Matras: met welke zachte matras (<€200) voor zijslapers heb je goede ervaringen?

Discussion in 'De lounge' started by iez, Jun 2, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iez

iez VIP lid

Dec 4, 2013
    5,215
    1,041
    113
    Hallo dames,

Al jaren ben ik op zoek naar een éénpersoons zachte matras die lekker ligt en niet snel een kuil krijgt. Nu heb ik vaak last van nek, rug, hoofd, drukpunten etc.

Ik vroeg me af voor degenen die op zij slapen en goede ervaring hebben met een zachte matras, welke matras ze dan hebben. Graag onder de €200,-.

Wie o wie heeft de gouden tip?

Alvast bedankt

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ikea

3. iez

iez VIP lid

Dec 4, 2013
    5,215
    1,041
    113
    Welke dan precies? @Tweekids

4. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Ik zeg ook ikea. En dan gewoon lekker gaan liggen en proberen.

5. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

Dec 14, 2016
    2,115
    1,090
    113
    Female
    Nederland
    Ik heb in januari bij Jysk een matras gekocht van traagschuim met een zachte en medium kant, ik ben ook een zijslaper. Deze was met 50% korting en kostte toen 200 euro. Die actie hebben ze vaker! Traagschuim is vooral goed voor gewrichten, drukpunten etc.

iez likes this.
  6. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Bij zulke klachten zou ik iig geen iksa matras nemen.

Ik heb een matras van ravensberger. Deze zijn alleen online te bestellen maar ze hebben echt een super service. Ze zijn oa gespecialiceerd in matrassen voor mensen met rug en andere problemen. Ze vroegen een aantal dingen van me en hebben samen met mij gezocht naar een geschikt matras. Deze wordt vervolgens thuis bezorgt en mag je een periode uitproberen. Bevalt het niet dan kan hij terug en kijken ze samen met je naar een ander matras.
    Denk erom: het gaat vaak niet alleen om het matras maar ook om de bedbodem. Je kan een goed matras hebben maar als de bedbodem niet stevig genoeg is of niet de goede ondersteuning geeft dan schiet je er nog niks mee op.
    Ik had eerst een matras besteld. Hier sliep ik al veeeeel beter op. Na een paar nachten al geen pijn meer. Toen een bedbodem bij hun gekocht en toen lag het helemaal super.

iez likes this.
  7. Vitamientjuh

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    @Damay77 maar dat gaat haar toch meer dan 200 kosten?

8. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

Dec 14, 2016
    2,115
    1,090
    113
    Female
    Nederland
    Dat denk ik ook. Damay heeft wel gelijk, maar daar is een budget niet altijd naar natuurlijk ;)

9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Tja, dat is dan investeren.. het is wel je gezondheid... je besteed wel zoveel uren in je bed dus dan moet je wel een goed bed hebben. En zoals ik al zei, je kan wel een goed matras hebben maar het ligt vaak ook aan een slechte bedbodem. Of bedbodem die wel goed is maar niet goed is voor de bouw van die persoon.
    Ik heb zo ook gedacht hoor. Niet meer uitgeven dan 200 euro. Al verschillende matrassen geprobeerd. En dan eens gaan uitrekenen wat ik daar ondertussen al aan uitgegeven heb:confused:
    Daarnaast nog de slechte en vaak pijnlijke nachtrust...

En ik zeg toch ook niet dat ze er meteen een dure bedbodem bij moet nemen? Geef haar het advies om er wel rekening mee te houden dat bedbodem ook een grote rol speelt.
    Overigens was ik bij ravensberger 170 euro kwijt voor een medisch matras:thumup:

Bedbodem heb ik een paar maanden later pas erbij gekocht. Had op dwt moment ook niet de financiele middelen om een matras EN bedbodem te kopen. En heel eerlijk vond ik het zonde van mn geld om zoveel geld uit te geven voor een bed:oops: totdat ik merkte dat het zn geld dubbel en dwars waard was. Betere nachten, niet meer krom lopen en liggen woelen van de pijn en niet weten hoe je nog moet liggen.
    Bedbodem was rond de 150 euro. Dus al met al valt dat nog mee...

einad, Vitamientjuh and iez like this.
  10. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Hier hielp bij rugklachten juist een harder matras ook zijslaper. Dus weet je zeker dat je een zachtere nodig hebt?

11. iez

iez VIP lid

Dec 4, 2013
    5,215
    1,041
    113
    Ik heb op vele soorten harde matrassen gelegen, daar kreeg ik juist extra klachten van, bijv bij mijn schouder veel druk.

12. Vitamientjuh

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    @Damay77 gelijk heb je hoor. Ik heb laatst ook geïnvesteerd in een goed bed incl matras. Heerlijk slaap ik nu, terwijl ik hiervoor ook vaak klachten had.
    Er zijn soms mensen die het helaas echt niet hebben (ik ken dat, van jaren terug). Maar goed, misschien kan ts nav alle reacties een keus maken.

iez likes this.
  13. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    yup, hier ook. ik had altijd een zacht jatras. ravensberger adviseerde juist een hardere. klopte inderdaad. zachte ondersteunde me juist niet goed.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    had ik ook. nu een bedbodem die op schouderhoogte andere latjes heeft. bodem heeft daar speciale latjes zitten die schouder ontlasten. op die plek zijn ze wat soepeler zodat je schouder daar wat weg zakt en minder druk krijgt.

iez likes this.
  15. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,826
    2,249
    113
    Wij hebben dure matrassen van beter bed bij een Outlet van hen gehaald. 2 voor 350 euro totaal. Nieuw kosten ze 1100. T is echt de moeite waard daar naar te kijken. Ga proberen in de winkel, schrijf t product nr op. Bel een Outlet en vraag of ze dat matras hebben liggen.

iez likes this.
  16. iez

iez VIP lid

Dec 4, 2013
    5,215
    1,041
    113
    Thx voor de tip

17. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Ik heb een heel dik kussen zodat mijn hoofd geen extra druk geeft op schouder wellicht ook nog iets om naar te kijken? Maar ga vooral proefliggen dan kun je zien wat voor jou werkt

18. iez

iez VIP lid

Dec 4, 2013
    5,215
    1,041
    113
    Proefliggen in de winkel is lastig als je al pijntjes hebt. Ik heb afgelopen 10 jaar verschillende (6-7) matrassen gehad (zelfs van die NASA matrassen (duur)). In de winkel denk je dit werkt misschien wel maar eenmaal thuis blijkt het toch niet te werken of is er snel kuilvorming. Ik moet wel eerlijk zeggen dat dit niet van de matrassen zijn waar je thuis een periode op mag liggen en dat het dan terug mag. Maar ja heb dus in het verleden veel uitgegeven, en nu heb ik helaas nog niet de middelen om weer een dure uit te zoeken. Ook verschillende hoogtes kussens geprobeerd. En zelfs matrastoppers erbij geprobeerd.

19. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Dit hebben wij ook gedaan, waren hele dure matrassen. We hebben ook een topper er op. Bij leenbakker, was geloof ik 220 euro. Mijn vriend had ook altijd rug klachten. En dat is nu gelukkig over.
    Succes met je zoektocht. Ik vond het vreselijk, op zoveel matrassen gelegen. Op een gegeven moment wisten we het echt niet meer. Het is zo persoonlijk

iez likes this.
  20. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bij Ikea kan je ook ruilen! Dat hebben wij gedaan :)

Share This Page