Steeds de griep

Discussion in 'De lounge' started by ikke84, Feb 19, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Net herstellende van de buikgriep, bedacht ik me net dat ik de laatste tijd wel vaak ziek ben.

Oktober:een licht griepje
    November: 1 keer moeten spuugen (iets verkeerd gegeten denk ik)voor de rest fit.
    December: na de kerst last van darmen tot na oud en nieuw nog naar de hap geweest bleek een verstopping en niersteen.
    Eind januari: diaree 2x en erg moe de dag erna wel weer fit maar nog slapjes.(overgenomen van stiefkinderen)
    Nu midden februari de buikgriep (overgenomen van kinderen)

Het gekke is dat dit is begonnen na dat ik nieuw werk heb (kindercentra).
    Daarvoor misschien 2x per jaar ziek buikgriep om de zoveel jaar.

Ik heb wel al een aantal maanden een erg laag vitamine d tekort deze is momenteel bijna wel aangevuld (nog 2 ampules)

Ik word er een beetje moedeloos van zou dat dan toch met die vitamine d te maken hebben?

2. kadootje

kadootje Actief lid

Jan 9, 2010
    471
    170
    43
    Ik denk toch zeker dat het met je nieuwe werk te maken heeft...
    Je lijf krijgt allerlei bacteriën/virussen te verwerken....

Ik heb dat destijds ook gehad...na een half jaar was het over....ik had daarvoor 10 jaar in de kraamzorg gewerkt....toen zelden ziek...
    In de kinderopvang dwarrelden blijkbaar toch nog meer en andere virussen...want ook ik was toen in de begin periode iets vaker verkouden/niet fit...

3. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Ik werk er als schoonmaakster, inmiddels al 5 maanden.dus dat zou toch een keer klaar moeten zijn.

Overigens de buikgriepjes van stief/kinderen overgenomen.maar die zijn wel vaker ziek dan ben ik er ook niet zo vatbaar voor

4. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

5 maanden is niks. Er zijn zo ontzettend veel virussen.

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Klinkt hoopvol haha.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Er heerst inderdaad een hoop en het blijft ook allemaal lang hangen. Ben zelf ook al zeker twee maanden bezig met verkouden zijn inclusief keelontstekingen, verstopte oren, vermoeidheid....

Beterschap in ieder geval.

7. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Verkouden dat ben ik dan weer niet. Denk dat mijn vitamine d tekort ook niet daarbij heeft geholpen

8. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Wat vervelend!

Ik kan me de laatste keer dat ik ziek was niet herinneren.
    Denk een jaar of vijf geleden.
    Lang leve werken in het onderwijs :) ben immuun

ikke84 likes this.
  9. Glass

Glass Fanatiek lid

May 29, 2017
    2,199
    1,056
    113
    Female
    Blegh mijn dochter is ook al zo vaak ziek. Of oorpijn en nu voor de derde keer buikgriep :(

10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,341
    8,344
    113
    Amsterdam
    Ik zelf ben de tel zelfs kwijt hoe vaak ik het afgelopen jaar ziek ben geweest. Lijkt wel of ik momenteel alles oppik via het kdv en onze dochter is dan eigenlijk zelfs nooit ziek. Afgelopen sep/okt 3 keer buikgriep in 2 maanden en en ook echt meer dan een week ziek zijn. En heb de laatste griep van de epidemie ook meegenomen. Hoop dat het coor nu weer even klaar is!

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Sinds oktober/november heb ik constant wel iets. Geen enkele dag gehad waarvan ik kon zeggen dat ik niks heb. Of ik ben ziek, of ik ben verkouden.

Nog 32 dagen volgens mij. Dan begint de lente :D

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Ik ben in het eerste jaar van mijn werk heel veel ziek geweest. Werk als begeleider van ernstig verstandelijk gehandicapten, ook veel lichamelijk contact met hen.
    Na dat eerste jaar ben ik eigenlijk nooit meer ziek geweest. Ja, wel eens verkouden en 1x een bacteriële ooginfectie maar dat was in mijn verlof.

Ik merk het aan onze stagiaires die we opleiden. Zodra ze beginnen zijn ze binnen 2 a 3 weken op z'n minst verkouden. :D

Dus ik denk dat het aan je werk ligt. :thumup:

13. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Weet dat de 2x buikgriep bij mij thuis is opgelopen niet persee van het kdv

14. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    I

Ik ben niet met de kinderen zelf in contact.het is een bso en dan zijn ze al weg

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Ah oke. Even niet goed gelezen. Slaaptekort door zieke kinderen ;)

Kan het niet zijn dat je weerstand minder is door je nieuwe werk? Ondanks dat de kinderen weg zijn zwerven er natuurlijk wel allerlei bacillen ed rond. Misschien dat daardoor je weerstand minder is en je andere dingen sneller oppikt?

Is maar een gokje hoor :)

16. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Dat zou best kunnen denk dat mijn laag vitamine d er ook mee te maken heeft.draag altijd wel handschoentjes en was mijn handen ben er maar c.a. 1,5 uur per dag

17. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Misschien is het inderdaad een combinatie van alles.
    Hoop dat je je snel weer voor langere tijd goed voelt :thumup:

18. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    vitamine d tekort heeft ook zn weerslag op je immuunsysteem. Ik heb nu ook een tekort en ik ben nog nooit zo vaak verkouden en grieperig geweest. nu weer een periode dat ik wel of net niet ziek gaat worden. hangerig gevoel, snotterig, buikpijn en dan denk je dat het door gaat zetten... nee, hoor. volgende dag is het weer weg. paar dagen later weer gedonder. nu weer een paar avonden verhoging en wee gevoel in mn buik. rete irritant. voel me gewoon niet fit.

Share This Page