Intex zwembad

Discussie in 'De lounge' gestart door Me26, 6 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    #301 RoGiJuLi, 21 mei 2020
    Laatst bewerkt: 21 mei 2020
    Schud je het water wel in die tester als het tabletje er in zit?

2. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ha allen!

Ik heb een beetje door dit topic zitten lezen. Wij willen ook een zwembad met pomp aanschaffen. Het is voor ons allemaal nieuw wat raden jullie aan? En wat moet je echt hebben en wat is niet perse nodig?

3. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Hi, ook wij willen een zwembad met pomp dit jaar. Rechthoekig, liefst ong 1.20 diep, en minimaal 3x2. Wie heeft de tip over welke shop er nog zwembaden op voorraad heeft? Dank!!

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Echt nodig:
    Zwembad
    Pomp plus een voorraad filters
    Afdekzeil
    Onderplaten/onderzeil
    Chemie (chloor, ph +/- etc.
    Chloordrijver
    Chemietesters
    Schoonmaaksetje incl net.

Wat ik aanraad is een los zwembad kopen en dan een zandfilterpomp (incl chloordispenser) erbij ipv een reguliere filterpomp. Hier doe je filterzand/glas in en dat hoef je maar 1x per 5-10 jaar te vervangen.
    Afdekzeil en ook een solar noppen afdekzeil.
    Zwembadstofzuiger (oplaadbaar).
    Schepnet voor het drijvend vuil.
    En als je zonnepannelen hebt is een warmtepomp ook een aanrader ;)

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    1.20 diep is best diep, dan kom je op een behoorlijk duurdere prijskkasse en behoorlijk groot in omvang.

https://www.bol.com/nl/p/bestway-zwembadset-power-steel-rechthoekig-404x201x100-cm-56441/9200000108351099?referrer=socialshare_pdp_androidapp

https://www.bol.com/nl/p/exit-stone-zwembad-540x250x100cm-met-filterpomp-grijs/9200000105725907?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Echt 120 hoog en dan rechthoekig is niet veel te vinden.

6. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik heb inderdaad zonnepanelen, warmtepomp?! Wat is het haha.

Heb je misschien iets van een site ofzo die je aanraad? Met dr Google zie ik zoveel dat ik niet weet hoe, wat of waar :roflmao:

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.868
    113
    Wij hebben hem wel eens ‘s nachts gevuld. Het duurt wel even voordat hij vol is. Vorig jaar hebben we hem trouwens met lauw water vanuit de badkamer gevuld; toen zwommen ze opeens een stuk meer. :roflmao:

8. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij hebben dit jaar ook voor het eerst een zwembad staan (eindelijk een huis gekocht met tuin)
    Wij hebben een 3.66 bij 78cm zwembad met filterpomp.
    Ik heb gehaald:
    12 extra Filters
    Chloorshock
    Chloor tabletten 20 gram
    Ph +
    Ph -
    Teststrips voor chloor en ph te meten.
    Chloordrijver
    Onderplaten
    Solar noppen afdekzeil.

volgend jaar gaan we voor een zandfilterpomp, ik wil eerst een gewone uittesten.
    Ik heb bij Heuts.nl besteld en het zwembad kwam bij bol.com vandaan.

9. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Thanks! Het ligt er aan waar we hem zetten. Bepaalde plek kan echt groot; anders wordt ie iets kleiner; dan evt minder diep. Bedankt iig!!

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Warmtepomp warmt je water op. (Zet je tussen de filterpomp en de terugvoer naar het zwembad in).
    Dst is vooral handig ij de vroege zomer/lente als de zon nog niet goed het water opwarmd :)

En een site ... poeh, ik heb overal wel vanaf gekocht.
    Je zou praxis kunnen proberen (ook ivm de zandfilterpomp).
    En als je dan gratis lid wordt krijg je nog wat extra korting ook :)

11. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

En qua warmte pomp. Heb je daar nog tips voor?

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Oh maar dat is niks. Dat is een valse waarde. Dat is hetzelfde als dat er mensen na uren naar een negatieve zwangerschapstest gaan kijken en dat we dan ineens wel een streepje lijkt te staan....
    Gewoon na zoveel minuten waardes aflezen en hip, weg met die test en er niet meer naar kijken

Yeuu vindt dit leuk.
  13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Vloeibaar/granulaat komt allemaal een beetje op hetzelfde neer. Maakt niet uit.

De shock doe ik bij opstarten en sowieso bij grote vervuilingen. Dus stel, bad is helemaal groen of wit dan gooi ik er shock in. En een enkele keer als de chloor op het minimale pint staat. Dan gooi ik er shock in om het snel op te gooien.
    Die tabletten doe ik in de drijver en die ligt buiten het zwemmen om altijd in het water. Om het chloor op peil te houden. Als het goed is blijft het dan redelijk stabiel.

Wat ik ook nog heb is vlokmiddel.
    Dat is spul dat minuscuul vuil wat niet door de pomp vastgehouden wordt kan filteren.
    Zoals bijv zonnebrand/huidcellen enz.
    Het is vloeibaar en het vuil bindt zich tot vlokken zodat de pomp of stofzuiger dat er vervolgens wèl uit kan filteren. Gebruik ik niet vaak maar je schrikt nog wat we aan onzichtbaar vuil achterblijft.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw

Hier ook een skimmer (deze zat bij het bad)maar deze trekt niet alles aan of houd alles vast..
    Ik heb ook een borstel en schepnet erbij

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Uhhmmm... degene die ik heb die is er alleen nog via een belgische site en is daar heel duur.

Maar ik zag wel andere duitse sites genoemd worden in dit topic waar ze nog te koop zijn voor rond de 100,-

16. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw

Ik heb de mini quick tabletten(shock) via de skimmer laten oplossen

En de onderhoudstabletten 90(grotere tabletten via de drijver)
    In de drijver lossen deze langzamer op dan in de skimmer

17. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Vraagje voor de kenners

Helpt dat noppenfolie om de warmte vast te houden?

18. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ohh ff spieken dan!

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb alleen die minitabletten, van chloor. Maakt dat veel uit? Wij hebben een redelijk bescheiden bad met ongeveer 2200 liter water 260 x 160)

Ik heb trouwens met een sport elastiek ook zo'n 'zwemtrainer' gemaakt. Er is er ook nog één onderweg uit China (kostte een tientje) maar ik was weer eens ongeduldig dus heb zelf ook wat in elkaar geflanst. Ik dacht dat het zou snijden, maar dat is niet zo. Dus ik had dit moeten proberen vóór ik die bestelling bij Ali plaatste. Nou ja, ik kan nu zwemmen in mijn kleine bad. Het is ongeveer 5 minuten leuk en dan ben ik er wel weer klaar mee :roflmao:
    Als je nog geen zwembad hebt en je wilt zoiets: ga echt voor een maatje groter en dieper. Ik wilde het zwembad van 2 bij 3. Maar uiteindelijk vanwege de beschikbare ruimte toch een maatje kleiner genomen. Maar om te zwemmen met zo'n elastiek is het krap aan. Schoolslag gaat net, maar dan moet ik de skimmer wel verplaatsen. En voor borstcrawl is het bad te ondiep.

20. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Het isoleert snachts iig maar overdag weet ik het niet. Ik denk dat het alleen helpt als de lucht temp kouder ia dan de water temp.
    Wij hebben dat ding er snachts opliggen. We denken er nog over na om npg.een afdekzeil te kopen. We horen van sommige dat het moeilijk is om die.er overheen te krijgen. Heb je die echt nodig? En is het idd moeilijk om die er overheen te krijgen?

Deel Deze Pagina