Ik draag drie ringen. M’n verlovingsring aan m’n linkerringvinger, m’n trouwring aan m’n rechterringvinger en een zilveren ringetje met sultaniet (souvenir uit Turkije) aan m’n linkerpink. Wij willen mettertijd een vow renewal gaan doen. Inclusief een ‘extra’ trouwring. Maar aan welke vinger dan? Wil ‘m sowieso rechts, maar doe ik dan de wijsvinger, middelvinger of pink? Pink lijkt zo ‘klein en weinigzeggend’, maar weet niet of het mooi oogt aan een wijs- of middelvinger… #eerstewereldprobleem
Ik begrijp het hele nut van een 'vow renewal' niet om eerlijk te zijn (tenzij er binnen de relatie een reden voor is, zoals bijvoorbeeld een nieuwe start na vreemdgaan o.i.d), en al helemaal niet waarom er dan een extra ring moet komen (was de originele ring juist al niet het symbool van het huwelijk)? . Ik zou eerder denken dat het dan een beter idee is om met het oog op de symboliek de bestaande trouwring te upgraden, of er iets aan toe te voegen qua diamant o.i.d. Persoonlijk vind ik ringen aan andere vingers dan de ringvinger iets puberaals hebben...
Ik heb hier ook zoveel vragen over haha. Ben ook heel benieuwd waarom je dit zou doen. Wat ringen betreft… tja klinkt heel ingewikkeld om iets simpels vind ik. Ik heb een extra ring om mijn rechtermiddelvinger (naast elke kant om mijn ringvinger) en vind dat wel prima kunnen maar ook nooit langer dan 10 seconden over nagedacht aan welke vinger dan. Wat maakt het uit toch
Wat is het idee achter de "vow renewal"? Ik zou bij zoiets denk ik een 2e ring doen bij de ring die ik al had van de eerste keer. Maar mss ook afhankelijk van de reden? Ik kan me er niet echt een voorstelling bij maken nog
Altijd lastig, een nieuwe ring positioneren Ik zou hem bij je trouwring doen, en dan een matchende ring kopen dus. Ik zou het qua symboliek als één zien namelijk. Ik draag zelf 9 ringen aan 5 vingers. Mijn trouwring zit samen met een andere ring aan de trouwringvinger. Aan mijn rechterpink heb ik symbolisch een ring laten maken na mijn miskraam met geboortesteen, bewust een kleintje dus aan de pink. En de rest heb ik verdeeld over m'n andere vingers. Ik draag nu niets aan m'n duimen, wijsvingers en linkerpink. De rest matcht allemaal met elkaar dus kan bij elkaar. Maar heb mijn oog alweer laten vallen op een nieuwe ring en dus moet er binnenkort weer geschoven worden! Denk dat er dan ook eentje weer naar een wijsvinger verhuist. Dat kan mooi staan vind ik, aan die vinger. Ligt ook een beetje aan je stijl. Ik denk persoonlijk dat het heel erg ligt aan het soort ringen dat je hebt en dus aan je eigen stijl zodat het niet als veel/ordinair/nep/kinderachtig oogt oid. Ben nu wel benieuwd, foto!
Waarom een vow renewal: omdat we gewoon Echt Heel Erg Gek Op en Zeker Van Elkaar zijn. Wij zijn heel erg low budget getrouwd in 2019 (ik zat toen nog eenzijdig in de WSNP namelijk, cadeautje van m’n ex-man ) en we zouden de hele ervaring van trouwen dus graag nog eens overdoen maar dan met alles erop en eraan. En dus ook met een extra ring. Wij willen “I still do” zeggen tegen elkaar, juist omdat er nooit een greintje twijfel is geweest.
Ook aan zitten denken inderdaad nav bericht van @Achterkantvandemaan. Aanschuiven kan immers prima met mijn trouwring. De foto’s - vergeef me de gezwollen droge handen, winter en dan ook nog eens tijd van de maand haha.
Ik zou een mooie matchende bij je trouwring of naast de trouwring aan de middelvinger doen. En lekker belangrijk als een ander het onzin vindt, jullie willen dit graag doen en hebben een mooie reden, dus lekker doen zou ik zeggen! Veel plezier die dag!
Of je trouwring laten vermaken tot iets nieuws met extra toevoegingen Laten ontwerpen bij een goudsmid? Ik vind 2 trouwringen boven elkaar dragen een weduwe idee geven
Ik zou iets doen aan dezelfde vinger als je trouwring, en dan iets zodat de 2 ringen mooi samenpassen.
Dat vind ik niet als het 2 echte mooie ringen zijn die bij elkaar passen, en ook mooi vrouwelijk zijn door een steentje oid.