Als we matten afkoppelen loopt het weer sneller het ligt dus echt aan de matten. Ik had niet verwacht dat het meteen zo een effect had.
Ja daar kan het zeker door komen, vooral omdat het in de matten vaak via een spiraalweg loopt, dat haalt de vaart er uit (al dat bochtwerk)
Klopt ligt aan de matten. Ik merk het hier al met 1 mat. Zandfilter die 4m3 pompt. Zodra ik de mat eraf haal komt het water er krachtiger uit. Als hij er bij jou moeite mee heeft dan zou ik er sowieso 1 vanaf halen. En vooral goed de drukmeter van de pomp in de gaten houden. Grote kans dat de druk omhoog gaat en dan sloop je je pomp.
Dat hendeltje aan die matten. Je kan het water helemaal door de matten laten lopen of alleen via de buitenrand van de mat.
Als je solarmatten of een solarbol koppelt (zeker als het er meerdere zijn), heb je gewoon een sterkere pomp nodig.
Yes net besteld! Bestway bad 305 cm rond met pomp 1.2 m3 Afdekzeil Chloor langzaam oplossend Chloordrijver Ph - ph+ Chloorshock Nog kopen een trappetje en voetenbadje Zachte tegels hebben we al Mis ik iets?
Vorige week weer 2 lekke zwembadjes dankzij de katten , dus wij zijn ook aan het kijken voor een Intex of Bestway. We willen ivm de ruimte een rechthoek. Nu is er woensdag een bij de Action in de aanbieding, weet iemand of daar een Intex filter op kan? Misschien al gevraagd, maar er zijn zoveel pagina's om door te lezen . https://www.bol.com/nl/p/bestway-steel-pro-300-x-201-x-66-cm-opzetzwembad/9200000099866062/
Hoe sterk is je pomp? Ik denk dat je een bypasssysteem moet aanleggen zodat een deel van het water rechtstreeks doorgaat naar het zwembad zonder langs de solarmatten te passeren. Kan je zo kopen, kost 29 euro geloof ik.
Ja maar een zandfilterpomp pompt wel genoeg denk ik, volgens mij is de allerlichtste al 3000L/uur. Plus die bouwt meer druk op (kan ook omhoog pompen).
Een sterkere pomp. Zo'n kleine pomp houdt het water echt niet schoon al draait ie 24/7 is mijn ervaring met een veel kleiner bad.