IPL apparaat

Discussie in 'De lounge' gestart door boogiebril, 1 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

Hoi, ik overweeg een ipl apparaat aan te schaffen. Wie van jullie heeft ervaringen, welke is volgeens jullie de beste en waar moet ik op letten? Kan ik ook gewichtsbeharing hier mee aanpakken? Ben benieuwd!

2. boogiebril

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Ik heb een aantal jaar een Philips ding gehad. Zo'n geweer vorm zeg maar. Werkte erg fijn. Ik heb erg donkere haren en had veel ingegroeide haren en moest dagelijks scheren. Nu scheer ik nog 1 x in de week en groeit er hier en daar een haar op mn benen.
    Gezicht heb ik er nooit mee gedaan

4. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wees voorzichtig met gezicht. Vooral met zon!

Bailey07 vindt dit leuk.
  5. boogiebril

Klinkt goed! Wat voor type heb / had je?

6. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik persoonlijk vind dat dit soort apparatuur niet voor thuisgebruik op de markt zou moeten zijn. Maar dat is niet waar je om vroeg haha.

7. boogiebril

Goed te weten! Dank je!

8. boogiebril

Haha geeft niet. Waarom niet? Ik sta open voor alle ervaringen en meningen hoor! Heb tenslotte nog niks gekocht.

9. boogiebril

Gewichtsbeharing moet natuurlijk zijn gezichtsbeharing :roflmao:

10. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Bailey07 en boogiebril vinden dit leuk.
  11. boogiebril

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Geen idee. Denk dat ie inmiddels de jaar of 5 oud is. Durf niet te zeggen welk type. Toen had je nog niet zoveel keuze

boogiebril vindt dit leuk.
  13. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb twee maanden geleden de Philips advanced 1997 gekocht.
    Het is een ouder model en was niet zo gek duur.
    Wilde eerst dit proberen om te kijken of het wel echt werkt bij mij, want had ook verhalen gelezen van mensen waarbij het geen verschil maakte.

Ik doe trouwens alleen mijn benen en oksels ermee, want heb, behalve wat donkere donshaartjes, geen haar op mijn gezicht.

Na de tweede keer het apparaat gebruikt te hebben waren er al plekken op mijn benen waar geen haar meer groeide voor zeker 1.5 week.
    Nu net de vierde behandeling gedaan en heb in de tussentijd eigenlijk niet hoeven scheren (zit twee weken tussen) er waren maar drie plekjes met iets wat haartjes.
    Dus nu ga ik naar drie weken ertussen.
    Ik zweer dus bij dit ding... drie weken geen benen scheren voor 20 minuutjes flitsen.
    Hoop dat het uiteindelijk naar de twee maanden gaat, maar met dit ben ik al blij.
    Oksels hebben iets meer de tijd nodig merk ik.
    Na drie behandelingen ben ik 4 dagen stoppelvrij geweest, dus hoop dat dat nog beter wordt.

Angel1980 vindt dit leuk.
  14. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Gekke vraag, maar mag een kind (11 jaar) het ook gebruiken?

15. Adrianna

Er staat niet in de beschrijving dat dat niet mag,
    Er zijn wel enkele ‘regels’ zoals niet over moedervlekken en 48 voor en 48 na de behandeling niet zonnebaden.
    Ik zou het dus wel onder toezicht doen als je je kind dit wilt laten doen.
    Persoonlijk zou ik het niet doen... ook de (beginnende) haargroei hoort bij een bepaalde fase en een leermoment, maar uiteraard is het jouw kind en jouw opvoeding natuurlijk.

16. boogiebril

Dank je wel voor jouw ervaring! Klinkt wel erg goed hoor.

17. boogiebril

Oke, toch bedankt!

18. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dankjewel voor je uitleg. Ik ben ook zeker niet van plan om het nu bij haar te gebruiken, maar ik kan me wel voorstellen dat ze straks daar behoefte aan krijgen. Ze heeft namelijk heel veel haar (en helaas) ook donker :rolleyes: Nu licht het gelukkig wel op in de zomer, dat scheelt. Ze is zich er bewust van en wordt er absoluut niet mee gepest. Maar het valt op, net als dat ze lange haren groeien op haar grote teen en laatst zag ik toch ook wat snorhaartjes :cool:

En het is zeker een leermoment, maar ik kan er niet omheen dat ik het projecteer. Ik scheer mezelf ook (benen, oksels, bikinilijn) en dat krijgt ze mee. In gesprekken benoem ik overigens dat ze prachtig is zoals ze is. Dus het is geen issue thuis. Maar soms hebben we het erover en ik wil alle mogelijkheden op een rij hebben. Dus vandaar mijn vraag ;)

19. Adrianna

Ik ken het van mezelf.
    Met 11jaar ongesteld en ook donkere haren overal. Als jong meisje kun je daar wel onzeker over worden.
    Misschien kun je Philips zelf een mailtje sturen. Als het gewoon mag is het wel een uitkomst voor wanneer ze er behoefte aan heeft.

20. boogiebril

Nou meiden, vandaag de eerste keer gedaan. Ik ben heel benieuwd wat het gaat doen! Heb gekozen voor een Beurer apparaat, deze kwam heel goed uit de tests en ook goede reviews

Deel Deze Pagina