Internetfilter

Discussion in 'De lounge' started by Poohbeer2, Jul 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Een beetje een rare vraag misschien maar ik zal het uitleggen.

Mijn schoonvader heeft is dementerend. Hij woont gewoon nog thuis bij mijn schoonmoeder. Alleen hij is de laatste tijd erg geobsedeerd door loterijen. Hij denkt echt dat als hij zich inschrijft, hij daar rijk vandaan komt met 10 miljoen. Laatst in hij ingegaan op een telefoontje van een Duitse loterij voor 60 euro per maand en 3 loten maakte hij gegarandeerd kans op een hoog geldbedrag. Een sms op zijn mobiele telefoon dat hij een nummer moest bellen om ik-weet-niet-hoeveel ponden te kunnen winnen en hij is helemaal van slag en in staat om gelijk te bellen.

We krijgen het maar niet aan zijn verstand gepeuterd dat dit natuurlijk niet werkt en dat ze alleen maar proberen om hem geld afhandig te maken.
    We hebben dus het vermoeden dat hij zelf googled op internet naar loterijen. Maar hoe kunnen we een filter instellen dat hij dat dus niet meer kan doen? Mijn schoonmoeder is elke keer weer druk om die loterijen op te zeggen en het geld terug te storten. Dit gaat zo niet langer.

Aangezien zij werkt overdag is hij dus wel alleen thuis om daar op te zoeken.
    Wie weet of dit kan?

Bedankt alvast voor jullie hulp

2. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Dank je wel voor je reactie. Mijn man mag zo kijken of dit wat is voor mijn schoonvader. We hadden zelf al wel wat gegoogled, maar het meeste zijn bedoeld voor kinderen. Maar bij deze kun je volgens mij ook op onderwerp blokkeren. Dank je wel.

4. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, en je kunt bijhouden welke zoektermen hij gebruikt, dan kun je gelijk zien of hij inderdaad naar loterijen zoekt.

Share This Page