Wond keizersnede

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Michelle89, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Dag dames,
    Zaterdag zijn bij mij de krammetjes eruit gehaald, maar de huid van de wond staat nog op sommige plekjes open, en er komt ook soms wat vocht uit en erg fris ruikt het niet. Ik heb verder geen koorts, en de wond doet ook geen pijn en is niet rood. Heeft verder hier iemand ervaring mee?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bij mij kwam er ook wat vocht uit en stond het op sommige plekjes ook wat open, maar omdat het ook niet rood was en ik geen koorts had moest ik het gewoon in de gaten blijven houden. Zodra ik koorts kreeg of er zou pus oid uitkomen of het werd rood/warm, dan moest ik aan de bel trekken.

Goed schoonhouden en droogdeppen ipv droogwrijven kreeg ik als tips.

Wat zijn krammetjes? Ik heb alleen hechtingen gehad, maar die zijn vanzelf opgelost. Heb er niks meer uit hoeven laten halen.

3. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik had ook krammetjes (zijn een soort nietjes ipv hechtingen), maar ik heb dat nooit gehad (vocht en openstaan). Ik zou het even goed in de gaten houden en goed droog houden.
    Misschien ook nog wel in hetzelfde ziekenhuis en zelfs wel zelfde gyn gebeurd ;)

Nog gefeliciteerd!

4. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Waarschijnlijk wel in het zelfde ziekenhuis ;) elkerliek helmond
    Ik had dokter van de avoort, en jij?

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ja zelfde ziekenhuis, maar ik had dr. Serrarens.

6. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Bij mij is de wond goed genezen op de buitenste randjes na, ook ik heb krammetjes die er vandaag uitgaan.
    Ik hou het goed schoon met alcohol van 70º en dek het verder niet af met gaas e.d. zodat er toch nog een beetje lucht bijkomt.

7. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Mag dat met alcohol schoonhouden ja? Want mijn vk zei dat ik het alleen maar af moest spoelen met water en dan droog moest deppen? :(

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou denk toch even bellen. Ik had dan geen krammetjes maar mijn wond was ook een beetje open maar dit werd heel goed in de gaten gehouden.

En ind goed schoon houden met water.

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb 2 keizersnedes gehad en bij heeft het nooit open gestaan
    maar wat mij aan geraden werd is om gaasje tussen je buik te doen waar je wond zit
    en dit na het douche aan te brengen droge gaasje
    kan je zo halen bij drogist enz enz
    dan blijft het vocht daaar op zitten herhaal dit een paar keer op een dag
    gewoon een droog gaasje meer niet
    succes;)
    op ja en ga ook soms even op bed liggen met broek en onderbroek wat naar beneden en de shirt zo dat het wond kan luchten;)

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Bij mij heeft het ook niet open gestaan. De verpleegkundigen vonden zelfs dat het bijzonder mooi gehecht was. Nouja, 't was geen verdienste van mezelf, maar ik was er wel blij mee natuurlijk. Eigenlijk heb ik er helemaal geen last van gehad, en feitelijk dacht ik dat het altijd zo ging. Niet dus.
    Als het open staat, zou ik toch maar ff bellen voor de zekerheid.
    En vooral ook oppassen met bukken en tillen he? Maar dat weet je vast zelf ook wel.

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier ook geen krammetjes......en ook geen openstaande wond. Twee ks gehad en beide keren idd met een gaasje het vocht opgevangen. Als het echt stinkt, kan het ontstoken zijn....misschien even na laten kijken?

12. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ik heb geen last gehad van de krammetjes, maar wel van wat vocht uit de wondjes voor een dag of 2. Goed laten drogen aan de lucht was hier het advies!
    Succes en als het niet beter wordt het snel laten controleren door de gyn, huisarts of evt de verloskundige hoor....

13. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Bedankt voor jullie adviezen dames ! Ik heb de wond goed schoongehouden met betadine oplossing, en nu is hij mooi dicht ! :D

Deel Deze Pagina