Drinken dan toch weer niet zo slecht?

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by senta, Apr 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. senta

senta Niet meer actief

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik snap uberhaupt al niet dat er zwangere vrouwen mee doen aan zo'n onderzoek!

3. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Er is gekeken naar hun capaciteiten qua rekenen enzo en sociaal en emotioneel gedrag. Vind deze conclusie toch wel een beetje vreemd aangezien ik nergens lees dat ze de kinderen lichamelijk ook hebben onderzocht.

4. leetje1981

leetje1981 Actief lid

Feb 21, 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Een Turkse vriendin van mij die vertelde tegen mij dat het zelfs goed is voor de baby om na de 3 maanden af en toe een biertje te drinken. Zou goed zijn voor de baby. Ik heb wel verteld dat in Nederland daar toch achter anders over wordt/werd gedacht.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En hoe zit het dan met het lichamelijke aspect?

Bedoel ze raden het niet voor niets af toch?!

6. knap

knap Niet meer actief

In wijn zitten ook goede stoffen. Dit artikel is alleen voor een of twee glazen wijn per week niet voor een hele fles.

Als je dan toch wilt drinken zou ik zeggen doe een glas per maand. Volgens mij zijn er wel meer landen waar zwangeren gewoon drinken ( dacht Frankrijk spanje) de landen waar veel wijn gedronken woord.

Denk dat we hier wel eens te voorzichtig met alles zijn. Heb het over te niet dat je maar liters wijn moet drinken he!

Wijn is ook goed voor je bloed en hart zeggen ze? Dus zo raar klinkt het niet allemaal.

7. knap

knap Niet meer actief

Nou vroeger dachten ze hier ook zo. Wel heel lang geleden. Speen in de jenever en dan suiker er over heen.

8. leetje1981

leetje1981 Actief lid

Feb 21, 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Hihi, ik bedoelde na 3 maanden zwangerschap, sorry was niet duidelijk;)

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Ze raden het af omdat alcohol bij de baby komt , deze dronken kan raken en alcohol zorgt voor slechte ontwikkeling en dergelijke bij de baby. Vooral geestelijk.

Echter kan ik me wel indenken dat af en toe een drankje met zeer weinig alcohol goed kan zijn.( wijn of biertje) bloed wordt dunner waardoor een betere doorbloeding ontstaat waarschijnlijk ook bij de placenta.

Zelf ben ik van niet roken en of drinken

10. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Volgens mij oma deden ze dat zodat de kinderen makkelijker in slaap vielen ofzoiets, niet omdat het gezond was.

En de vraag is wegen de voordelen op tegen de nadelen, over het algemeen geven dokters het advies niet te drinken. Dus waarom niet het zekere voor het onzekere nemen.

11. sepherine

sepherine Niet meer actief

In mijn zwangerschapsgids die de gyn had samengesteld stond dat je na 3 maand 1 a 2 glaasjes per maand mocht drinken . Dat het zeker niet slecht was . Hij heeft dit toen ook gezegd .
    Ik heb het overigens niet gedaan hoor maar kan me voorstellen dat er zijn die het dan wel doen .
    Mijn gyn nu heeft ng niets gezegd over roken of alcohol . Gelukkig weet ik dat het beide niet goed is

12. knap

knap Niet meer actief

Denk dat er wel een voordeel in kan zitten. Betere doorbloeding ect ect maar daar houd het dan denk ook bij op. Een glas wijn daar zit echt niet zo veel in. En ik denk al jaren dat een glas soms geen kwaad kan( zelf geen druppel gedronken hoor) maar ik drink normaal ook al niet haha.:);)

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Zo lang geleden ook weer niet zo'n speen heb ik nog gehad met mijn doorkomende tandjes, oma's huismiddeltje middeltje heb er heerlijk op geslapen ;)

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

In België drinken ze ook gewoon tijdens de zwangerschap, ofja, word niet afgeraden door de vk

Zie de serie de Pfaffs, die dronken ook tijdens de zwangerschap ;)
    Ik zou het iig nooit doen

15. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik heb zelf ook nooit gedronken tijdens zwangerschappen, drink sowieso al weinig en had er helemaal geen zin in. ik denk dat een keer een glaasje weinig kwaad kan. ( hiermee bedoel ik bv eens in de maand een glas rode wijn ofzo bij een etentje of een champagne bij oud en nieuw)

16. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Ik heb onlangs nog in een cursus gehad dat 1 glas alcohol al het FAS syndroom kan veroorzaken. Dit is afhankelijk van in welke periode je tijdens de zwangerschap drinkt.

17. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Een glas wijn kan inderdaad geen kwaad. Overigens zou ik dit alleen drinken na 3 maanden zwangerschap omdat in de eerste 3 maanden alle celdelingen ed. ontstaan. Daarna is het voornamelijk nog het groeien.
    Zelf nooit gedronken tijdens de zwangerschap.

18. senta

senta Niet meer actief

Ik heb 2 keer een nipje genomen wat drinken betreft 1 keer met mijn bruiloft 22 weken zwanger geproost met een mini bodempje en een mini nip genomen en toen verder aan het water, en met oud en neiuw toen 35 nweken zwanger zelfde verhaal. maar geen slokken dat durfde ik echt niet.

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Haha ik kreeg dat artikel net toegestuurd van een vriend die sommelier is, ik kan nl echt genieten van een goed glas wijn maar ik neem het zekere voor het onzekere en drink geen wijn. Misschien een slokje proeven voor de smaak als de gelegenheid zich voor doet maar geen hele slokken of glazen.

Maar wijn is goed voor het hart en de bloedvaten maar inderdaad met mate. Mijn vk heeft ook gezegd dat het niet heel veel kwaad kan af en toe 1 glas wijn.

Maarja ieder voor zich:)

20. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Tuurlijk kan af en toe een glas geen kwaad.

Share This Page