Vanochtend stapte ik een bus in en vroeg om een kaartje. De chauffeur bleef vooruit staren en vervolgens ging hij wat .met zijn tel spelen. Stond ik daar zeker 30 sec bij de deur met een vragende blik. Zegt hij of ik wel helemaal lekker ben. Normale gang van zaken is volgens hem dat ik dus vertel waar ik uit moet en dan het geld op het bankje leg. Wtf hoe moet ik weten hoeveel ik moet betalen als hij dat niet even verteld. TToen betaalde ik hem iets te weinig omdat ik uit frustratie niet goed het bedrag had gehoord. Gaat hij daarom lkkr verder met beledigende opmerkingen. Bij het uitstappen vroeg ik om zijn naam omdat ik een klacht wil indienen. Kreeg ik niet maar hij begon wel het hele vrrhaal om te draaien en al die beledigende opmerkingen ontkende hij zoals ik had verwacht. er hingen wel cameras in de bus. Weten jullie toevallig of deze ook geluid opnemen. Die mevrouw van de klantenservice wist dat niet Ik heb gelijk klacht ingediend en hoop dat het nu voor hem duidelijk wordt dat hij zo niet met klanten om kan gaan. Maar ben bang dat het voor geen zin heeft omdat hij dus alles ontkent.
Pfff, eikel. Maar in t kader van choose your battles: hoeveel energie wil je hierin steken en wat wil je precies bereiken?
Ik ben Ov-chipkaart gewent.. En daarvoor strippenkaart, dat je zegt tot waar, en hun t berekenen, dus heb hier geen tips welk land is t gebeurd?
de busmaatschappij kan aan de hand van lijn nummer en tijd Zo nakijken wie dienst had (niet dat ze dat jou vertellen hoor) ik ben alleen bang dat het bar weinig uit zal halen
Oh, ik zou het echt doen hoor. Een klacht is zo ingediend, en als meer mensen er zo over denken mag hij binnen enkele dagen op het matje komen. En terecht, ik zou daar graag aan meehelpen.
Het enige wat ik wil is dat hij door zijn werkgever op gedrag wordt aangesproken. Hij kan mij toch niet uit het niets beledigen. Hij hoeft niet perse heel vriendelijk te zijn maar hij kan mij toch niet voor gek verklaren dat ik op het geldbedrag wacht voordat ik mijn geld neerleg??
Klacht heb ik telefonisch ingediend, duurde maar 5 minuten. Ze kunnen achterhalen wie de chauffeur was maar het belangrijkste is of ze het begingesprek ook kunnen volgen mbv de cameras. Hij zou dan best ontslagen kunnen worden want hij was behoorlijk beledigend.
Zeker werk van maken, al is het maar voor het principe. Volgens mij is er zeker geluid aanwezig, dat zullen ze ook nodig hebben bij rechtzaken van busovervallen e.d.
Goed dat je een klacht hebt ingediend! Weet niet waar je woont maar de busmaatschappij hier heeft een heel goede klachtenafhandeling en chauffeurs worden echt er echt op aangesproken. Ook hebben ze weleens een suggestie van mij doorgevoerd. Dus wie weet! Wat een hork zeg!
Vind het ook klinken of hij het geld in zijn eigen zak steekt! Je dient namelijk altijd een bewijs van betaling te krijgen. Een kaartje dus. En over het algemeen betaal je vooraf als je een los kaartje koopt.