Internet

Discussion in 'De lounge' started by gerlinde, Feb 18, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gerlinde

gerlinde Actief lid

Oct 13, 2010
    179
    2
    18
    Welk internet hebben jullie en zijn jullie er tevreden over
    En dan met name dat er overal in huis goede WiFi is
    Wij hebben nu ziggo altijd gehad en heel tevreden over zelf zonder wifiverstrekers op zolder en achter het huis WiFi ook nooit storing
    Alleen nadeel dat het nog via een coaxkabel gaat en we krijgen een cinewall dus het liefst zomin mogelijk kabels
    Willen we nu overstappen naar odido waar we ook al onze telfoon abm hebben
    Is het wat is niet
    En we hebben ook niet glasvezel dat moet dan worden aangelegd hoe ziet dat eruit boren ze dan door muren of waar komt het in de meterkast of ergens anders

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,569
    113
    Ligt er glasvezel in de straat?

Hier hebben ze dat een half jaar geleden in de wijk gelegd.

Morgen er de glasvezel bij ons doorgetrokken naar de meterkast.
    Vanaf de straat wordt er soort boor naar de plek geboord ( zodat er geen tegels uit hoeven) naar de plek waar de kabel het huis binnen komt en dan doorgetrokken naar de meterkast. Daar komt de modem

Odido is echt goedkoper voor ons daarom gaan we overstappen. Hoe goed het is weet ik niet

3. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Wij zijn recent overgestapt naar Odido om dezelfde reden. We waren met budget thuis al niet zo verwend als jullie met ziggo. Maar Odido heeft ons tot heden nog meer teleurgesteld. Zelf met wifi versterker hoor ik onze jongens dagelijks klagen over het slechte internet boven.
    Van Ziggo naar Odido is een stap terug in de prijs, maar ook zeker in de internet kwaliteit.

4. gerlinde

gerlinde Actief lid

Oct 13, 2010
    179
    2
    18

5. Taiga

Taiga Fanatiek lid

Apr 28, 2019
    1,418
    2,198
    113
    Wij zijn terug gegaan van Ziggo naar Odido en dat was echt een vergissing :eek:
    De kwaliteit is echt ruk en hun klantenservice op dit gebied ook.

Dus hier nooit meer.

6. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

May 15, 2021
    1,038
    1,263
    113
    Female
    Wij zijn ook overgestapt en hier veel tevredener dan met Ziggo. Dat was echt prut hier. Om de haverklap klapte internet eruit. Nu met Odido geen last van. Om maar te zwijgen over het verschil in prijs. :eek:

Ik denk dat je van iedereen weer andere ervaringen gaat krijgen, dat is altijd zo. Is heel persoonlijk.

7. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Ik denk dat het vooral belangrijk is waarvoor je het internet gebruikt. Voor online tv, streamingsdiensten en wat surfen op het net is Odido (met wifi versterker)echt wel voldoende. Hier hebben we twee pubers die graag online gamen. Daarvoor is (de snelheid van) Odido minder geschikt. Ik denk dat een kabel naar boven trekken ook nog een oplossing kan zijn.

8. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

May 15, 2021
    1,038
    1,263
    113
    Female
    Hier ook een gamer (man). Dik tevreden met Odido. Maar gamen is sowieso handig via kabel, stuk beter dan met wifi. Dus ik denk dat dat sowieso handig gaat zijn, los van provider. :)

9. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,048
    17,015
    113
    #9 Sado, Feb 18, 2024
    Last edited: Feb 18, 2024
    Dit. Hoe goed de verbinding van een bepaalde provider is heeft nl vooral te maken met het gebied waar je woont en hoe stabiel de verbinding in je huis is, vooral met je huis zelf. Oa de isolatie en de grootte van je huis (en dan dus waar jij bent tov de modem) heeft invloed op de sterkte van je verbinding.

De ervaringen van anderen zeggen dus zeer weinig.

Spiekerbox likes this.
  10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Dat klopt, hier in sterk geïsoleerd huis heb ik zelfs amper mobiele verbinding met de telefoon.
    (Welke provider je ook hebt)

Ik wilde overstappen naar KPN, want ja die hadden glasvezel. 4x is er een monteur langsgeweest. Probleem: of ze hebben de sleutel niet van de speciale buitenkast of geen kennis om het aan te passen. En dat duurt al maanden.

Nu het huidige abonnement maar aangepast en KPN geannuleerd. Ik vraag me allleen af: wat ga ik doen met die enorme doos incl inhoud voor de aansluitingen

Sado likes this.
  11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,330
    8,334
    113
    Amsterdam
    Alle wifi van providers is gewoon slecht. Daar moet je gewoon versterkers voor neerzetten. Wij hebben een zogenaamd mesh netwerk hiervoor. Op elke verdieping staat dan 1 punt wat ervoor zorgt dat je internet/wifi overal even goed is.

12. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,048
    17,015
    113
    Dat is niet zo zwart/wit, het ligt hoogstwss aan je woning en hoe deze geïsoleerd is.

In mijn vorige woning (prima isolatie, 130m2) kon ik prima uit de voeten zonder wifiversterkers, in mijn huidige woning (zeer goede isolatie, ruim 200m2) heb ik meerdere wifiversterkers nodig.

13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,330
    8,334
    113
    Amsterdam
    Ook met slecht geïsoleerde huizen heb je vaak dat probleem. De wifi van de providers is er niet voor gemaakt om in een heel huis goed bereik te hebben waarom denk je dat je zo’n beetje overal sowieso versterkers al krijgt.

14. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Nu Ziggo, maar wat een drama!!! Om de haverklap ligt het internet eruit of mega traag en aangezien ik bijna altijd thuis werk is het om te janken.

Wil graag terug naar KPN, maar het nadeel daar is dat download en ook de snelheid aanzienlijk lager en trager is.
    KPN is wel bezig met het aanleggen van glasvezel, maar voordat alles klaar is zijn ze enkele jaren verder.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik wilde vanwege de prijs overstappen van ziggo naar tmobile/odido. We zijn nu een jaar verder, het aansluitpakket staat nu al maanden in huis maar het is nog steeds niet geregeld. Ik heb het opgegeven. Hoor hier in de buurt ook veel slechte verhalen over klantenservice en het internet van odido dus ik blijf wel lekker bij ziggo. Hier trouwens nooit problemen met ziggo. Alleen in de wintertuin geen of slecht WiFi maar dit hebben we opgelost met een WiFi versterker a €10 van de action

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,916
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Dit dus!

Het enige waar je ervaring over kunt vragen is de prijs en klantenservice ;)

Hier 2 jaar geleden overgestapt van ziggo naar odido en nog geen moment spijt! Het scheelde ons 60% in prijs!

17. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

Jul 6, 2015
    1,714
    468
    83
    Female
    Hier overgestapt van Ziggo naar KPN. Hadden we dat maar eerder gedaan. Ziggo klapte er bij ons steeds uit, storing, traag. Met KPN geen problemen *klopt af*.

Chillin likes this.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,945
    14,996
    113
    Hier ziggo en dat gaat prima eigenlijk.

Broer had glasvezel maar heeft het weer rap omgezet. Om de haverklap ellende en geen internet. In de straat een handvol die ook glasvezel bij Odido hebben gekozen, niet ontevreden maar zeker ook niet lyrisch.

Hier een gamende man en ik heb voor mn werk stabiel internet nodig. Kinderen gaan in de toekomst geheid ook nog gamen. Wifi kán wel maar is niet ideaal. Heb bekabeld netwerk getrokken.

We hadden geen loze leidingen in dit huis, dus betonboringen laten doen door een bedrijf in de verdiepingsvloeren en gelijk de gaten bij de kinderkamers (zit nu behang overheen).

Vervolgens heb ik een kabel van de modem naar de 1e getrokken. Op de 1e ligt een switch met 4 poorten. 2 gaan naar zolder en zijn afgemonteerd in een patchpoort. 2 zijn nog ongebruikt voor R en G als de tijd komt.

Zodra ze oud genoeg zijn dat ze geen potloden en pennen in patchpoorten duwen en internet in hun kamer nodig hebben installeer ik de patchpoorten en sluit ze aan op de switch in onze slaapkamer.

Zijn ze aan t spoken in de nacht met gaming is het heel simpel. Trek gewoon t stekkertje er een stukje uit. (Gamers worst nightmare)

19. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,823
    18,542
    113
    Female
    Volgens mij wil het ook wel eens helpen om te kijken naar een ander wifi kanaal. Kan zijn dat er te veel huishoudens op 1 kanaal zitten en dan wordt het signaal minder. (Vraag mij niet hoe, mijn man regelt zulke dingen) :p
    Wij zitten bij kpn, hebben een wifi repeater op zolder en in de bijkeuken en vrijwel nooit problemen met de verbinding. M'n man is een gamer en hij ervaart ook geen problemen.

20. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wij hebben KPN, nooit problemen eigenlijk.

Share This Page