Ik kreeg bezoek van iemand van de kraamzorg en die checkte eigenlijk niets bijzonders, maar vroeg me wel of we twee kruiken en twee thermometers in huis hadden. Persoonlijk lijkt het me wat veel, maar wordt dit echt gebruikt, en zoja hoelang? Dan is het me de prijs wel waard, maar ik hoor om mij heen dat dit niet echt het geval is, wat vinden jullie, wat is je ervaring hiermee? Anders probeer ik het even te lenen, zolang de kraamzorg er is.. Alvast bedankt! Groetjes Patrice
De kruiken dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb er zelf wel 2, maar mijn 2 dochters zijn in de zomer geboren en hebben beiden alleen de 1e dag/nacht een kruikje gehad. De thermometers..tsja..bij de vorige 2 bevallingen stond er op de lijst maar 1 thermometer en ik had er ook maar 1. Dochterlief en ik werden beiden met dezelfde thermometer getemperatuurt. Hij werd tussendoor schoongemaakt met de alcohol uit het kraampakket.
Ik had ook 2 kruiken, 1 van mezelf en eentje geleend bij een vriendin. Soufian is in november geboren, maar die 2e kruik heb ik nooit nodig gehad. Eentje was voldoende in het bedje. En 2 thermometers ? Dat vind ik pas echt onzin. Je kan toch samen met dezelfde ?
Jaime is net geboren en het begint nu wat kouder te worden. Ze weegt slechts 3130 gram en dat is echt niet veel. Ik temperatuur haar voor het slapen gaan. Is de temp onder de 36 dan gaan er twee kruiken mee in bed. Temp tussen 36 en 37 dan doe ik 1 kruik en boven 37 geen kruik. Ik maak dus wel degelijk gebruik van de twee kruiken. De thermometers daar heb ik er ook twee van. Jaime kan nl. nog wel eens gaan poepen net op het moment dat ik haar temperatuur. De mijne gebruik ik voor onder mijn oksel. bovendien vind ik het zelf handig dat de thermometer van Jaime gewoon op haar kamertje ligt. Dus voordat ik haar in het badje doe of in bed leg hoef ik niet overal te zoeken naar de thermometer. De mijne ligt beneden.
Ik denk dat ik dan gewoon een kruik naanschaf, en als ze echt moeilijk gaan doen leen ik er nog wel een bij. Dat van die thermometers, idd is het de bedoeling een voor moeder en een voor de baby. Vind het ook nogal onzin. En waarom moeder drie keer per dag tempen? Voel je zelf toch al snel genoeg of je koorts hebt? Dan mag het ook nog eens geen oorthermometer zijn, wat me juist ideaal lijkt.. maarja ze zeggen dat die niet secuur genoeg is. Waarom verkopen ze die dingen dan.. en mijn huisarts gebruikt m ook. Wat zou het schelen dan? Kan echt geen 2 graden zijn lijkt mij..
2 kruiken zijn nodig voor als je thuis wil bevallen. De ene in om de kleertjes van de baby op te warmen en de ander voor in het bedje. ALs je in het ziekenhuis gaat bevallen is 2 echt niet nodig. 1 wel
Volgens onze kraamzorg-instelling is 1 (digitale) thermometer ook voldoende. De thermometer wordt toch (met alcohol/watten) schoongemaakt.
Nou volgens mij verschilt het dus per ziekenhuis of verloskundige of kraamhulp. als ik dit allemaal zo lees. Ik heb vier dagen in het zkh gelegen en werd iedere dag getempt met een oorthermometer! Maar echt niet drie keer. Op zich is het denk ik wel goed dat je iedere dag je temp meet want als je een ontsteking of infectie hebt kom je met een dagelijkse meting daar sneller achter.
Ik heb twee kruiken en één digitale thermometer. Ik vind zo'n oorthermometer ook veel fijner, maar die mag ik idd niet gebruiken van de kraamzorg. Pim
Ik heb wel 2 kruiken in huis maar heb ze toen niet echt allbij gebruikt, en aan 1 thermometer hadden wij genoeg hoor.
ik heb 1 kruik en dat is meer dan voldoende. Ik heb wel 2 thermometers, 1 voor Yassir en 1 voor mezelf. Ik vind dit wel hygenischer.
Volgens onze kraamhulp was 1 temp voldoende..ze maken het idd schoon met alcohol..ik heb dan voor dhani wel een eigen temp, dat ligt gewoon op zn kamertje is wel zo makkelijk..voor ons heb ik een digitale, maar gebruik die ook wel eens voor Dhani.. Dhani is in de zomer geboren dus hadden maar twee dagen 1 kruik nodig.. Ligt denk ik ook aan het kindje zelf..klein kindje met laag geboortegewicht heeft misschein wel twee kruikjes nodig.. Je kan toch ook in eerste instantie 1 kruik doen..er is er zo een bijgehaald
Voor de thermometer kun je ook hoesjes kopen..... Ik geloof 50 voor 1,00 bij de thuiszorg winkel... Zo ben je er maar 1 nodig. Zelf heb ik wel 2 kruiken om dat bij ons boven geen verwarming of isolatie is, als het buiten dan vriest is het boven wel heel erg koud voor de kleine!
Ik heb maar 1 kruik en 1 theromometer. De kraamverzorgster zei dat het zo wel goed was. De thermometer werst zowel voor Carlos als voor mij gebruikt en tussen door schoon gemaakt met alcohol en watten uit het kraampakket.
Hier ook maar 1 kruik. Alleen heb ik hem nooit gebruikt. Danischa kwam thuis in April, echt warm was het nog niet. Ondanks dat ze maar 1756gram woog toen ze thuis kwam kon ze zich zelf al heel goed op themp houden...
Mijn moeder had 'mijn' 2 kruiken nog en mijn schoonmoeder had er ook nog 1. Ik heb er dus wel genoeg. Moet alleen nog ff nieuwe rubbers halen, want stel je voor dat ze (na een jaartje of 37) versleten zouden zijn.... en de kruik zou gaan lekken. En met thermometers wacht ik gewoon nog ff tot de kraamzorg de intake komt doen. Misschien mag ik wel een oorthermometer (leek me juist handig straks voor zo'n kleintje) en misschien hoef ik er ook niet perse 2. Ik hoop trouwens ook dat mijn bed niet op klossen hoeft. Ik beval in het ziekenhuis en mijn vriend zal heus het bed wel willen verschonen.
Ik heb 3 kruiken en ik heb er niet een gebruikt omdat Joey midden met een hittegolf ter wereld wilde komen ... Voor een winterbaby lijkt het me wel nodig om een kruikje te hebben, ik weet ook niet waarom het er twee moeten zijn, weet wel dat mijn vriendin er een bij moest kopen omdat ze er maar 1 had... haar kindje is ook van de zomer geboren dus ze heeft ze helemaal niet gebruikt
Ik heb twee kruiken en heb ze ook allebei nodig gehad omdat mijn kleine meid de eerste dagen niet op temperatuur kon komen. Gina