Trekschakelaar wasmachine stuk

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoiled, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Hoop dat iemand me kan helpen.

Gisteravond stopte ik een wasje in de wasmachine. Een kwartier later was het wel erg stil in de badkamer. Toen ik ging kijken bleek dat er geen lampje brandde bij de trekschakelaar. Heb overal in huis stroom, alleen bij de wasmachine dus niet.

Belde vanochtend met het makelaarskantoor, maar ze komen niet want het valt onder klein onderhoud en dat is voor de huurder. Nu moesten we maar een elektriciën laten komen.

Heeft iemans dit ooit gehad en kunnen we dit zelf doen of moeten we echt iemand laten komen?

2. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als je een beetje handig bent kun je die gerust zelf vervangen. Is niet meer dan een paar draadjes losmaken van de oude en weer aansluiten op de nieuwe.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Gewoon zelf doen.. Stroom er even af voor de zekerheid..
    Open schroeven.
    Desnoods een foto maken van hoe de draadjes aangesloten zit zodat je je niet kunt vergissen.
    Alles losdraaien, in de nieuwe schakelaar weer vast draaien...
    En voilà :)

Ik zou er geen elektricien voor bellen.. Desnoods even die handige buurman vragen want het is net zo ingewikkeld als een stekker vervangen.

4. Bika

Bika Niet meer actief

Vaak zit de wasmachine op een aparte stop. Zou eens kijken of die er niet uit ligt.

5. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.

Mijn man zegt het zelf te kunnen. Ben benieuwd:)

6. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Nee niet op een aparte stop.

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Wat ik nog bedacht, in die trekschakelaar zit daar nog een zekering in? (wie weet dat?) Misschien is die stuk.

Ik zou zelf eerst even dat ding eraf schroeven en kijken met een stroomschroevedraaier of er nog stroom op staat. Voor de schakelaar dus

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Daar dacht ik ook aan ja... Lijkt me niet uitgesloten.
    Maar weet het niet zeker en om nou even m'n eigen schakelaar open te schroeven om te kijken.... Is ook beetje overdreven misschien.

9. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Wij hadden dat ooit ook; toen we in ons vorige huis trokken. Wij hebben de elektricien een nieuwe laten plaatsen( die was er toch voor wat dingetjes) en de rekening door laten sturen naar de woningbouw. Zij hebben hem toen wel betaald. Maar goed; hij was al defect toen wij de sleutel kregen...

Deel Deze Pagina