Hier gister t zwembad opgezet. 3x2 m en 80 hoog. Hij zit nu bijna vol. Zojuist de chloor chock toegevoegd in het water. Ik vind het wel puzzelen wat, wanneer en hoeveel erin moet. Hebben jullie daar een handig tabelletje ofzo voor, deze beginneling heeft wat opstart onzekerheden geloof ik
Bij start: eerst pH en chloor checken. Is de pH goed? Dan kan chloorshock erin. Is de pH niet goed? Dan eerst pH+ of + erin. Filter aan zodat het rond gepompt wordt en na 2 uur pas weer testen en kijken hoe pH is. Na chloorshock liefste filter 24-72 uur laten draaien voordat je erin gaat. Als pH niet goed is dan heeft toevoegen van chloor weinig nut. Die kan dan niet goed werken. In begin dagelijks testen of om de dag. Totdat je het door krijgt en het water stabiel blijft. En weer hetzelfde. pH en chloor checken. Chloor kan je nu aanvullen met tabletten in een drijver. Kijk anders even op de site van het merk chloor dat je hebt. Sommige merken hebben een calculator op hun site staan. Daar kan je de maten van je bad, temperatuur, pH en chloor waarde in zetten en dan zegt die calculator wat je van hoeveel ongeveer toe moet voegen. Spul kan je het beste s avonds erin doen. Dan kan het lekker oplossen en kan je er de volgende dag weer in.
Die 1e link heeft ze zo te zien op voorraad. 3-10 werkdagen. en ze verzenden ook naar nederland. 12 euro nog wat aan verzendkosten. Weet natuurlijk niet of ze deze ook naar Nederland versturen. Ik had hem op toychamp België zien staan maar daar zeiden ze dat ze deze pomp niet naar Nederland mochten versturen ivm hier verboden. Ik zit nu erg te twijfelen wat te doen... Lees overal dat hij erg veel stroom verbruikt en dat houdt me wel een beetje tegen.... Ding verbruikt 3 kWh per uur. Gemiddeld zal hij wel 4 uur aan moeten staan? Kost minstens 12 kwh. Misschien dat hij niet dagelijks aan moet maar dat is wel wat ik ongeveer op internet lees... . 1kwh kost gemiddeld 0,22 cent.... Dan kost die 4 uur per dag al ongeveer 2,64 euro per dag. En daarbij nog het filter wat iig die uren moet draaien. Ik zal wel een knijpert zijn maar dat vindt ik een hoop geld voor m'n badje Het water was hier vandaag 17 graden (later met de zon 23 graden) en ze hebben er vandaag zonder problemen uren ingezeten en zonder blauwe verkleuringen uitgekomen
Dan ga ik jou bedanken! Wij hebben m ook gekocht na 3 stofzuigers die waardeloos waren. Ik zei vorige week op zp raden ze deze aan. Jajaja zei mijn vriend dat zal wel weer eens niet. Hij toch geprobeerd en is helemaal blij haha’
Heb je bij een zoutwater systeem ook nog chloor nodig? Ik dacht dat dat juist was om water vrij van chemicaliën te hebben.
Dat vind ik zelf niet zo een heel groot probleem. Dan droog ik wel wat extra wasjes in de zon ter compensatie
Ik heb hem besteld bij de kinderplaneet.be. Heb de link niet meer maar dit is de omschrijving uit de bevestigings mail Intex Verwarming electrisch voor zwembad 220v met RCD 7628684 Edit. Verzendkosten naar Nederland waren gratis en levertijd was 1 werkdag na bestellen.
Nee het systeem zet zout om in chloor dat is het idee. Dus ik heb hem eens in de 3 dagen aanstaan, dat heb ik uitgevogeld het eerste jaar want vaker dat werd wel heeeeel veel chloor.
Wij hebben vorige week ook die illegale warmtepomp gekocht. Ook dankzij hier. En ook hier is de wederhelft heel blij mee. Hij gaat zp nog wel eens leren waarderen Morgenochtend zet ik hem voor het eerst aan, kijken hoe snel het gaat...
Door dit topic heb ik echt zin ons bad neer te zetten. Normaal ben ik met dat soort dingen niet vooruit te branden maar heb zelfs zin in het dagelijks testen en er een sport van te maken het water zo goed mogelijk op peil te houden.
Dat heb ik dan weer niet hahaha. Hij heeft me vanmiddag geleerd hoe ik de pompen aan moet zetten omdat hij morgen uit wil slapen whaha
Ik heb besloten er een timer tussen te zetten zodat ik de pompen niet kan vergeten. Is dat geen optie voor jou ook?
Hadden we, maar dan klapt nu de schakelaar eruit. Er komt binnenkort een mannetje om meer stopcontacten ed te plaatsen. Duur zwembad geworden
Herken ik haha. Vorig jaar eind zomer / begin herfst heb ik ons bad in de uitverkoop gekocht. Dat toen nog lekker goedkoop bad voor volgend jaar. En inmiddels al zoveel dingen erbij gekocht dat het hele goedkope er wel af is Maar als het goed is hebben we hier jaren plezier van. En als het niets voor ons blijkt te zijn maak ik er vast wel iemand heel erg blij mee.
Precies! We hebben hem nu voor het derde jaar en pas nu deze pomp en warmtepomp erbij gekocht. De oudste heeft er al 2 jaar ontzettend veel plezier van gehad!
https://www.top-zwembadshop.nl/intex-zwembad-zuiger-oplaadbaar andere websites vragen al veel meer zie ik.
We zijn wat dagen verder... Ik stond echt op het punt om hem leeg te laten lopen. Toen dacht ik .. weet je wat ik doe. Erger dan dit kan niet.. ik gooi er nóg een lading chloorshock in. Zonder op te lossen gewoon hop rechtsreeks in dat bad plus mijn skimmer VOL met longtabletten... we shall see. Zo'n ienieminie badje gekocht voor 2 euro bij Action om de kinderen stil te houden.. Nou... de kinderen hebben vandaag gezwommen in het grote bad. Geen groen meer te bekennen. Het werd iétsje troebel toen ze gingen spelen. Ik hield me hart vast. Maar we zijn bijna terug bij helder water en van groen is sowieso niks te zien. Vraagje voor de kenners: Ik meet elke avond (nu even vanwege mindere kwaliteit) de waardes. Doe dat met tabletjes, maar ik merk dat deze langzaam oplossen. En als ik dan na een half uur kijk (dan zijn ze uiteindelijk al een tijdje opgelost), dan slaat die ph heel hoog uit. Ik verlaag het sowieso heel vaak, omdat die dat aangeeft.. Maar duurt dat testen zo lang of doe ik het verkeerd door zo lang te wachten?
Als ik op deze link klik zie ik voor €10 meer ook een robot stofzuiger van intex. Heeft iemand hier ervaring mee? Enige nadeel die ik hiervan kan bedenken is dat het lastig is deze uit het bad te vissen als deze midden in stil staat. Zal deze net als de stofzuiger van de link ook takjes enz opzuigen?