Intex zwembad

Discussie in 'De lounge' gestart door Me26, 6 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    #21 RoGiJuLi, 7 mei 2020
    Laatst bewerkt: 7 mei 2020
    Ik heb een bestway opzetbad van 3x2mtr.
    Ik heb uiteraard dikke onderplaten (ook voor isolatie), een afdekzeil.
    Daarnaast heb ik een zandfilterpomp aangeschaft met filterglas.
    Ik heb een elektrische warmtepomp waardoor ik nu het water al op 27 graden kan krijgen (gisteren hebben ze al gezwommen).
    Verder een chloosdispenser, maar die zit vast aan het uiteinde van de filterpomp.
    Een schepnet voor het grovere vuil.
    Stripjes om de eerste keer het chloorwater te testen en voor de rest van het seizoen heb ik een automatische chloormeter in huis (werkt veel beter dan met strips).
    En een voetenbad waar ze eerst in moeten stappen voordat ze het water in gaan.

    En net heb ik een elektrische stofzuiger besteld :)
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    #22 RoGiJuLi, 7 mei 2020
    Laatst bewerkt: 7 mei 2020
    Zandfilterpomp!

    Ik heb er 1 voor 129,- gekocht bij de praxis.

    Ik heb er filterglas bijgekocht, dat gaat 10 jaar mee (dus hoef je nooit vervangen in die periode).
    Er gaat 6,5 kilo filterglas in en ik heb een zak 25 kilo gekocht voor 20,-. Ik kan dus heel wat jaren vooruit :)
     
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hier was het zandfilter in verhouding juist goedkoper. Hier ging er elke 2 weken en soms elke week een nieuw filter in. Zelfs met tussendoor afspuiten. Zou volgens Intex o.a. kunnen komen door gebruik van zonnebrandcrème. Als zo'n bad dan 3-4 maanden op staat .... En daarbij dan nog dat water waardes sneller van slag raken. Vaker testen, chloor en ph erin moeten doen en daarbij de ergenissen.
    Zandfilter voor 100 euro op marktplaats gekocht. Filter wat bij het bad zat voor 25 euro verkocht dus zandfilter heeft me 75 euro gekost. Er zitten glasparels in die gemiddeld 9 jaar mee gaan dus daar geen kosten aan. Het filter is veel krachteriger dan de gewone filterpompen. Als ik hem aan zet dan zie je de stroming. 2-3 uur aan per dag is genoeg. Doordat bad schoon is heb ik nauwelijks tot geen chloor enz nodig en hoef ik nauwelijks te testen. Hier is zandfilter dus zeker een meerwaarde en goedkoper. Timer erop.
    1x in de week knop omzetten en hij maakt zichzelf schoon. Knop omzetten en hij pompt het bad leeg.
    1x in de week sluit in slang er op Aan en ik kan het bad stofzuigen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Even bij de Welkoop geweest voor wat extra filters en chloortabletten.
    Het meisje wat daar stond zei dat het nu al hard ging met mensen die inslaan, eerder dan vorig jaar.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  5. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg

    Wij hebben nogal een flink bad en een nieuwe grote zandfilterpomp met voldoende capaciteit kost al gauw 380 euro. Is duurder dan het hele bad. ;)
    Filtertjes kosten echt niets online in de winter. Een hele doos 20 euro via Amazon Duitsland.
     
  6. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Welke warmtepomp heb je?
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
  8. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    nog een zwembad topic?
     
  9. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ja werkt prima. Net is het water opgewarmd van 19 naar 24 graden in 3 uur tijd ;) (bad is 3x2). De kids zitten er nu weer in :D

    Deze site ken ik niet, maar je kan even googelen of je hem ergens anders nog vind.
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
  12. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Is het verbruik niet gigantisch hoog?
     
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    #33 RoGiJuLi, 7 mei 2020
    Laatst bewerkt: 7 mei 2020
    Ja is wel hoog. Daarom heb ik hem maar 3 uurtjes per dag aan.
    Maar wij hebben ook zonnepanelen, dus dat scheelt.

    Ik schat vergelijkbaar met een droger ;)
     
  14. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Wij hebben een Intex opzetbad. De pomp die erbij zat heb ik verkocht. Vond het 3x niks om elke keer filters te moeten kopen en vervangen.
    Heb een Zandfilter met glasparels gekocht. Deze pomp is veel sterker dan die standaard filterpompen. Glasparels gaan gemiddeld 9 a 10 jaar mee. Ding maakt zichzelf schoon, kan circuleren zonder te filteren, kan het bad leegmaken.
    Losse slang a 6 euro erop aansluiten en ik kan het bad stofzuigen. Geen dure stofZuiger voor nodig.

    Op het zandfilter zit een Solar mat aangesloten. Deze warmt het water gemiddeld 5 graden op dmv de zon. Echt een superding. Hij kostte 22 euro en het kost op deze manier geen extra stroom om het water op te warmen. Alleen de stroom van het filter. Je kan er evt nog 1 of 2 matten aan koppelen waardoor het water nog warmer wordt.

    Verder ligt er op het bad een Solar afdekzeil. Soort Dikke noppen folie wat verdamping van het water voorkomt en de warmteverlies beperkt.
    Onder het bad van die foam zwembadtegels. Bad staat hier op de tegels dus die foamtegels is wat zachter en beschermd het bad meer.

    Verder nog pH/chloor meter. Werkt Veel handiger dan die losse stripjes en op den duur in verhouding goedkoper.
    Verder hebben we nog chloortabletten, chloorshock en een pot pH (- of + dat weet ik niet meer).
    En nog een pot vlokken middel. Dit bind het onzichtbare/minuscule vuil tot grote vlokken wat makkelijk door filter eruit gezogen kan worden.

    Verder: schepnet, voetenbad en zo'n chloor drijver.
     
    Louloute en Koraal82 vinden dit leuk.
  15. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Ok. Bedankt voor jullie tips.
    Ik zie nog steeds het bos niet meer haha. Welke chloor tabletten heb je nodig. Want ik zie verschillende grams. Ik begrijp dat je met een zandfilterpomp minder chloor nodig hebt?
    Er is zoveel keus, dat ik er niet helemaal uitkom.
     
  16. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Ok. Dit klinkt interessant. Welke zandfilter hebben jullie?
     
  17. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Een vraagje; wij hebben een ‘normaal’ opblaasbad. Zonder pomp ofzo. Verversen het water. Maar wat ik wel altijd probleem vind is dat de bodem zo vies glad wordt. Is er een oplossing waar ik dat wel Mee voorkom? Chloortabletten? Of ander spul?
     
  18. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Ik poetste dat ding a avonds als uit, met een oude dweil met stok erdoor heen met een sopje. Keer goed omspoelen en klaar, maar het was altijd iets, te weinig water, te koud water, vies water, bad te klein.
     
  19. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #39 tupp, 8 mei 2020
    Laatst bewerkt: 8 mei 2020
    Wij hadden tot vorig jaar ook een badje zonder pomp. En inderdaad na een dag of 2 / 3 heb je zo'n glibberige bodem. Nu dus een groter bad met filter & chloor. Hij staat nu 2 weken en nog geen vieze bodem. Nu moet ik wel zeggen dat het tot nu toe natuurlijk minder warm is dan wanneer ik het kleine badje opzetten. Dat deed ik echt alleen op snoeihete dagen terwijl van dit bad de bedoeling is dat het de hele zomer blijft staan.
     
  20. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben nu al 5/6 jaar zwembad van Cranenbroek. 2/3 en z'n 80cm hoog. Kinderen zijn nu 10 en 12 en gisteren vakantie geannuleerd . Ga bij Cranenbroek nu grotere halen van 2/4 en 120 hoog .

    Wat je zeker nodig hebt is
    Chloor
    pH+
    Ph-
    Teststrips
    Stofzuiger voor de bodem
    Goede pomp ( ligt aan grote van zwembad)
    Wat wij ook regelmatig doen is chloorshock

    Ik vul hem in mei,blijft staan tot september. Water blijft kraakhelder .snachts gaat de pomp aan en dek ik zwembad af .
    Elke ochtend rond 7 uur test ik het water ,indien nodig vul ik dingen bij of herstel pH waarde ( bij hoog of te laag pH krijg je melk wit water of juist groen water. Dit hoef je niet te verversen. Als je pH hersteld zal water weer mooi helder worden. Het is ff oefenen maar Google heeft mijn erg geholpen.
     

Deel Deze Pagina