Intex zwembad met pomp ook nog chloor tabletten? Niet schadelijk voor kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 1 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    In zelfde formaat bad? 220x150x51?
    Ook als je die vers gevuld hebt met water?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    #62 cactusje, 4 jul 2018
    Laatst bewerkt: 4 jul 2018
    Ja hetzelfde formaat en elke keer 3 tabletjes. Ik zal eens kijken hoe het met ph zit.

Hier zit de ph op 7, da's dus prima.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dus ik kan zometeen 3 mini tabs in mijn drijver doen in mijn vers gevulde bad? Gisteren 4 erib gedaan maar dat deed niks. Mijn dochter had er wel al ingespeeld met een vriendin toen zat er nog geen chloor in alleen kraanwater daarna tien ze eruit waren chloor gedaan maar 4 mini tabs die deden niks. Wel chloor lucht in het water maar geen meetbaar chloor erin

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Maar hoe meet je die chloor dan? Dat snap ik dan weer niet

5. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Niet lullig bedoeld, maar je maakt je nogal druk om die pH etc. Nou zal ik wel een slecht voorbeeld zijn maar ik flikkerde er altijd gewoon wat chloor in en verder heb ik me er niet druk om gemaakt. Ik leef nog:eek:.

Syane en Ysabella vinden dit leuk.
  6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wij hebben een bad van 4 bij 2 meter of zo en met vers water moesten er echt wel een stuk of 15-20 kleine chloortabletjes in om het goed te krijgen.

Maar je moet kijken of iedereen het met kleine tabletjes over dezelfde formaat hebben. Want de grotere niet snel smeltende kunnen voor andere mensen klein zijn snap je?

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja snap ik inderdaad.
    Ik heb er 5 ingedaan vanmorgen en nu zijn alle waardes goed.
    Yes eindelijk

bloem82 vindt dit leuk.
  8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Toch is de ph waarde heel belangrijk voor het chloor om die goed werkzaam te hebben anders kun je er nog zoveel in gooien als ph niet juist is dan werkt het chloor niet voldoende.
    Stond vanmorgen in de winkel voor teststrips en stonden nog 4 andere die allemaal zelf de probleem hadden

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Met zo'n simpel test stripje stelt niks voor en je weet zo de waarde. Foto is niet zo duidelijk maar beide waardes zitten in de goed zone zeg maar

Bijgevoegde bestanden:

cactusje vindt dit leuk.
  10. Treez

Treez Niet meer actief

Hier hetzelfde. De keren dat ik heb getest wel een te laag ph, maar nog nooit wat aan gedaan. Elke twee weken nieuwe chloor in de drijver en een schoon filter. Dit gaat al jaren prima. Na het eerste jaar ook opgehouden met testen. Water ziet er altijd goed uit en er is nog nooit iemand ziek geworden.

lloorrtt vindt dit leuk.
  11. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    100 gram gaat dat over de chloorshock? Ik snapte er niet veel van.. in ons bad gaat 2,1m3, heb er volgens mij wel 15 gram in gegooid... is dat goed?

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Geen idee. Ik denk dat je dat moet uitrekenen. Ik doe 100 gram omdat dit het maximale is en omdat wij een groot bad hebben.

15m3

Maar als je 15 gram op 2,1m3 doet is dat volgens mij prima ( 100 delen door ongeveer 7)

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    IMG_1610.JPG Sorry ik moest toen ik dit las gelijk aan dit topic denken. :|:roflmao:

bosi333, cactusje, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hier een 3x2 bad. Dat testen en troep toevoegen is wel echt een dingetje hoor Eigenlijk ben ik er best laks in. Doe zo nu en dan wat chloor in het drijvertje, savonds gaat pomp aan tot we naar bed gaan en thats it. Stofzuiger er regelmatig doorheen want m'n buren hebben zo'n hoge vlinderstruik waarvan alles in m'n bad valt bij elk zuchtje wind. Spons over de randen voor ze gaan zwemmen (als het glad voelt) en dat plus spul nog nooit gebruikt. Die test klopt ook voor geen meter hier Is bakje dat je met water moet vullen en tablet voor chloor test erin moet doen en andere kant voor ph waarde. De kleuren zijn bij elke test anders, ook als ik meteen erna weer test. Heb dat dus meteen opgegeven

Zolang m'n kids nergens last van hebben en 't water er goed uit ziet ben ik blij. Alhoewel ik de filter wel erg vaak moet vervangen naar mijn mening(zwakke stroming) Dus misschien moet ik toch maar beter gaan bijhouden...

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Er uit halen en tuinslang erop zetten. Doe ik iig 1x per week en dan stroomt ie weer als een malle.

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wij hadden hetzelfde formaat als jij..
    Gooide in de avond de filter aan 5 minitabs in de drijver en 1 los in het bad.
    Ph nooit hoeven te verhogen/verlagen.

Nu hebben we deze..
    Staat nu 1 week op hebben nu de grote chloor pillen gehaald. Die gaan er 2 in de drijver pomp staat meer wel aan dan niet. En water is nog steeds perfect..

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier sinds gisteren groenig en troebel water.

Teveel cyaanzuur blijkbaar. Dus ik ga straks vers water erbij doen. Pfff...hoop het weer goed te krijgen.

Toch hard werken zo'n bad.

Zolang de concentratie cyaanzuur zich onder de 20 mg/L bevindt, hebt u geen enkel probleem. Boven de 70 mg/L wordt het cyaanzuur echter problematisch. Een te hoge concentratie is trouwens eenvoudig op te lossen. Het enige wat je moet doen is vers water aan het zwembad toevoegen (3-5% van het totale volume).

Zoals eerder aangegeven is het voordeel van cyaanzuur dat het de gewone chloorproducten stabiliseert. Hierdoor wordt het vrije chloor minder snel afgebroken door het UV-licht en gaan deze producten dus langer mee.

Maar cyaanzuur zorgt ervoor dat het vrij chloor minder actief is, waardoor de ontsmettende werking afneemt. Bij een cyaanzuurconcentratie boven de 70 mg/L zal het vrij chloor zelfs niet meer desinfecteren. En bij extreme concentratie leidt dit zelf tot groen water!

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Werkt 1x en daarna blijft ie zwak helaas. Mijn randen/bodem van het bad en filters zijn ook vaak glibberig. Weet niet wat ik hier aan kan doen. Tips?

19. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Door niet zo laks te zijn :p

Je hebt hele simpele teststrips die je even onder dompelt en dan binnen een paar seconden kunt aflezen.

Ik zou toch goed het chloor en zo bijhouden dan is het echt niet zoveel werk. Als hier dagelijks wordt gezwommen staat de pomp ook dagelijks aan (s’ochtends voor het zwemmen en na het zwemmen) dan test ik ook dagelijks, want met zwemmen gaat het chloor zo weer weg, na het zwemmen gaat er nieuw chloor in. Af en toe met netje erdoorheen om insectjes en blaadjes eruit te halen (is niet veel) en af en toe met de bodemzuiger voor het zand.

Als onze zwembad niet wordt gebruikt omdat het bijvoorbeeld koud is, dan doe ik een paar dagen niks, het chloor blijft dan langer. En er zit een doek overheen.

Het is nog geen 5 minuten werk gemiddelt en geen gladde randen oid.

Roozjuh vindt dit leuk.
  20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Pomp langer en vaker aan en vaker chloor erin doen? Pomp draait hier 24/7. Als er gezwommen is gaat er sowieso chloor in en anders elke 3 dagen.

Roozjuh en Debaky vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina