Het is al tijden aan het kriebelen en ik heb besloten om de stap te zetten; ik wil een internetbedrijfje beginnen! Ik wil iets doen in de "kraamwereld", zoals kraamfeestjes, kraamkadootjes, geboortekaartjes etc. Ik wil er een Turks thema in verwerken, bijvoorbeeld kraamkadootjes met als thema het welbekende blauwe oogje ofzo. Overigens wordt mijn doelgroep niet alleen de Turkse gemeenschap, maar wil ik het zo breed mogelijk opzetten. Ik weet nog niet precies hoe ik het ga vormgeven, ik ben nog volop aan het brainstormen. Anywa, ik vroeg me af of er hier mensen zijn met een eigen internetbedrijfje en of ze tips voor me hebben? War moet ik aan denken? Hoe zit het met een kvk nummer en bankrekeningnummer enzo? Waar moet ik me registreren of aan houden? Kan van alles zijn.. Wie o wie kan mij helpen?
Leuk idee zeg! Je moet idd met veel dingen rekening houden. BTW nummer bij de belasting dienst, KVK nummer, noem maar op. Beginnen bij het begin, even op de site van http://www.kvk.nl/ kijken bij starters, en even hier http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_ondernemerworden/ kijken. Heel veel suc6! Groetjes, Mirelle.
Ik weet niet waar je op moet letten en waar je rekening mee moet houden, maar ik wil wel even zeggen dat ik het een super leuk idee vind!
Mijn schoonmoeder heeft naast haar baan nog een internetbedrijfje in computerspullen, dvd's, games etc. Die is daar best wat tijd aan kwijt. Maar goed, ze staat ook bij de KvK ingeschreven en je moet even kijken bij de belastingdienst. Je kunt geloof ik wel dingen verkopen/verhuren tot een bepaald bedrag, maar daarboven moet je btw afdragen en een administratie bijhouden (of dat laatste is sowieso verplicht?). Als je dingen wilt inkopen, zul je je in moeten schrijven bij de KvK, de meeste bedrijven leveren namelijk niet als je geen KvK-nummer hebt. Ik ben zelf ook eigen baas, heeft zo z'n voordelen en z'n nadelen. Een eigen bankrekening openen is ook wel handig, anders gaan je privé- en zakelijke dingen door elkaar lopen. Ook niet handig voor je administratie. Even opletten wat je per bank aan maandelijkse bankkosten kwijtbent, dat verschilt behoorlijk! Maar ik vind het een leuk idee hoor, die kraamcadeaus en andere kraamzaken!