onze dochter van 12 wordt al een tijd geplaagd en echt getreiterd door een meisje bij haar van school nu via msn enz. nu is er pas een nieuw meisje bij hun in de klas gekomen en daar kan ze het goed mee vinden maar nu is die andere jaloers en gaatz e ziiten stoken nu stond dat kind net hier voor de deur met nog een ander kind en die 2 vroeg en of mijn dochter thuis was ze was er niet dus ik zei van kan ik iets doorgeven? en of mijn dochter even mee naar buiten kon komen ik had heel erg het gevoel van die zijn wat van plan gewoon de manier alleen al van kijken en smoezen samen maar ja nou moet ze maandag naars chool en ik knijp hem nu best
al zo vaak......... en hij let er ook echt wel op haar meester maar hij zegt ook van ik zit er bovenop maar ja wat er thuis en onderweg van school naar huis gebeurt dat zien wij niet ik heb zelfs al een paar keer contact gehad met die vader van dat meisje maar daar ben ik ook niks mee op geschoten en dat vond ik al moeilijk omdat ja waarschijnlijk zij daar dan toch ook weer op wordt aangekeken maar sommige dingen laat ik gewoon echt niet over mijn kant gaan en ik zeg nu ook tegen mijn dochter als ze wat doet sla haar aub terug dan heb je kans dat het afgelopen is omdat ze wat etrug doet eigenlijk tegen mijn pincipe maar watz ou jij doen?
ik zou gewoon steeds bij school aan de bel trekken. en nogmaals bij die ouders van dat andere kind langs gaan. ik weet niet hoe stevig je dochter in haar schoenen staat, maar mischien kan je haar op een verdediging of vechtsport doen? dit is vaak erg goed voor haar zelfvertrouwen. en ze leren daar dat iedereen gelijk is. het is niet zo dat ze leren om op straat te gebruiken wat ze leren. absoluut niet. maar als kinderen bewust zijn van hun eigen kunnen stralen ze vaak al veer meer uit. en mocht iemand op het idee komen om fysiek geweld te gebruiken, dan weet je dochter zich te weren, en in een noodgeval kan ze in 1 handeling duidelijk maken wat ze kan en dat met haar niet te sollen valt. ik hoop dat je er uit komt, want dit kan een behoorlijke stempel op haar jeugd drukken. dus zeker stappen ondernemen
ja op school worden ze al gek van mij onderhand en ik ben al tig keer langs die vader geweest maar die vind alleen maar dat er 2 schuld hebben en niet alleen zijn dochter mijn dochter zit op een sova training sociale vaardigheidstraining en op zich kan ze best voor zichzelf opkomen
naar de politie gaan vind ik wel behoorlijk heftig. dit zou je alleen moeten doen als er echt gedreigd word, of echt geweld. maar dat kan je nagaan in msn historie. ook kan je de kinderen in kwestie erop aan spreken. ik heb ooit ook zo`n akkefietje gehad, en heb ze dat duidelijk gemaakt ook. dat heeft gelukkig geholpen. en ik ben het met je eens dat ze gewoon terug moet slaan als ze geslagen word. ik hou niet van vechten, maar ook mijn kinderen hoeven zich niet te laten slaan. even goed laten zien dat je niet met je laat sollen, heeft soms ook wel effect.
Ben je al in gesprek geweest met je meisje? Wat zegt zij ervan wat ze doen? Is het jouw gevoel of is het echt zo? Praat met je meisje en als ze jouw vermoeden bevestigd wat zij eraan zou willen doen... Dat andere meisje met papa of mama uuitnodigen voor een gesprekje. Dat is wat ik gewild zou hebben toen ik gepest werd op school. Mijn moeder zei altijd gewoon terug doen en negeren. Maar als je er alleen voor staat doe je dat echt niet! laat merken dat je achter je meisje staat en dat ze altijd bij jou terecht kan! probeer saamen te kijken wat jullie kunnen doen. Succes het is vreselijk als het kindje overkomt!
Ik heb hier ervaring mee. Waarom? Ik word al sinds groep 5 gepest en nu op de middelbare (eerste) is dat nogsteeds. Mensen die zo doen moet je gewoon vermijden, zo voorkom je ruzie's. Ik zou zeggen: Als ze zoveel mogelijk omgaat met kinderen waarmee ze amper praat, zou ze daarbij best vrienden kunnen worden. Dat doe in teminstte. Ik ben zelf ook twaalf, dus ik begrijp het best. Als de ouders en leraren niks doen, moet je inderdaad naar iemand waarvan je zeker weet dat die je kunnen helpen. Want zoals ik heb ervaren, kun je beter er meteen iets aan doen, dan er jaren over lopen piekeren. Dan wordt het alleen maar erger Groeten, Lana
Ik heb hier ervaring mee. Waarom? Ik word al sinds groep 5 gepest en nu op de middelbare (eerste) is dat nogsteeds. Mensen die zo doen moet je gewoon vermijden, zo voorkom je ruzie's. Ik zou zeggen: Als ze zoveel mogelijk omgaat met kinderen waarmee ze amper praat, zou ze daarbij best vrienden kunnen worden. Dat doe in teminstte. Ik ben zelf ook twaalf, dus ik begrijp het best. Als de ouders en leraren niks doen, moet je inderdaad naar iemand waarvan je zeker weet dat die je kunnen helpen. Want zoals ik heb ervaren, kun je beter er meteen iets aan doen, dan er jaren over lopen piekeren. Dan wordt het alleen maar erger Groeten, Lana