uuhhmmm ik denk dat ik dan ook beetje verslaafd ben.. als je kijkt naar het aantal berichten hier wat ik in zo korte tijd heb geplaats al heb ik ook wel veel in 1 topic gezeten waar elke minuut een berocht werd geplaats als me kleine wakker is ben ik lekker met haar bezog en fietsen of wandelen soms als ze alleen speel kijk ik hier.. en dan gaat ze naar bed ga ik het huis opruimen en vaak weer internetten maar nu met deze warme dagen zit ik er veeeel minder achter.... okee had vandaag ook de laptop aan op schoot lekker in de tuin maar als ik op vakantie gaat okee dnek ik er wel eens aan wat zou er gezegd zijn maar ik ga wel altijd 2 weken op vakanite en nooit op internet.. dus ja het valt dan wel mee toch al met al hier is het heel verschillend
Dat is dan wel weer een nadeel van een laptop... Ik heb er sinds kort ook 1 en ik zie me al lekker in de tuin zitten...
ja inderdaad... ok nu lekker hup languit op de bank.. laptop op schoot.. toen we nog een normale computer hadden moest ik naar boven en deed ik niet.. nu staat die de hele dag aan zodat ik altijd wel een skan spieken tussendoor of ik mail heb of hier wat is bijgezet verslavend inderdaad ow en dan nog het stomste van mij was lekker weer kleine lag op bed dus ik hup strandstoel gepakt zitzak erbij dus lag heerlijk hier op het forum te lezen kijken enz enz stom vergeten me eigen in te smeren domm dus ik ben nu rood terwijl ik nooit snel verbrand 8) hopelijk morgen weggetrokken na een flinke laag body lotion
Hahahahah, verslaafd? IKKe..........nee hoor! :^o :^o :^o Als zwangerschapspagina niet zou bestaan, dan had ik een heleboel tijd over.
Die vriendin waar ik over schreef geeft les op scholen over verslaving, en zij zegt dat het een heel typerend kenmerk van een verslaving is wanneer je het als beloning ziet, of als compensatie, zo van nu heb ik dit gedaan dus nu mag ik achter de pc..
Nou volgens mij ben ik ook wel een beetje verslaafd en dan met name aan deze site en msn. Mijn huishouden lijd er af en toe onder, maar mijn dochter absoluut niet , wnt die staat nog steeds op nummer 1 en dat wil ik graag zo houden.. Als ik 'smorgens beneden kom is het eerste wat ik doe na het flesje van demi de pc aanknallen haha.. Ik heb er verder geen last van en mijn omgeving ook niet dus ik vind het goed zo!
Ik kan mezelf niet verslaafd noemen gelukkig IK zit er miss. 2 uurtjes per dag op ( som wat meer ligt er aan wat ik te doen heb) Ik doe smorgens altijd mijn mail checken en vaak in de avond als mijn dochter op bed ligt nog even op het forum. Mijn huishouden lijdt er absoluut niet onder aangezien ik niet tegen rommel en troep kan (dat is mijn tik altijd aan de schoonmaak ) Mijn man is ook niet thuis in de avond dus als ik me verveel is internet een goede afleiding, maar ik kan er ook heel goed zonder op vakantie gaan we soms email checken maar vaak heb ik daar niet eens zin in.
Even denken... Kenmerken van verslaafd aan internet? Neeeeejj, dat ben ik zeker niet! Alhoewel? 's Ochtends als ik beneden kom, is het eerste wat ik doe de laptop en de desktop aanzetten. Vervolgens vast de radio aan via internet. Dan komt m'n dochter beneden en die zet de internet radio weer op de kinderzender (leuk voor kids , van fabeltjeskrant tot chipz en van k3 tot kinderen voor kinderen.) Dan gezellig met z'n allen ontbijten en ondertussen toch even online het weer checken. Dochter naar school brengen en thuisgekomen mail checken. Forum checken. Info zoeken voor scripties (valt onder werken, he, dus dat telt niet ). Tussendoor weer het forum checken. MSNnen. Tussendoor even een spelletje. (Ik gun mezelf ook even pauze ) Tegen de tijd dat het half vier is, weer m'n dochter ophalen en thuisgekomen samen wat leuks doen of gezellig kletsen. Als ze gaat spelen, ga ik aan het eten beginnen en staat m'n laptop op het aanrecht. Tja, je kan niet alles missen, he . 's Avonds samen eten (GEEN INTERNET, alhoewel, alleen muziek dan). Dan of samen een gezelschapsspel doen, tv kijken of andere dingen, maar ondertussen staat m'n laptop nogsteeds aan en check ik af en toe m'n mail en het forum en nog wat andere dingen. Oja verder skypen (online bellen naar vrienden in het buitenland). Maar verder gebruik ik geen internet, hoor . Of ik het kan missen? Mijn man zegt van niet... En of ik verslaafd ben? Nee denk het niet
Oh ik ben zeker weten verslaafd, maar ik zorg wel dat andere dingen zoals het huishouden, mijn vent en mijn katten etc. (niet per se in die volgorde, natuurlijk) er niet onder lijden. Ik zit ongeveer zo'n 2 of 3 uur per dag op internet. Ik speel World of Warcraft, dat neemt zowiezo heel veel tijd in beslag, en dan nog m'n email checken en een paar fora... dat was het wel.
Vind ik te kort door de bocht hoor. Bij depressieve mensen zeggen ze juist dat als je wat gedaan aan dingen die ondanks dat t gewoon 10x moeilijker is als je echt in zo'n diepe put zit, dat je dan zoiets moet doen als beloning (natuurlijk niet als t om drugs ofzo gaat heh!). Bij kinderen met pdd-nos zeggen ze ook dat je zulke dingen (die kinderen erg graag doen) als beloning moet gebruiken. (beloning bij goed gedrag oid helpt bij dit soort kinderen 10x beter als straffen wanneer ze iets niet of verkeerd hebben gedaan) Ik denk dat dat als los op zich staande opmerking niet werkt. Dan zou je dus ook naar welke verslaving en hoe je erop reageert moeten kijken. En naar mogelijke andere kenmerken en of die aanwezig zijn. Het is denk ik allemaal subjectief.
Uhm.... Gelukkig heb ik dat nu niet meer... Ik kan de computer heel goed laten staan, en het is nu meer een hobby geworden. Eentje die in de hand te houden is...
Ach ja wat is verslaafd. Ik breng denk ik zo'n 6 uur per dag door achter de computer. Ik check denk ik zo'n 20 keer per dag mijn mail, ben beheerder van de schoolwebsite, ik hyves, youtube, ben beheerder van de site van de sportschool, doe mijn bankzaken, check het weer en het nieuws en natuurlijk ben ik veel hier op het forum. Moet je eerlijk zeggen dat mijn computer nooit uitstaat. 24 uur per dag draaid hij en ik hoef hem dus nooit op te starten (wel zo makkelijk als je even snel je mail wil checken)
Hier staat ook heel vaak de laptop aan. Ik was wel verslaafd, maar tegenwoordig niet meer. Heb een verplichte afkickcursus gehad van 3 maanden door de verhuizing
Voel me wel aangetrokken als ik de laptop zie staan om erop te gaan ,vooral op deze forum! En dat verslaafd zijn aan de laptop heb ik nog altijd zelf in de hand!
Nou ik zit er maar een uurtje per dag achter denk ik. Verder geen tijd voor. Sem, het huishouden, mijn werk. Waar halen jullie 5 uur de tijd vandaan om achter de computer te zitten?
hier gemiddeld zo'n 2 uur per dag achter de laptop, en soms weleens langer..... niemand heeft er last van en zit alleen achter de laptop als mijn dochter op bed ligt en mijn huishouden klaar is! ik denk wel dat het bij mij een soort van verslaving is, want ik kan absoluut niet 1 week zonder mijn laptop....ik doe aan hyves, dit forum, nieuws enz enz...