Wie nog meer in Voorburg onder behandeling ivf

Discussion in 'MMM clubs' started by Popie, Jul 31, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Popie

Popie Bekend lid

Nov 15, 2015
    625
    119
    43
    Female
    Hoi dames,

Ik vroeg me af wie er nog meer onder behandeling is in Voorburg.
    Ik ebn namelijk in voorburg onderhandeling voor ivf

Alleen lees ik dat somminge vrouwen medicatie krijgen na een cryo tp en via een kunstmatige cyclus doen.

Weten jullie of dit ook in Voorburg wordt gedaan of dat bespreekbaar is en wat is de reden bij de 1 wel en bij de ander niet.

Voordat ik dit ga aankaarten in Voorburg wil ik eerst weten hoe en wat.
    Zodat ik het misschien voorleggen

2. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

Nov 1, 2014
    1,019
    28
    48
    Female
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hoi!

Toen ik in april een cryo tp kreeg ging dit in gestimuleerde cyclus ivm pcos/onregelmatigheid.
    Maar volgens mij doen ze ook wel in eigen cyclus.

Goed bespreken inderdaad, heel aardige artsen daar :D

Popie likes this.
  3. Popie

Popie Bekend lid

Nov 15, 2015
    625
    119
    43
    Female
    @Lies30
    Ja klopt ze zijn super aardig.
    Ben blij dat ik daar loop.
    Het is gelukkig ook niet ver van mij vandaan.

Ja ik zal dat bespreekbaar maken.
    Maar bij me zoontje heb ik dat niet gedaan vraag me af of het gewoon geluk is en goede cryo dan medicatie.

Zo te lezen heb je een cryo tp gehad. En heb je nu ook medicatie?
    En heb je ieta van symtomen na je tp

Ik werd altijd heel snel ongesteld na tp dus wie weet willen ze me wel medicatie geven om extra bootste geven aan lutauele fase

4. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

Nov 1, 2014
    1,019
    28
    48
    Female
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Tuurlijk gewoon bespreken!
    Voorburg werkt ook niet met beperkte dagen door de weeks, dus precies plannen komt niet zo nauw.

Ik heb in april idd een cryo tp gehad. Ivm onregelmatige cyclus opbouwschema gekregen van Progestron en Utrogestan.
    Ik testte hierbij positief maar helaas 14dgn na de tp toch negatief. Als de zwangerschap had doorgezet had ik 3xdgs Utro moeten gebruiken tot 12weken (dat vond ik wel een dingetje, al had ik het uiteraard wel gedaan).

Nu een hele nieuwe ICSI opgestart omdat we geen cryo’s meer hadden, was maar 1 cryo die doordeelde.

Qua Utro word ik meestal niet mega snel ongesteld, na de cryo wel al 3 dgn na de negatieve test. Meest spannende is ook wat je lijf zelf doet als je je bms niet meer ondersteunt met Utro.

Qua symptomen vind ik het lastig.. tis natuurlijk ook erg warm dus ja waar ben je moe van. Ik voel wel de naweeën van de punctieweek en hormonen qua gevoeligheid en dikke buik. Ik heb mogelijk lichte verschijnselen van overstimulatie ivm gewichtstoename en verhoogde temp.
    Morgen weer contact met hun, verder afwachten!

Wanneer is jullie gesprek?

Popie likes this.
  5. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

Nov 1, 2014
    1,019
    28
    48
    Female
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Progestron moet Progynova zijn

6. Popie

Popie Bekend lid

Nov 15, 2015
    625
    119
    43
    Female

Oh dat is wel jammer zeg dat het niet positief is gebleven.
    Hopelijk dit keer wel.
    Vorige heeft mn li chaam ook goed voor de gek gehouden misselijk en hoofdpijn. Dat herkende ik wel van bij mn zoontje en het was toch niet raak helaas
    Wanneer wil je gaan testen?
    Volgens mij kan je niet eerder testeb ivm de medicatie.
    Ik hoor ook dat sommige ook pregnyl spuiten

Wij hebben aan het einde van de maand een gesprek. Ga straks nog een week je weg.
    Ik denk in sept pas pas beginnen.

7. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

Nov 1, 2014
    1,019
    28
    48
    Female
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hoeveel cryo’s hebben jullie nog?
    Fijn eerst nog vakantie en dan na gesprek beginnen. Zoiets overhaasten lijkt me ook nooit goed.
    Ik heb heel benieuwd hoe jij het proces nu ervaart met ook al een kindje, het is toch anders. Praktisch wat lastiger, dagen vond ik wel sneller gaan.

Qua klachten lastig inderdaad, je kunt jezelf zo gek maken! Naar aders turen, wat voel ik en waar is het innestelings roze haha.
    Momenteel voel ik me vrij goed, gewicht is weer omlaag en dat merk ik ook aan mn buik. Sneller moe nog wel, vandaag weer voor 3e dag aan het werk.

Pregnyl heb ik nu trouwens ook wel weer gevolgd met 2 testen (2.5dag en 7.5dag na 5000), om zeker te weten dat ik volgende week niet een Pregnyl streep heb. Maandag was streep weg.
    Ik begin denk ik maandag met echt testen, 13dgn na de punctie en 10 na de tp.

Klopt dat sommigen nog Pregnyl spuiten na de tp, 3x lage dosis van 1500 geloof ik.
    Het is maar net wat voor schema je krijgt, das bij mij sowieso afwijkend ivm pcos.
    Ik gebruik nu alleen 2xdgs 2Utro

8. Popie

Popie Bekend lid

Nov 15, 2015
    625
    119
    43
    Female
    We hebben helaas geen cryo meer over dus we moeten opnieuw het traject in.
    Vind het wel spannend en kijk er weer tegen op. Maar goed alles voor een goed doel hahah. Wil zo graag een 2de kindje. In mn omgeving heeeft iedereen nu ook 2de kindje en of zwanger van de 2de

Ja, het is beter om in een rustige periode te beginnen. Dat hebben wij vorige keer ook gedaan met onze zoontje. En 3 maanden later waren we zwanger.

Met een kleintje ervaar ik toch anders dan zonder kind.
    Ik merk dat ik het wel minder mee bezig bent maar wat je ook zegt de dagen gaaan wel sneller. Uiteraard hoop ik oo een 2de kindje want mn wens is nog steeds groot. Ook voor mn zoontje wil ik gewoon een broertje of zusje.

Qua klachten lastig inderdaad,
    Ik had de vorige keer ook last van misselijkheid en hoofdpijn. Dus dacjt echt dat ik zwanger was. Ik baalde zo van toen ik opeens bruin verlies kreeg. Mag ik vragen hoeveel dagen na tp je ongesteld wordt?

Als ik het goed begrijp dan heb je pregnyl 5000 eenheden moeten spuiten. Is dat na je tp of er voor de tp?
    Na hoeveel dagen is de pregnyl uit je lichaam.

Want waarschijnlijk dat ik dan ook pregnyl krijg. Ik ben dan benieuwd na hoeveel dagen uit je lichaam is en of je menstruatie kan beinvloeden doordat je later ongesteld wordt.

Share This Page