Oeps, TE veel pepernoten!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Semmie83, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Sinds de misselijkheid voorbij is maak ik van de gelegenheid gebruik om weer eens een keer wat lekkers te eten. Nou ja, een keer? Ik heb me echt 2 weken lang gestort op de pepernoten! Nu las ik gister dat teveel kaneel niet goed is en ik kon mezelf wel voor mn kop slaan.. Ik heb er echt heel veel op: echt een kilo kruidnoten en 1.5 zak chocoladepepernoten in ongeveer 1 week. :)

Is dat erg denken jullie? Ik zal nu weer gaan minderen..

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Volgens mij is kaneel pas schadelijk als je er potjes vol van wegwerkt per dag :)

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat hierboven staat;).. Het is eerder slecht omdat er veel suiker in zit!

4. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    Dat gezeur over kaneel altijd!! Eet 3 potjes kaneel, nee dan is het niet zo goed.
    In die pepernoten van tegenwoordig zit vooral veel suiker, das veeel slechter. kruiden zijn duur, dus peper en kaneel zijn er een keer doorheen gevlogen en meer niet!

5. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    hihi

6. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Haha, kan me hier erg in vinden! :p ik vrat me klem in de chocoladepepernoten. Tot een paar weken terug. Toen ik na die vreetacties weer op controle bij de verloskundige moest komen, bleek dat ik in die tussentijd 4 kilo was aangekomen. Woeps! Sindsdien beheers ik me en koop ik ze niet meer. :)
    Sterkte met je impulsvreetbuien :p

7. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Recept voor een kilo pepernoten (als je het zelf maakt) is misschien een mespunt. Ik gok dat je zeker 15 kilo pepernoten op een dag miet eten voordat het schadelijk zou kunnen zijn. :D
    Om de kaneel hoef je het dus niet te laten. De kcal daarentegen......

8. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Zo'n beetje kaneel is echt geen probleem hoor!
    Eerder de kilo's die eraan vliegen :D

(Gaat zo nog wat pepernoten eten omdat ze nog maar 3 kilo is aangekomen :) sorry....)

9. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Van de suiker en de kilo's, dat wist ik hihi.. Helaas mijn onbeheersbare dwang om pepernoten te eten! Nee hoor, valt mee met de kilo's. Ik kom niet snel aan. Maar wel geruststellend wat betreft de kaneel, er zit dus heel weinig kaneel in pepernoten? Ik zal me de komende tijd beheersen.. Maar wat eten jullie dan wat echt lekker is en wel door de beugel kan?

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik snoep wel van die mini-roomijsjes van de Lidl, en verder moest ik een tijdje drop eten tegen lage bloeddruk. Verder haal ik niets in huis, want anders eet ik mezelf dood haha.. de snoepbehoefte is echtveel sterker dan normaal.

11. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Voor zover ik weet moet je oppassen met kaneel omdat het hoge bloeddruk kan veroorzaken. Zolang jij een lage bloeddruk hebt is een beetje kaneel niet zo erg. Ik dronk liters anijsmelk weg in de laatste weken (anijs werkt ook bloeddrukverhogend) maar mijn bloeddruk was zo laag dat je het verschil niet eens kon zien. Maar met mate pepernoten eten is misschien niet zo'n slecht idee ;)

12. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    gelukkig kan ik het hebben qua kilo's betreft en heb ik dus de luxe positie nergens op te hoeven letten tijdens de zwangerschap (wat kilo's betreft)

mijn vorige zwangerschap was het vooral snoep en deze (bijna 6 weken zwanger nu) is het vooral hartig, eet veel duits brood met tomaat en natuurlijk normaal warm eten en als tussendoor veel te veel frikandellen speciaal en bamiballen van de mora uit frituur :):):)

13. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Ik krijg honger... :D

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    je moet geloof ik 2 kg kaneel eten wil het schadelijk zijn... Zoveel heb je nog lang niet binnen ;)
    En het is ook niet bewezen dat het schadelijk is. Het zou kunnen, maar is niet bewezen. Dus lekker aan toegeven aan je vreet buien ;)

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dit is niet waar. Er zitten coumarines in kaneel, die invloed hebben op de bloedstolling, maar niet de bloeddruk. Hoge bloeddruk krijg je van drop en zout.

Mikki24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina