ja voor andere is het heel veel maar is echt niet zo. En dat is niet leuk als je elke cent die je uitgeeft denkend aan de preken die je weer gaat krijgen daarom wil ik graag nogmaals alleen antwoorden op mijn vraag. verder ga ik nergens meer op in. Hoop dat jullie het begrijpen
Ligt volgens mij aan de rekening die je hebt. Bij sommige rekeningen hoort het standaard, maar of je er gebruik van maakt is dan je eigen keuze. Wellicht dat een gesprek met je partner beter is, want het lijkt me niet dat jullie in een gezonde relatie ziten.
Ik vind het heel vervelend, maar ik denk dat het opzeggen van je internetbankieren alleen maar olie op het vuur is ... een gesprek tussen jullie twee is denk ik veel beter dan dit op zo een manier op te lossen. Desnoods ga je een en/of rekening maken, ieder stort daar een deel naartoe en ieder houd een bedrag over die ze naar believen kunnen spenderen ... iedereen blij. Maar om nou gewoon maar op te zeggen zal alleen maar kwaad bloed zetten.
Je kan het wel stop zetten, denk ook via internet bank kieren zelf. Weet niet welke bank je heb? Maar wat je ook kan doen is bij veel banken kan je daar binnen lopen en even op internet om bankzaken te regelen.
je kan gewoon bij je bank binnen lopen en vragen of het gestopt kan worden, waarschijnlijk moet je dan praten als brugman omdat het bij de meeste rekeningen standaard zit maar als jij erop staat dan kan het wel, je krijgt dan een ander soort rekening en een aangepaste bankpas.
precies, dit zijn je eigen woorden dus zijn mijn opmerkingen ook niet zo raar. en geloof me ik weet hoe het is om te moeten nadenken bij alles wat je uitgeeft, maar als jij preken krijgt als je iets heb uitgegeven, dan doe je iets niet goed hoor!!
trouwens als je een topic start (zoals je vorige topic) en het weer laat sluiten zodra je niet leest wat je wil dan kan je verwachten dat in je volgende (bijna dezelfde soort) topic mensen erover verder gaan
maar wat wil je bereiken met inet bankieren stop zetten? dat hij niets meer ziet? hou dat wel in je hoofd dat je de afschiften gewoon per per krijgen en hij daar dan ook wel eens bij kan komen (als hij eerder bij de post is)
TS: Hoe hebben jullie dat geregeld dan qua bankrekeningen? Wij hebben bijvoorbeeld 1 gezamenlijke rekening waar we de vaste lasten e.d. van betalen. Daar storten wij elke maand een bepaald bedrag op. Hij wat meer dan ik, omdat hij veel meer verdient. Verder hebben wij allebei een eigen priverekening. Daar mogen we mee doen wat we willen. Ik kan mijn eigen priverekening en onze gezamenlijke rekening inzien, maar zijn priverekening niet. Andersom is dat ook het geval. Dit werkt voor ons prima.
klopt wat amfy zegt, als je geen internetbankieren hebt dan krijg je je afschriften per post. dan hou je hetzelfde probleem.
Ik denk dat dit geen oplossing is meid.. Je kan beter goed over de situatie prater met je vriend! Klinkt niet gezond.
ik weet niet of het kan ik denk dat het volstrekt onrealistisch is eerlijk gezegd. alles wordt meer en meer met de pc gedaan.ze moedigen het stopzetten van papieren afschriften ontzettend aan. mijn dochter krijgt bijv volgend jaar op het mbo les op de laptop. over 4 jaar moeten alle scholen volledig over zijn op laptops vertelde die mevrouw op de intake. ik heb je andere topic niet helemaal gevolgd alleen de beginpost en eerste reacties. als je het om die reden doet dan denk ik dat je er niks mee opschiet. voor de kosten ook niet. voor internet bankieren betaal je meen ik 2 maal per jaar 10 euro ongeveer uit me hoofd. en voor afschriften betaalde we indertijd als 27 nog wat euro. je abbo van internet kan ook niet veel meer dan 20/30 euro zijn. als je een beetje oplet met wat je uitgeeft heb je dat al verdiend. ik lees ook mensen die een advies geven om te internetten op je mobiel en daar een app te nemen. maar internet op de mobiel wordt volgend jaar fors duurder. dan kun ej beter je vast internet houden en je mobiel buiten gooien, als je wilt bezuinigen. als je het echt door wilt zetten dan moet je even met je bank bellen. die zullen je precies kunnen zeggen of het kan en hoe je dat aanpakt.
Bij de Rabobank ligt het eraan wat voor soort pakket je hebt. Als je bv het Directpakket hebt (waarbij alles via het internetbankieren moet), zul je dat om moeten zetten naar een ander pakket en dan kan je internetbankieren eraf gehaald worden. Ik neem aan dat andere banken ook nog mogelijkheden hebben om te betalen zonder internetbankieren, er zijn namelijk nog genoeg mensen die dat niet willen of kunnen.
ik betaal niets voor internetnbankieren bij abn.. het hoort niet standaard bij de rekening, je moet het zelf activeren met hoop papierkraam.. ga er dus vanuit dat het ook zo opgezegd kan worden.
Ik zou gewoon met de bank zelf bellen en om een oplossing vragen. Wel denk ik dat het niet gezond is als je in je relatie wil verbergen. Al weet ik dat dit niet de schuld van de TS hoeft te zijn. Als TS een koopverslaving heeft is het inderdaad haar probleem maar het kan net zo goed zijn dat haar vriend moeilijk doet over alle uitgave. Zo heb ik een vrouw gekend die geen kopje koffie in de stad met vriendinnen kon nemen of een rolletje kauwgom voor zichzelf kopen of haar man werd nijdig (en nee, ze hadden het niet krap).
hier betaal ik ook niks voor i-netbankieren, maar goed dat is je reden dus niet. Bedenk wel dat acceptgiro`s vaak extra geld kosten, het bedrag er zichtbaar op staat ( wat het voor je partner nog veel makkelijker maakt ) en veel bedrijven alleen nog maar automatish incasseren. Dit ligt er wel aan om wat voor rekening het gaat natuurlijk. En goed gesprek lijkt me nog steeds de beste oplossing hoor. Als mijn man dit zou flikken zou ik echt pislink worden