Samenwerking Weight Watchers en Diakonessenhuis Utrecht | Gezondheidskrant.nl Het diakonessenziekenhuis in utrecht heeft een onderzoek uitgevoerd naar de effectiviteit van dieten. Patienten die moesten afvallen ivm hun gezondheid hebben een dieet gevolgd ofwel via de dietist, ofwel via SB, of via ww. Uit dat onderzoek is naar voren gekomen dat mensen met ww niet alleen het meeste afvielen (7,3 kg in 14 weken, tegenover 1,4 kg bij SB en 3,1 kg bij de dietist) maar dat ww ook het enige dieet is waar het er na een jaar nog af was. (over het algemeen he! Ik zeg niet dat SB ed niet werkt, maar algemeen!) Daarnaast waren de deelnemera die ww volgden de enigen die alke vitamines en mineralen binenn kregen, de mensen die naar de dietist gingen of SB volgden waren ondervoed. Dit onderzoek is gepubliceerd in medisch tijdschrift the lancet en steeds meer zorgverzekeraars gaan over tot een stukje vergoeding van ww. Dus mensen die kampen met overgewicht en ww nog niet geprobeerd hebben, misschien wordt het toch eens tijd! Ik ben het bewijs! Dat wou ik even delen. Ik wil er geen discussie topic van maken, want ik weet dat er ook mensen succcesvol afvallen met SB, maar meer een hart onder de riem steken voor mensen die te zwaar zijn en ww nog niet hebben geprobeerd.
Hey marike zoals je misschien al ziet op fb ik begin vandaag met ww. Je moet er wel ff inkomen hoor met al die punten. Dacht ga kijken of er ook een kletsgroepje is hier
We kunnen er eentje starten, goed idee? Kan je trouwens echt aanraden om naar de bijeenkomsten te gaan. Ik weet dat die drempel hoog is maar het werkt zo fijn! Ik had een enorme dip laatst, en mijn coach zei dat ik maar even moest loslaten, rustig aan, wel blijven komen. Dat heb ik gedaan en nu ben ik eroverheen en was ik gister op de bijeenkomst weer 1,3 kilo kwijt! Ik zou het echt niet zonder kunnen.
Oh ja, als je een combipas neemt kun je de app van ww gebruiken. Die zooooooo fijn! Hij is er nu alleen voor apple maar de android versie komt ook binnenkort. Je voert dan in wat je hebt gegeten en hoeveel, en hij rekent automatisch je punten uit
ik heb nu een proef abbo! ik ga over 2 weken op vakantie en daarna sluit ik een ww abbo af! Ik vind dat je best veel mag eten en ook alles wat je wil alleen van slechte dingen ben je snel aan je punten haha. Dus let je wel op dat je veel groente enz eet want daardoor kom je vol te zitten en kost het je geen punten!
oja ik zit nu naar die bijeenkomsten te kijken he maar als je daar na toe wil moet je een combipas nemen he maar kan je dan ook bv op internet je punten bijhouden? Ik heb nu z,n week gratis dan kan je online je punten tellen
Ik ben 2 dagen geleden begonnen met sporten. Zover mijn gezondheid dat toelaat. Maar wilde ook erbij ww doen alleen heb even gekeken dat puntensysteem moet je echt in komen denk ik.
Wat goed, maar ik vind het allemaal maar een duur grapje. Ik ga denk ik eerst beginnen met sporten en wanneer het grootste gedeelte eraf is kan ik altijd nog kijken of ik verder kom met WW. Voor jullie allemaal ERG VEEL SUCCES! Keep calm and eat healty!
ja dat dacht ik ook maar eigenlijk valt het wel mee hoor! Je moet gewoon ook goed nadenken. Je weer eigenlijk wel wat gezond is. Ik kijk vooraf wat een maaltijd is voor punten dat reken ik smorgens al uit. Zo weet ik ongeveer hoeveel punten ik die dag neem.
Ik vind het wel mooi aan dat onderzoek dat er duidelijk wordt aangegeven dat een goed dieet méér doet dan je alleen maar helpen kilo's kwijt te raken. Met een goed dieet bereik je en houd je een goed gewicht (dus niet een jaar later weer alles erbij) en zorgt ervoor dat je alles binnenkrijgt wat je nodig hebt. Wat ik wel schokkend vind is dat mensen die bij een diëtist lopen zo vaak ondervoed zijn. Dan doen die toch hun werk niet helemaal goed, lijkt me.
Fijn om te lezen! Ik ben vorige week begonnen en heb vanavond mn eerste weegmoment. Dit is ook het eerste dieet wat ik makkelijk volhoud zonder honger te hebben!
hier nog een bewijs. al 16,4 kilo kwijt. Ik denk dat het ook gewoon psychisch is. Dat je alles mag. Als je met sonja ofzo een keer uit eten gaat is je dag toch al verpest. Bij ww niet. Dan neem je gewoon je extra punten. Ik vind het echt een geweldig dieet. Maar eigelijk kan ik het bijna geen dieet noemen.
ja dat kan ook. Maar ik ben nu al bijna 5 maanden bezig en ik weet heel veel dingen al uit mijn hoofd. Op een normale dag kan ik het wel ongeveer in mijn hoofd en dan vul ik het s avonds online in. Bij extraatjes is het wat lastiger maar ik kan wel ongeveer inschatten hoeveel iets in en vul het altijd in.
Inderdaad dat vind ik dus ook! Maar missschien kunnen jullie me helpen. Ik mag nu per dag 38 punten. Maar ik zit eigenlijk altijd rond de 27/30 punten. Hou dus heel veel over kan dat kwaad?
alleen online: 12,95 per maand online en cursus: 39,95 per maand alleen cursus: 11 euro per keer En volgens mij moet je nog inschrijfkosten betalen maar niet als je een combipas neemt.
Verschilt echt wel per persoon welk dieet bij je past. Ik doe het mediterraans dieet en dat is volgens mijn afkomst ook het beste.
is z,n cursus nu echt nodig? Ik heb bv met een paar man op fb een afval club daar wegen we ook 1x in de week. Dat is nu mijn stok achter de deur. hebben jullie veel nut bij die cursus vind het namelijk best prijzig