Wij hebben een rekening gehad van de kraamzorg (De Kraamvogel) het ging om 212 euro voor die 4,10 eigen bijdrage. waar in ze alle uren aan ons hadden gedeclareerd ook de eerste 24 uur die vanuit de zorg zouden werden vergoed ,en dit bedrag zouden ze automatisch van onze rekening afschrijven (blijkbaar had ik hun gemachtigd) wij vonden het al raar (dachten dat dat wel liep via de zorgverzekering) dus hebben we de zorgverzekering gebeld en die zeiden oke betaal gewoon en wij verrekenen het bedrag en u krijgt de vergoeding van de eerste 24 uur weer vergoed. bleek 96 euro te zijn. Deze hebben we inmiddels al weer op de rekening van achmea teruggekregen. Nu kregen we vandaag een rekening van de zilveren kruis met een heel ander bedrag van 212 euro die ze van onze rekening af gaan halen. Dacht dat we alleen die 4,10 moesten betalen de eigen vergoeding. En dat het daarmee goed was, maar begrijp er nu totaal niets meer van. Ik heb verder ook niets gelezen dat we nog een extra bedrag moeten betalen. Zijn er nog meer die zorg hebben van de zilveren kruis achmea, die weten of dit klopt of niet?? Wij hebben een beter af plus polis met 3 sterren.
Wij zaten ook bij de kraanvogel. Inderdaad via hun betaald. Is de rekening van Achmea niet je eigen risico? Dit was bij wel het geval omdat ik bij de internist ben geweest tijdens de zwangerschap
Nee ik hoefde geen eigen risico te betalen. En ik heb verder ook geen andere dingen gehad in het ziekenhuis, maar deze rekening staat alleen op wat de kraamvogel heeft gedeclareerd aan zilveren kruis. en nu wil zilveren kruis opeens 217 euro van onze rekening afhalen. wij snappen er niets meer van. Dacht ik vraag het eerst hier of het wel klopt, dan dat straks zilveren kruis zegt ja dat is daarvoor of daarvoor en wij extra geld moeten betalen voor iets wat helemaal niet hoeft.
Misschien geen eigen risico met wel je eigen bijdrage? Lees je polis even goed door want eigen risico en eigen bijdrage blijken 2 verschillende dingen te zijn. Ik ging hier zelf toen ook de fout mee in
Bij kraamzorg moet je altijd een eigen bijdrage betalen volgens mij. De Kraamvogel - Kosten Anders nog eens je zorgverzekeraar bellen.
Mijn eigen bijdrage van 4,10 hadden we al betaald, dat was die rekening van de kraamvogel, denk dat de kraamvogel ook nog eens een keer een rekening heeft gestuurd naar zilveren kruis en wij die nog een keer moeten betalen. wand 53 uur maal 4,10 = 217,30 precies wat op de rekening staat. Net als de rekening van de kraamvogel.(al hadden die ons een rekening gestuurd voor 4,00 per uur was nog het bedrag van 2013) Denk dat ze wel weer een fout hebben gemaakt, door 2 keer naar ons een rekening sturen (1 vanuit de kraamvogel en 1 vanuit zilverenkruis)waarbij 2 keer wij ook de eerste 24 uur moeten betalen. Boefjes!!
Is er niet nog een fout gemaakt. Er staat eigen bijdrage voor maximaal 24 uur toch? Dat betekend dan toch dat je maar 24 x 4.10 hoeft te betalen. En niet de eerste 24 uur niet?
Er staat: Vergoeding van wettelijke eigen bijdrage van 4,10 per uur voor maximaal 24 uur per zwangerschap Of snap ik het niet?
Hun vergoeden de eerste Max 24 uur eigen bijdrage. Voor de overige uren betaal je zelf de eigen bijdrage