Wie van jullie gebruikt de effaclar lijn van La Roche Posay en kan mij helpen met een stappenplan? Ik gebruik de reinigingsgel nu een tijdje en ben er wel tevreden over maar het helpt nog niet afdoende. Ik heb door PCOS een huid met veel littekens, rode vlekjes en grote onderhuids puisten die lang niet altijd doorkomen maar wel rode vlekken achterlaten. Ook gewoon ‘normale’ puistjes. Helaas zie ik er echt uit als een 16 jarige terwijl ik bijna 30 ben. Nu lees en hoor ik heel veel goede ervaringen over de effaclar lijn maar de dames in apotheek hier lezen alleen voor wat er op de verpakking staat. Daar heb ik dus niks aan. De website van La Roche Posay is ook niet heel duidelijk wat je nu wanneer moet gebruiken met al die codes. Wie kan mij dus helpen met welke producten ik wanneer en in welke volgorde moet gebruiken.
Ik volg, ik gebruik het ook. Niet perse stappen plan. Wasgel en creme, welke weet ik even niet. Hier in apotheek wel iemand die er van alles van af weet gelukkig.
Ik heb al 8 jaar last van heftige rocasea acné (roodheid, puistjes en ontstekingen) en na al die jaren heb ik eindelijk iets ontdekt dat echt helpt! Zz-creme van Demoderm. Ik gebruik het in combinatie met La Roche Posay Toleriane Sensitive Rijk. Voor het slapen gaan gebruik ik Demoderm en in de ochtend de hydraterende crème van La Roche Posay! Hier wat Informatie over de zz-creme: Breng de crème 2x per dag aan op je huid. Doe dat in elk geval voor het slapen gaan. De demodex mijt, de parasiet die vermoedelijk een rol speelt bij ontstekingen op de huid is vooral ’s nachts actief. De nachtapplicatie is daarom de belangrijkste van de twee dagelijkse behandelingen. De crème kan zijn werk doen gedurende de uren dat je slaapt. Onderbreek de behandeling niet. Houd dit minimaal vol gedurende 8 tot 12 weken. Ook als de symptomen zijn verdwenen. Langdurig gebruik betekent langdurig resultaat. Smeer daarna waar en wanneer nodig, voor onderhoud van de huid en behoud van het resultaat. Ik had zelf al een heel goed resultaat na 2 weken. Mijn huid voelde meteen zachter. Ik heb nu (na 7 bijna weken) bijna geen last meer van de roodheid. Alleen voor mijn menstruatie komen nog een paar kleine puistjes door. Een potje zz-creme is wel prijzig. Maar na jaren van dokteren, crèmes smeren, voeding aanpassen en op ten duur vreselijke schaamte voor mijn gezicht ben ik ontzettend blij dat ik nu van die schaamte af ben en niet te vergeten van de ontstekingspijn af ben! Ik heb een vrij heftige vorm van rocasea, maar het schijnt ook te helpen bij puistjes. En nee, ik heb geen aandelen
Oeh een stappenplan weet ik ook niet. Ik gebruik alleen dat tubetje Effaclar Duo 1x per dag en dat scheelt al enorm! Helemaal de week voor mijn menstruatie. Moet er wel bij opletten dat ik mijn huid ook goed hydrateert want het droogt soms wat uit.