Wat is jouw lekkerste broodbeleg?

Discussion in 'De lounge' started by Yeuu, Feb 18, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    "Wij", Nederlanders, zijn écht brood-eters.
    Wat vind jij het lekkerste broodbeleg en dan op wit of op bruin brood?

Hier filet americain op een verse witte tijger boterham. En boterhamworst of kaas op een verse bruine boterham. Heerlijk! Ohja en Nutella kan altijd en overal op.:D

2. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

Jul 12, 2023
    1,292
    1,317
    113
    Female
    Eigenlijk alleen kaas :roflmao: Oude kaas met ei of oude kaassalade. Of pesto met tomaat en mozzarella of geitenkaas honing en walnoot of avocado.

Oh wacht ik heb 1 zwak! Pindakaas!

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,235
    1,891
    113
    Female
    Sinds kort eet ik ineens veel honing op (bruin) brood. Die creme-achtige/niet heldere honing.

Of pure hagelslag met roomboter op een witte boterham.

Maar 't allerlekkerst vind ik aardbeien of kersenjam met boter op een homemade gebakken brood. Heerlijk!

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,235
    1,891
    113
    Female
    Pindakaas en hagelslag tegelijk! :rolleyes:

Sandy01 likes this.
  5. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Verse aardbeien op een witte boterham met een knapperige korst.

Sowieso liefst eet ik alleen brood als het een knapperige korst heeft. Anders vind ik het veel minder lekker.

6. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,824
    18,545
    113
    Female
    Hummus, diverse salades, pindakaas of hagelslag.

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,751
    113
    We kopen meestal smeerkaas, chocoladepasta en vijgen- of kweeperenjam.
    Heel soms kopen we dingen die hier duur zijn, zoals kaas, roomkaas.

Pindakaas, golden syrup, hummus, sandwich spread, salades, pesto, sambal en bepaalde soorten jam (aarbei, abrikoos) maak ik zelf. Niet altijd alles tegelijk hoor :) Al hebben we wel altijd pindakaas. En nu staat de laatste pot geweckte abrikozenjam er nog.
    We eten met het ontbijt meestal dadels met olijfolie als "beleg", 's middags meestal warm. Dus broodjes met beleg eten we niet zo heel vaak.

8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,751
    113
    Oh ik moet wel zeggen dat wij voornamelijk stokbrood en soms rond brood (beetje zoals Turks brood in NL) hebben, tenzij ik zelf brood bak. En op stokbrood is gewoon niet alles even lekker als op een snee brood (vind ik dan). Bijvoorbeeld hagelslag vind ik echt lekker, maar het smaakt me alleen op een sneetje Nederlands brood, haha.

Cornflake likes this.
  9. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ja ik ook. Idd aardbeien op vers wit brood met harde korst is heerlijk, of een beetje boter en Zwitserse kaas, stinkt giga maar ik vind dat zo lekker!
    Vers gebakken pistolet met truffelmayo en gesneden Ierse biefstuk, of juist carpaccio vind ik ook lekker.
    En anders eet ik een een tosti, sambal op het broodje smeren, en dan kaas, truffelsalami en kaas.

Catou likes this.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,383
    30,688
    113
    Female
    Hummus met tomaatjes en/of komkommer op een verse volkoren boterham.
    Soms ook met een plakje rauwe ham erop.

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,383
    30,688
    113
    Female
    Op stokbrood (vers wit stokbrood met knapperige korst) heb ik het liefste een pittige blauwschimmelkaas.
    Yummmm!

citroenrasp likes this.
  12. Cupmix93

Cupmix93 Bekend lid

Oct 4, 2023
    569
    470
    63
    Normaal gesproken altijd volkoren brood. Beleg wisselt tussen kipfilet, ham, kaas, grillworst. Zoet spul eigenlijk nooit. Meestal wel gecombineerd met iets van sla of komkommer. Wat ik mega lekker vindt is spinata Romana maar dat haal ik niet vaak.

Op een wit (hard) bolletje hoort een plak ham!
    Maar carpaccio/rosbief op brood is ook heerlijk!

13. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

Oct 13, 2020
    1,049
    1,713
    113
    Female
    Hier is iedereen dol op veel beleg op brood.
    Ik heb altijd een schaal gegrilde groente in de koeling staan. De basis is dan altijd hummus of pesto of baba ganoush met sla en gegrilde groente. Soms gaat daar dan nog kaas of vlees op, bijvoorbeeld parmaham of geitenkaas.

De jongste is eigenlijk de enige die ook zoet eet op brood. Nutella met banaan is haar favoriet.
    De oudste eet ook graag pindakaas met sambal en banaan.
    De middelste wil ook nog wel eens appel met kaneel op brood eten.

14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,606
    8,357
    113
    Female
    Filet Americain van de slager.

15. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,060
    4,315
    113
    Salades van de slager, corned beef, een dikke laag duo penotti, gebakken ei of een boterham met boter en hagelslag. Ik eet wel altijd het liefst meergranen brood, het liefst met zoveel mogelijk zaden en pitten en lekker donker.
    Tijdens mijn zwangerschappen at ik altijd het liefst een boterham met zwan boterhamworst en augurk.

16. Sylver

Sylver Fanatiek lid

Sep 17, 2014
    1,861
    1,756
    113
    Een verse boterham met (veel) pitjes, met pesto, kaas en honingtomaatjes :thumup:

17. MrsMint

MrsMint Lid

Mar 25, 2020
    30
    15
    8
    Bruin meergranen brood met avocado en plakjes banaan is mijn favoriet. En als hartig beleg eet ik het graag met een dikke laag filet americain met truffel

18. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Het liefst eet je natuurlijk lekker vers wit brood! Maar dat eet ik zelden, wij kiezen voor gezond.
    Dus we eten alleen volkorenbrood en qua beleg heb ik altijd alleen dit in huis; roomkaas, kipfilet, ham, smeerkaas, jam, pindakaas en jonge kaas.

Kijk, als het om écht lekker gaat ken ik ook wel lekkerder beleg, maar zo zonde van de calorieën :D

19. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

Jan 30, 2021
    2,380
    1,917
    113
    Lekker broodje Smeerkaas met hagelslag of broodje vega smeerworst met hagelslag! Heerlijk :D eten ook eigenlijk altijd wel bruin brood, pindakaas met hagelslag is trouwens ook lekker of een krentenbol met Smeerkaas of normale kaas ook of een krentenbol met hagelslag mhh lekker hoor :p of wat ook nog lekker is op brood is chocopasta met hagelslag

NiVa0230 likes this.
  20. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,800
    8,469
    113
    Female
    Ik eet het liefst alleen Calve pindakaas op brood :D en op welk soort brood maakt op zich weinig uit.. Ik vind af en toe een wit bolletje wel erg lekker maar meestal is het volkoren of tarwebrood

Share This Page