Internetshoppen vs echt shoppen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amare, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Internetshoppen vs echt shoppen

1. Internetshoppen

2. Echt shoppen

3. Anders, namelijk.....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

Wat doe jij het liefst en waarom?

2. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Beide!! Maar die Staat niet bij de poll

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Als ik precies weet wat ik hebben wil (en waar ik het kan vinden) ga ik voor internet shoppen.
    Maar eens in de zoveel tijd als ik eigenlijk niets specifieks nodig heb vind ik het ook leuk om de winkels af te gaan (op internet kun je dan oneindig bezig blijven).
    Maar ik weet vaak wel wat ik wil en bij welke winkel dus het meest doe ik aan internet shoppen.

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Liever internet minder kans dat ii iets koop wat ik niet nodig heb hoef geen moeite te doen om helemaal naar de winkels te gaan bakken met parkeergeld te betalen enz

5. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Internet! Ik heb een grotere maat en slaag echt niet bij Zara, Mango, Bershka en al die winkels die je overal vindt. Liever Internet dus, dan weet ik precies waar ik moet zijn. Scheelt een hoop frustratie. Al is het wel jammer dat ik niks kan passen voor ik het koop. Soms moet het retour gestuurd. Ook wel gedoe, maar heb t er voor over.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Internet! Vooral met een leuke kortingscode :p

7. McDsee

McDsee Niet meer actief

Gereedschap en materiaal voor het bedrijf via internet.

Grote elektrische aankopen bekijk ik vaak in de winkel. Is de winkel dan duurder bestel ik hem online, is het niet op voorraad bestel ik hem online.

Wekelijkse boodschappen doe ik in de winkel want op de (dure) spar na levert niemand in ons gehucht.

Kleding en schoenen altijd in de winkel, sorry maar snap echt niet dat wehkamp, Zalando enz zoveel winst maken. Ik hou niet van kleding shoppen en als ik het dan ook nog terug moet sturen pff

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Beide. Als ik snel iets nodig heb maar geen tijd heb om te shoppen bestel ik het online. Als ik meerdere dingen nodig heb of gewoon zin heb om even de stad in te gaan ga ik echt shoppen. Ik moet wel zeggen dat online shoppen de overhand begint te nemen. Het is toch handiger hoogzwanger of met een baby.

9. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Beide, zeker bij h/m vind ik het handig als er geen maat meer is in de winkel :p (en alle merken waarvan ik goed mijn maat weet)

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Beide!
    Specifieke dingen koop ik op internet. Dat zijn vaak de dingen die ik hier niet in de buurt kan kopen, of ik altijd koop en het op internet goedkoper kan krijgen.
    Maar ik vind het kom heerlijk om lekker door de stad heen te slenteren, alleen met gezin of met vriendinnen.

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Echt shoppen vind ik wel leuker. Heerlijk lekker door de stad slenteren :D Maar online shoppen doe ik ook vaak.

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb echt een enorme hekel aan winkelen (kleding) dus ik koop zo veel mogelijk online. Voor de kinderen kan dit niet altijd maar dat doet mijn man dan met de meiden.

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hmm, lastig, beide heeft voordelen en nadelen..

De stad in:
    + Kunnen passen om te kijken of de maat goed valt en hoe het kledingstuk je staat, i.p.v. telkens te moeten terugsturen.
    + Meteen in huis, niet hoeven wachten op de levering.
    + Geen risico dat iets kwijtraakt.
    + Gezelliger, vooral als je er een dagje uit van maakt (ergens lunchen enz.)

- Drukte.
    - Harde muziek in sommige winkels (dan dreun ik zo de deur weer uit :p).
    - Sluitingstijden (waardoor we eigenlijk alleen op zaterdag kunnen, net als het overgrote deel van de mensen, waardoor het eerste punt weer een rol speelt).

+- Het weer (veel winkelcentra zijn overdekt, hoe lang loop je nou buiten als je telkens een winkel binnen wipt).
    +- Vermoeidheid achteraf (kan ook heel voldaan voelen :)).

Online winkelen
    + In alle rust kunnen bekijken wat er is, zonder gegraai om je heen. Geen wachtrijen.
    + Meteen zien welke maten nog beschikbaar zijn, i.p.v. het rek doorzoeken naar jouw maat en na tien minuten teleurgesteld te moeten concluderen dat die er niet meer is.
    + Geen gesleep.
    + Meerdere winkels kunnen bezoeken met een paar klikken, stuk overzichtelijker.

- Hopen dat je de goede maat hebt en dat het kledingstuk je ook staat, anders kun je in de weer met terugsturen.
    - Verzendkosten en levertijd.
    - Soms hebben ze op de site niet alles staan wat er in de winkel hangt (andersom zijn er ook weer 'internet exclusives').

+- Voelt soms toch wel een beetje lui. :p

Denk dat het er ook wel een beetje vanaf hangt met wie je gaat winkelen, als je de stad in gaat. En hoe je je voelt natuurlijk. :)

14. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ik ga altijd shoppen maar via internet lijkt me ook wel ideaal en handig om te proberen ik weet alleen geen goede webshops dus als iemand daar nog tips voor heeft?? 😄

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik koop echt niks online, behalve als ik in de winkel geen juiste maat kon vinden en deze even wil bestellen.

Ik moet mijn spullen kunnen zien, aanraken en ook passen om te beoordelen of ik het leuk vind.
    Daarnaast heb Ik gemerkt dat veel kledingstukken in het echt heel anders uitzien dan op de foto.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ligt er een beetje aan wat. Studieboeken bestel ik altijd online. Die hebben ze meestal niet liggen en ik heb geen zin om daar twee keer voor naar de stad te moeten. (Bestellen en ophalen.) Dan ben ik lui en is bol makkelijker. Gewone boeken (voor de kids) koop ik liever in de winkel. Die wil ik in handen gehad hebben en samen met ze kiezen. Bovendien vind ik het toch wel een fijn idee dat we nog een boekenwinkel hebben (was op het nippertje) dus sponsor ik ze graag.

Kleding pas ik liever eerst even, dat koop ik zelden online.

Andere spullen is het afhankelijk van de prijs. Fietsstoeltje ofzo is online gewoon veel goedkoper. Maar bijvoorbeeld een telefoon of tablet koop ik niet online. Dat is ook wel goedkoper dan in de winkel, maar vind ik toch weer wat spannender qua bezorging en of je wel netjes een Europese versie krijgt.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het beiden leuk. Echt shoppen is vooral voor de gezelligheid, met lunchen en lekker snuffelen. Online shoppen is snel, makkelijk en kan op elk tijdstip van de dag.

18. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Echt. Wil graag eerst iets zien voor ik het koop. Soms bekijk ik wel eens schoenen in de winkel en koop ik ze op internet goedkoper

19. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik vind echt shoppen leuker en gezelliger.
    Online shoppen is handig en ik verheug me dan op het pakketje.

20. penseel

penseel Niet meer actief

Internet shoppen. Ideaal. Ik haat winkelen.

Echt uitvinding van deze eeuw. Plus geen geschouw ect ect.. heb parkeer kosten goedkoper dan dat dus hihi. Of ov. Verzendkosten zijn dan goedkoper ook.

Na deel soms iets terug sturen..
    En als ik al winkelt verplicht en bakkie ergens drinken met gebak...

Deel Deze Pagina