Aanstaande vrijdag vier ik 's avonds mijn verjaardag, wil eens een keer wat anders als de standaard hapjes. Wie heeft er altijd aparte, leuke, makkelijke en lekkere hapjes op tafel staan?? (En wil graag de recepten met mij delen)
Wat versta je onder standaard? Kaas/worst?? Lekkere hapjes: Wraps met zalm, rucola en roomkaas/ ham of kipfilet met rucola en roomkaas Kleine gehaktballetjes (zelfgemaakt) Gevulde eitjes Dadels gevuld met monchou Mozzarella met cherrytomaat en een blaadje basilicum
Van Danarolle de mini croissantjes vullen met een mini knakworstje of philadelfia met kruiden, een balletje gehakt of verse worst in stukjes. Blokjes kaas paneren en frituren. Ui-ringen in beslag en frituren.Zelf Bruscetta's maken.
En dan een dip van basalmicosiroop erbij, die stroperige dus niet de azijn. Mhhh Gegrilde courgette of aubergine (plakken in de lengte ingesmeerd met knoflookolie, peper, zout) en dan oprollen met een stukje mozerella en zongedroogde tomaat, spiesje erdoor. Simpel maar ook altijd lekker, plakje komkommer met filet americain en een beetje gesnipperde ui erop.
- verschillende soorten blokjes kaas met honingmosterd dip - hamrolletjes met tzaziki erin - blokjes komkommer beetje uitgehold met selleriesalade erin en beetje kerriepoeder erover - Blokjes meloen met ham
oh, wat zie ik hier een lekkere dingen voorbij komen, ik kom even meelezen voor inspiratie. Zelfgemaakte kipspiesje vind ik ook altijd fijn en ik kreeg van de week bij de AH een tucje (paprika smaak) met een lik philadelphia sweet chili erop. Ook errug smakelijk!
Knakworsten in bladerdeeg met een zelfgemaakt mosterd mayo sausje Kaas met zilverui Kaas met mandarijn Wraps met roomkaas zalm en sla Wraps met roomkaas ham en sla Mini pizza's Olijf, feta, zongedroogde tomaat spiesjes Komkommer plakje met sellerie Kaas met augurk Cherry tomaatjes Tomaatjes met basilicum en een bolletje mozzarella Stukjes worst Omg, nu heb ik honger
Ook buitenlandse ZP dames met hapjes? Lijkt mij bijvoorbeeld er lekker een keer Turkse hapjes ofzo op tafel te zetten.
Kipsaté pakketjes. Kipfilet in de wok met een gesnipperde paprika en ui. wat satésaus doorroeren. Dit in bladerdeeg vouwen en 20 min in de oven Wraps met gerookte kip. Gerookte kipfilet heel fijn malen. Dit met wat bosuitjes, peterselie, groene aromat, eetlepel crème fraise en twee eetlepels fritessaus door elkaar mengen. In de koelkast bewaren
Als iedereen even zijn verjaardag met adres doorgeeft, kom ik graag jullie hapjes even keuren en zal ik de uitslagen hier bekend maken hahaha wat een lekker ideën hier allemaag zeg hmm
wrap met roomkaas, sla en zalm. Nodig: gerookte zalm, tortilla wraps, roomkaas, ijsbergsla Bereiden: Tortilla klaarmaken zoals aangegeven (paar sec in magnetron is voldoende), als ie afgekoeld is, riant besmeren met roomkaas, de sla over de tortilla verdelen en daarop de gerookte zalm leggen. Tortilla oprollen, in de huishoudfolie doen en in de koelkast leggen. Als je bezoek er is, in kleine rolletjes snijden. amuses met komkommer Nodig: komkommer pakje beenham of andere ham, roomkaas, limoen, zout en peper, amuse glaasjes. Bereiden: Snijd de komkommer in kleine blokjes en maak deze aan met peper, zout en limoen. Snijd de ham fijn. Neem amuse glaasjes, doe daar onderin de komkommer, een laagje ham en dan een beetje roomkaas. Je kunt ze in de koelkast bewaren tot serveren. spiesjes met mango en yoghurt Nodig: kipspiesjes (te koop bij AH), mango chutney (te koop bij AH), griekse yoghurt, plastic amuse glaasjes. Bereiden: Neem de amuseglaasjes, doe daar een lepel yoghurt in en daar bovenop een theelepel chutney. Maak de spiesjes klaar zoals aangegeven en steek ze in de bakjes. Gelijk serveren, want de spiesjes eet je warm. Dit zijn 3 hele makkelijke hapjes die weinig bereiding nodig hebben en die bij de meeste mensen in de smaak vallen. De amuseglaasjes kun je kopen bij de xenos. Die kosten heel weinig. Veel plezier vrijdag!
soldaatjes (satéprikkertje met stukje droge worst, stukje augurk, blokje kaas, zilveruitje) Galia meloen met een stukje parmaham (of ander soort rauwe ham) Wrap met kruidenkaas, ijsbergsla of rucola, kipfilet, en brie en walnoten Monchou met ham en uitje gehaktballetje door de midden met een plakje augurk rookvlees met gekookt ei
Opgerolde börek in plakjes Turkse witte kaas met platte peterselie mengen, in een plakje bladerdeeg, dichtvouwen, bestrooien met wat sesam of nigellazaad, afbakken in de oven. Bord met plakjes sucuk, blokjes jonge kaas en groene gekruide olijven. Içli pide met gehakt of sucuk en kaas Kisir, bulgursalade, dat krijg je in Turkije op elke verjaardag haha Kofte van linzen met veel kruiden