Mijn zoon is in 7 jaar natuurlijk wel vaker niet zo lekker geweest maar nu is het wel behoorlijk! Ruim 40 graden koorts, ijlen, levendig dromen, niet eten of drinken ( snap ik) maar vannacht was echt eng. Hij lag te slapen en begon ineens hysterisch te lachen dit ging over op huilen en toen pure angst! Hij had zijn ogen open maar was niet in de werkelijkheid zeg maar , wist niet waar hij was als ik het vroeg en zat als een blaadje te bibberen....gekke was zijn koorts was weg.... Het leek wel een aanval van weet ik wat en ineens ging hij liggen en zegt weltrusten ga slapen... Vanmorgen vroeg weer hetzelfde schreeuwen om een boterham om half 6 en sliep hij weer! Hij krijgt penicilline broxil 3 x 10ml. Ga straks op telefonisch spreekuur weer de huisarts bellen want dit vind ik best eng eerlijk gezegt. Herkenen jullie dit misschien van jullie kid ( s)?
Ik had dit zelf als kind, en als ik heel ziek ben nog steeds. Volgende keer kun je een koel washandje over zijn polsen leggen en ook over zijn voorhoofd en nek. Zijn echt van die koortsdromen, ik sloeg zelfs van angst enzo. Ik wist dat ik wakker was, maar ik zag alles heel vreemd en eng. Zo eng, het voelt ook alsof je iemand anders bent, alsof je toekijkt vanaf een afstandje ofzo. Verder paracetamol, zou gewoon het maximale geven wat hij mag per 24 uur. Zo blijft de koorts wat lager en misschien de dromen ook wat minder. Beterschap!
Goede tips! Mijn buurmeisje had het afgelopen winter en de buurvrouw kwam mij halen omdat ze niet wist wat te doen . Echt heel naar om te zien. De koorts moet na 3 dagen wel gaan zakken en als hij rode vlekjes krijgt en flink gaat klagen over hoofdpijn dan wel de huisarts bellen ivm uitsluiten meningitis. Beterschap!
Ik had het trouwens als kind ook. Ik kan me nog herinneren dat ik ziek op de bank lag bij mijn ouders en die zaten tv te kijken en toen ik naar het beeld keek kwamen er allemaal vogels uit de de tv vliegen.Ik werd echt hysterisch en zwaaien met mijn armen. Mijn ouders schrokken zich wezenloos. Onze buurman was destijds huisarts en die hebben ze snel gehaald en inderdaad ijlen en koortsdromen. Ik was denk 8 jaar maar kan het met 32 jaar later nog herinneren.
Vanmiddag de huisarts opnieuw gebeld en het zijn inderdaad koortsdromen zoals jullie al zeiden. Hij mag dit 3 dagen houden dus ik hoop dat hij zichzelf snel beter gaat voelen
oh ja echt naar. Hier ook gehad met dochter. Die werd panisch wakker en gilde alleen maar: "allemaal beestjes.. " helemaal over haar toeren. Zo sneu. Heb haar maar vast gehouden en uiteindelijk viel ze gelukkig weer in slaap om na een uur weer wakker te worden helaas.. lange nacht was dat.. Hopelijk is hij snel beter. Bij ons was het " maar" 1 nacht.
Dit had ik vroeger ook altijd! Gelukkig heb ik het sinds mn pubertijd niet meer gehad, maar als ik echt ziek was als kind had ik de meeste vreselijke dromen, terwijl mn ogen open waren en ik wakker was. Het was echt alsof ik erin gevangen zat. Ik ging ook vaak slaan en gillen en de enige manier, waarop mn moeder we weer stil kreeg was heel strak vastpakken en vasthouden gedurende een tijdje. Ik kan me zelfs nu- dik 30 jaar later- nog twee van die koortsdromen herinneren, zo'n indruk hebben ze op me gemaakt .