Onze zoon heeft een aantal problemen over gehouden aan zijn vroeg geboorten.. -motorisch vooral grof motorisch niet zo sterk, fijn motorisch is hij volgens fysio en neuroloog gewoon gemiddeld en val het reuzen mee echter wil school een pengreep zien terwijl fysio dit belachelijk vind op zijn leeftijd. - Hij praat niet duidelijk genoeg ze dachten dat hij een spraak taal achterstand heeft echter blijkt hij slecht horend en is dit de oorzaak. Zijn passieve kennis is dus ook meer dan goed. Alleen komt het er niet uit. -zijn gezondheid is niet goed waar door hij de afgelopen school periode twee keer een week opgenomen is geweest. Nu lijkt het echter dat ze op school mieren piepen als het op hem aan komt. Ze stellen aan hem hoogere eisen dan aan zijn klas genootjes. 'dit weet ik omdat onze buurmeisje een klasgenootje is zonder rugzakje' ze houden echt een vergroot glas op hem. Nu is de klas vrij groot 35 kindjes waar van er weg gaan maar ook nieuwe bij komen dus typisch water naar de zee dragen principe. Hij zit sinds 1 oktober opschool maar bij de eerste ouder avond begin november begonnen ze al over blijven zitten etc. Is dit iets wat op elke basisscholen zo gaat of ben ik gewoon een zeur moeder?
Wat bedoel je met hogere eisen stellen? Hoezo gaan er steeds kinderen weg en erbij? Erbij in een kleuterklas begrijp ik, maar steeds eraf? Als hij slecht horend is, wat zijn de extra dingen die daar geregeld voor zijn?
Ik begrijp jullie zorgen (ben zelf ook moeder van 3 extreem prematuren), maar wat bedoel je precies met onderstaande punten: - als hij gestart is per 1 oktober en dadelijk nog een jaar in groep 1 blijft is dat niet 'blijven zitten'. Tot voor kort was überhaupt de grens voor langer kleuteren op 1 oktober, wellicht voor hem ook fijner. - wat bedoel je 'strenger voor hem', hoe uit dat zich in groep 1? Is dat een gevoel, of krijgt hij opdrachten die andere kinderen uit groep 1 niet krijgen? - wat doen ze in de klas mbt slechthorendheid? - bedoel je dat nu in de klas 35 kinderen zitten, en daar alleen nog kinderen bij gaan komen tot aan de zomervakantie? Wordt de groep dan gesplitst? Wat geeft de juf aan? Want jouw topic titel gaat over 'kinderen die hulp nodig hebben op de reguliere school', deze vraag zie ik niet 1,2,3 terug in je verhaal. Wilde juf dat hij extra hulp krijgt?
Ik zou maar blij zijn dat ze in het geval van jullie kindje zo goed naar hem kijken. Je kunt het miepen noemen maar uiteindelijk als ik alles lees wat je omschrijft dan is het best wel wat. Ik denk niet dat ze hogere eisen stellen dan aan andere kinderen ik denk alleen dat ze iets specifieker in de gaten houden hoe hij zich ontwikkelt. Kindjes van oktober gaan of korter dan twee jaar kleuteren, of ruim 2,5 jaar. Beide prima, en het valt niet onder zitten blijven omdat je kindje nog steeds 6 jaar is op 1 oktober wanneer het in groep 3 zit. Mijn zoontje is afgelopen oktober 4 jaar geworden en doet het verder prima, maar voor hem is echt nog niet bekend of hij kort of lang gaat kleuteren, dat zien we volgend jaar wel. Er zijn zoveel aspecten die meetellen. Maar als je zoveel vragen hebt en weinig vertrouwen in de school wat ik lees, dan zou ik een gesprek aanvragen met de leerkrachten of evt. met de IB'er erbij.
Kinderen worden naar anderen scholen overgeplaatst. En er zijn er verhuisd ook zijn Er kindjes die nog een jaar groep 1 zouden doen toch naar twee geplaats. Omdat er anders bijna 40 kindjes in groep een zouden zitten met een juf. Ze we moeten a. 's woensdag bij auris zijn die moeten gaan kijken naar een oplossing voor hem en zullen dan ook school gaan begeleiden alles gaat tergend langzaam. Het ander kindje hoeft haar eigen niet om te kunnen kleden en of jas dicht ritsen. En onze zoon zou dit wel zelf moeten kunnen. En meer van zulk soort dingetjes. Thuis kan hij dit wel maar licht er ook geen druk. Op hem terwijl het Opschool allemaal sneller moet en er dus meer druk op lig.
Het gaat me er om dat er met twee maten gemeten word. En daar naast er alleen negatief gedaan word elke dag is er weer wat anders wat benoemd word. En dat is heel Frusterend. Helemaal omdat deze dingen al uitgebreid besproken zijn met de specialisten en dus ook met de leerkracht. Hij is breed onder behandeling en veel dingen wie school zegd zijn de artsen en specialisten het niet mee eens, maar nemen ze niet aan. Er zou extra ondersteuning aangevraagd worden dit is nog niet gebeurd. De ib'er heeft een gesprek met de juf gehad over hoe en wat en daar werden wij niet bij betrokken. Verder was het niet alleen blijven zitten maar ook evt speciaal onderwijs terspraken terwijl hij nog geen 4 volle weken school had gedaan.