Door mijn eigen stomme fout heb ik 2 boxsprings in de verkeerde kleur besteld. Helaas kunnen ze de kleur niet meer wijzigen aangezien de bedden al klaar staan voor transport naar Nederland. Ik dacht dat ik een goudtint had besteld dus de muren zijn momenteel donkerbruin geverfd. Helaas blijkt het dus een donkergrijze kleur te zijn en ik haat grijs Ik vind het een ontzettend koude kleur en ik heb geen idee welke kleur er nou het mooist bij past om het toch nog wat warmte uit te laten stralen. Gekke kleuren zoals okergeel etc hou ik niet van. Ik zelf kom niet verder dan zwart of wit. Heeft er iemand misschien nog een ander idee? Misschien champagne? Of zal dat weer vloeken met grijs?
Eigenlijk past er heel veel bij grijs. Wat frissere kleuren zoals lime, aqua, turquoise Knalkleuren Pastelkleuren Warmer is bv bordeaux in combi met roze Misschien even googlen op wat kleurcombinaties. Dan krijg je een idee wat je zelf mooi vindt passen bij grijs.
Ik zou gaan voor of zacht roze en rosé-gold accessoires ( of koper) of voor kopergroen/duck egg blauw en dan combineren met koperkleurige accessoires, en hout
Je hebt geluk: grijs is een makkelijke kleur. Veel kleuren matchen ermee. Wat voor kleuren vind je zelf mooi? Wat vind je van olijfgroen of taupe? Of cognacbruin ipv de donkerbruine muren die je nu hebt? Cognac is een warme kleur.
Op Google kom ik dan voornamelijk Scandinavische slaapkamers tegen met witte muren etc... Totaal niet mijn smaak. Ik ben meer van een rustig Metropolitan interieur. Dus grote opvallende meubelstukken gecombineerd met glimmende stoffen etc. Ik vind dat van je plaatje wel heeeel erg mooi maar past totaal niet bij mijn stijl helaas.
Ik ga eens kijken voor taupe. En dan wellicht combineren met een wit dekbedovertrek ofzo? Hout vond ik ook een mooie optie maar hoe verwerk je dat in een slaapkamer?
Dat is dus inderdaad wat ik mooi vind maar die werken voornamelijk met aardetinten. Grijs combineren ze met zwart en antraciet. Echt prachtig hoor! Maar ik denk dat zwarte muren niet heel erg leuk zijn voor mijn dochters van 3 en 6....
Ik zou dan even wachten tot het bed staat en kijken hoe het past bij de muur. En dan daarbij een mooi dekbedovertrek kiezen. Champagne zou heel goed kunnen denk ik. Edit: wat voor nachtkastjes heb je? Daar kan je ook nog wat mee doen om de kleuren te matchen.
Hmm ik weet niet of goud en grijs matchen. Ik denk dat ik de tip van @Adje ga volgen en eerst die bedden laat bezorgen.. Ik ga straks wel alvast bij de praxis die mettalic kleuren bekijken.
Wauw dit is heel mooi! Ik denk dat dat er wel bij past. Dit zijn de bedden die we besteld hebben. Alleen dan dus in het grijs... Doordat het hoofdbord zo gecaptioneerd is, denk ik dat deze muurkleur er wel bij matcht? En dan gordijnen weer in het grijs is het mooiste om het een geheel te maken he?