Ik ben al dagen aan het testen hoe je internet kan uitschakelen op bepaalde apparaten? Weet iemand hoe dit gaat? Ik kan best alleen een telefoon blokkeren van mijn wifi. Maarja dan hebben we nog de tv met youtube, de laptop, etc. Ik wil gewoon eigenlijk voor laptop, tv, nintendo, telefoon kind internet kunnen uitschakelen. Maar dan dat we wel zelf wifi hebben (telefoon is niet zo belangrijk, maar wel camera, lampen). En waarom ik dit wil. Tja oudste moet huiswerk maken en hij laat Och wat we ook proberen afleiden Jongste blijft maar stiekem youtube kijken, telefoon afgepakt, dan pakt ie een ipad, ook afgepakt en dan doet ie het op de tv. Ik ben de strijd zo zat, alleen maar geruzie. Ik wil gewoon bepaalde tijden blokkeren en de rust terug in huis.
Wifi wachtwoord veranderen en instellen dat het wachtwoord elke keer ingevuld moet worden als ze verbinding willen maken? En anders wel gewoon de wifi stekker eruit? Waar heb je camera's voor nodig 24/7? Of gewoon in gesprek met je kids. Kan me er niet zoveel bij voorstellen dat als je normale afspraken maakt over beeldschermgebruik dat ze dan nog dingen stiekem gaan doen of daar uberhaupt gelegenheid voor hebben. Ik bedoel de tv, daar ben je toch gewoon bij?
Kan je je lampen niet programmeren? Zo stel je in dat bepaalde lampen op een bepaald tijdstip aan/uit gaan. Wij hebben philips hue, en ik heb op sommige kamers, zoals bv de badkamer een philips hue schakelaar. Dan kan ik de lampen daar nog bedienen zonder wifi. En dan zet je de wifi tussen brpaalde tijden wel gewoon helemaal uit.
Je oudste moet huiswerk maken, maar dan heeft hij neem ik aan ook wifi op z'n laptop nodig? Waar ze ook weer andere dingen dan huiswerk op kunnen doen
Op je router een tweede netwerk maken met een ander wachtwoord (wifi2 zeg maar) en die koppelen aan je eigen devices. De kinderen laat je op de originele (wifi1) Schakel je wifi 1 uit, zodra hun tijd "op" is. Bij de meeste routers kan je dat gewoon eenvoudig instellen, al moet je wel IN je router zelf inloggen maar dat staat in je boekje. En zijn het fanatieke gamers en streamers, dan kan je ook de snelheid verlagen op specifiek die lijn, dat huiswerk wel nét kan maar streamen etc niet. Maar dat is echt echt echt duivels.
Telefoon, afstandsbediening en iPad weg en die krijgen ze pas als ze hun huiswerk hebben gemaakt? Lijkt me wel heel vervelend. Weet niet hoe oud ze zijn? Ik zou ook het gesprek aangaan en uitleggen waarom jullie dit zo willen. En dat blijven herhalen.
Wij hebben een Google mesh netwerk. Via de Google home app kan ik aanvinken welke apparaten (al dan niet tijdelijk) geen wifi hebben, terwijl de rest wel gewoon verbonden blijft. Ook kan ik zien welke apparaten er op dat moment op internet zitten.
Wifi wacht woord aanpassen werkt niet voor de tv. Camera zeker niet 24/7 nee. Alleen als we weg zijn, wordt veel ingebroken hier in de buurt. Tja ik snap wat je zegt over afspraken maken. Maar we hebben nogal problemen met de jongste van 6. Iedere keer de strijd aangaan maakt de sfeer zeer onaangenaam. Maar zijn zin geven werkt ook niet, daar hebben de andere 2 last van. En samen tv kijken zodat ik kan controleren werkt ook niet Hij kijkt gewoon youtube wat echt niet geschikt is, ook al vind hij zelf van wel. Oudste heeft de zelfdiscipline niet met huiswerk. Zijn we mee bezig. Maar voor nu zou het gewoon zo prettig.zijn wat te kunnen blokkeren.
J Ja tuurlijk klopt. Maar toch minder afleiding. Hij kan het zelf gewoon niet zegt hij. En niet alle huiswerk hoeft op de laptop.
Dat is wat ik zoek ja! Ik dacht dat wij dat ook hebben, met deco home. Maar dan lukt het me toch niet.. Ook niet met de app ziggo smart wifi.
Gaan de problemen van je jongste over de schermtijd of zijn dat andere “problemen”? Als het over de schermtijd gaat zou ik even heel streng zijn en dan een week maar geen schermen. Hier zijn de oudste bijna 8 en de middelste 6. Ik ben na de zomervakantie begonnen met heel beperkt schermtijd. Ze worden er helemaal niet gezelliger van en ze zijn zonder veel creatiever. Nou zit die van 6 er sowieso niet vaak achter maar die van 8 vind het heerlijk. (Wat ik snap, en af en toe mag dat ook)
Hahaha oke ik ga kijken hoe zoiets werkt. Het is gewoon hoop ik ook iets tijdelijks Oudste heeft er zelf echt ook moeite mee. En als ik dan bij hem ga zitten en ga helpen lukt het wel. Maarja dan hebben we een dondersteen thuis die wel ff youtube op de smarttv kan bedienen.. pff
Wij kunnen via de app van het merk van onze router echt ontzettend veel instellen, ik kan bv instellen dat de apparaten van de kinderen na 21 uur geen internet meer hebben, of gewoon per kun een knopje omzetten en zo handmatig al hun apparaten van de wifi halen. Voor hun telefoons is een family-account makkelijker, kan ik alles blokkeren als het moet, en bv wel de app voor school aanlaten (daarin staat rooster, huiswerk etc). Gisteren had ik ze na school een paar keer herinnerd aan hun huiswerk, maar hadden ze om 21 uur nog niks gedaan, dus vandaag gaat wifi etc na school gewoon uit tot ze hun werk afhebben. En zoveel is het niet eens voor allebei, maar met afleiding duurt het zoooo veel langer.
Waarom de laptop nodig? Hier is dat iig (nog) niet aan de orde, maar geen idee over welke leeftijd we het nu hebben?
Welke router heb je? Ik kan op de router het internet per half uur nauwkeurig automatisch laten uitschakelen per apparaat. Ik zal thuis even kijken welke router ik heb.