In november is het paard van een vriendin van me op mijn telefoon gaan staan nadat de telefoon uit mijn jaszak was gevallen... Balen natuurlijk want met 600kg op je galaxy s2 blijft er niet veel van over kan ik je vertellen... Maar ik had gelukkig een verzekering dus eigen risico betaald en een nieuw toestel mee gekregen. Echter binnen een week wat duidelijk dat dit toestel niet werkte zoals het hoorde. Camera werkte niet goed en hij liep telkens vast. Dus weer terug naar de winkel. Ze hebben er nieuwe software opgezet en het probleem met de camera was opgelost. Echter het vastlopen was nog steeds aan de orde van de dag. Dus na 2 week weer terug gegaan. Wederom nieuwe software erop gezet... Wederom mocht het niks baten. Had echter veel late diensten dus kon niet naar de winkel. Heb wel even gebeld dat het nog niet in orde was. Ik moest maar terug komen als ik tijd had. Dus 12 december terug gegaan. Ze wilden m opsturen naar samsung. Prima dacht ik dus leentoestel mee gekregen en telefoon wordt opgestuud. 8 dagen later wordt ik gebeld dat hij al klaar is. Verzocht de winkel mijn telefoon dor te zenden aan de lokatie hier in het dorp en dat zouden ze doen. Echter alles stond nog op mijn telefoon. Wifi wachtwoord nog ingesteld, alle apps, internetpagina's gewoon alles nog. Twijfel dus zeer of samsung wel iets gedaan heeft en misschien wel of ze m wel echt oogestuurd hebben want hij loopt nog steeds vast. ... Dus gisteren weer terug geweest.... Echter heeft mijn zoontje m eergisteren in een onbewaakt ogenblik van de bank geworpen. En zit er een barst in het scherm. Ja dat is jammer maar is niet anders. Nu komt de winkel met de mededeling dat samsung m niet meer wil repareren vanwege de barst. Aangegeven dat dit probleem al vanaf dag 1 bestaat en dat het dus niks met die barst te maken heeft. Ik hoef die barst ook niet gerepareerd te hebben wik gewoon een goed werkende telefoon niks meer en niets minder. Ik moest er maar een claim bij de verzekering van maken en mijn eigen risico betalen en weer een nieuw toestel mee nemen. Dit gaat volledig tegen mijn principes in. Het is een defect toestel vanaf dag 1 maar ik krijg geen nieuw toestel... Hoe nu verder?! Heb ik nog rechten?!
Het ongelukje met je eerste telefoon had je bij de aansprakelijkheidsverzekering van je vriendin moeten melden. Haar paard is erop gaan zitten, haar paard is haar verantwoordelijkheid, dus is zij eigenlijk aansprakelijk. Toen kreeg je een nieuwe telefoon, maar de vraag is of die eigenlijk wel nieuw was. Een telefoon nieuw uit de doos die regelmatig vastloopt en waarvan de camera niet werkt, dat klopt niet. Na reparatie loopt die nog steeds vast, en nu heeft je zoontje er een barst in veroorzaakt. De fabrikant niet verantwoordelijk voor het laten vallen van je telefoon. Over het algemeen repareert de fabrikant alleen apparaten waarvan is bewezen dat er een fabricagefout is, zoals het vastlopen en de camera. Ik kan me voorstellen dat er bij de reparatie het toestel uit elkaar gehaald moet worden, en dat daarbij ook het kapotte scherm eraf gehaald moet worden. Het is dan lastig zo niet onmogelijk om een kapot scherm weer terug te plaatsen na de reparatie. Staat er iets in de voorwaarden van je inboedelverzekering of je speciale telefoonverzekering over schade door vallen? Je zal waarschijnlijk eerst het scherm moeten laten repareren (en die declareren bij de verzekering als het kan), en dan naar Samsung laten sturen voor de andere problemen.
De telefoon heb ik gedeclareerd bij mijn eigen telefoon verzekering... Ik was bezig met haar paard en ik stop mijn telefoon in de jaszak zonder rits... Vriendin was bezig met de paarden van haar moeder. Dus uiteindelijk maakt dat niks uit waar ik dat gedeclareerd heb. Dat staat er ook even helemaal buiten... De telefoon die ik nieuw heb gekregen was ook nieuw. Het toestel zat in een verzegelde doos en alles zat er nog op zoals stickers etc. Ik vind het vooral vreemd dat het erop lijkt dat die telefoon helemaal niet opgestuurd is geweest. Ze kunnen niet zien wat samsung eraan gedaan heeft (terwijl ik uit eerste hand weet dat dat soort dingen in de computer gezet worden) alle apps en instelling staan nog precies zoals ik m ingeleverd heb... Als ze een telefoon uit elkaar halen kunnen ze dat toch niet bewaren lijkt me. Ergens ben ik zo zat van dit gekloot dat ik mijn telefoon wel kapot gooi en een nieuwe krijg maar dit kost mij weer 50 euro terwijl hun mij een nieuwe telefoon geven die niet deugd...
Samsung is verplicht wanneer een toestel al drie keer voor hetzelfde is opgestuurd en niet is verholpen een nieuw toestel te geven of geld zodat je zelf een ander uit kan kiezen in de winkel.. Nu is het wel knap verrot dat je toestel echt kapot is.. Heb je die verzekering nog p je toestel? Dan zou ik er met de auto overheen rijden ofzo.. Amahoela, je betaalt ervoor!