Intex zwembad

Discussie in 'De lounge' gestart door Me26, 6 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Wij willen er een aanschaffen maar twijfelen over de maat. We hebben een grote tuin dus in principe past alles. Onze kids worden in de vakantie 5 en 7. Jongste is bezig met zwemdiploma maar gaat nog wel ff duren. Ik twijfel veel over de diepte. Mijn jongste is 1.03m en die zou ik dus niet kunnen zien als het bad 1m of dieper is. Nu lijkt 76cm ook diep genoeg maar als ze ouder zijn is dieper denk ik leuker.
    En zou ik voor een ronde of rechthoek gaan en hoe groot? Iemand daar nog tips voor?
     
  2. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Mijn kinderen van 10 en 12 gaan nu pas over op volgende maat (2/4 en 1 of 120 hoog). Ze zijn. J 158 en 168 lang .
    Vorig jaar was bad nog prima te doen. .
    Zou dus voor 2/3 gaan van z'n 80cm hoog. Kun je echt jaren mee vooruit. En dan over jaar of 5 de volgende maat kopen
     
    owly, bloem82 en Koraal82 vinden dit leuk.
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.008
    113
    Nabij Utrecht
    Hier 3 kids (12-9-4) en wij hebben een bestway rechthoek opzetbad van 3x2 en bijna 70 cm diep.
    Onze jongste is 110 cm en kan veilig staan in dit bad (was voor mij een must).

    En ook met deze diepte kunnen alle kids heerlijk spelen in het water en zelfs kleine baantjes trekken ;):D
     
    lovewinnie en Koraal82 vinden dit leuk.
  4. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Dit was die van vorig jaar. 2/3 en 80 cm hoog ongeveer. Zoals je ziet prima formaat . Dit was 5 e jaar dat hij opstond. Ook ff na gekeken haha. Deze kwam van Cranenbroek en ga nu dus maar groter score :). Maar als je die haalt kun je echt nog jaren plezier van hebben
     
  5. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Heb net een zwembad gekocht van intex :D. We waren wat aan het twijfelen over hoe groot enz maar heb de knoop door gehakt voordat alles straks weg is. We hebben een ronde van 366 en 76cm diep genomen. Twijfelde over een rechthoekige maar vond rond mooier.

    Nu nog ff accessoires erbij kopen maar heb het zwembad al afgerekend zodat we die zeker hebben :D.
     
  6. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Waar kopen of bestellen jullie je filters (voor intexpomp), chloortabletten, ph-minus en testtabletjes? Zie behoorlijk wat prijsverschil en dacht nu een goede te hebben, maar daar verkopen ze geen testtabletjes.. Wil het liefst het hele zwikkie in een keer.
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Cranenbroek in de buurt?. Niet duur en hebben alles. Ben zelf al klaar voor de start. Schuur staat vol.
    pH+
    Ph-
    Teststrips
    Chloorshock
    Chloor tabletten
    Filters

    Let niet op de zooi. Gisteren oude zwembad weggegeven en was nogal een verhuizing haha..
    Nu grote gekocht van 4 bij 2 en meter hoog
     
  8. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Wij hebben een rechthoekige Intex Prism frame nu. We kochten er een hot splash warmtepomp bij die je op de standaard filter aansluit. Dus het water gaat dan uit het bad naar de filterpomp, dan verder naar de warmtepomp en weer het bad in. Maar weet iemand of je ook kan filteren als de warmtepomp ertussen staat maar uit is?
     
  9. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Zit er niet ergens een kraantje die je om kan zetten?
    Tussen ons zandfilter en het bad zit een Solar mat die het water dmv de zon opwarmd. Hier zit een kraantje / bypass op. Zodra je het kraantje dichtdraait dan gaat het water niet meer door de mat maar rechtstreeks het bad in.
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.008
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat kan gewoon :)

    Op mijn warmtepomp zit een schuifknop om hem aan of uit te zetten.
    Als ik alleen wil filteren, zonder verwarmen, dan zet ik de zandfilterpomp aan en de schuif van de wamtepomp op off.
     
  11. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Nee, momenteel zit er geen kraantje tussen. Is althans niet bijgeleverd (net warmtepomp uitgepakt).


    Da’s goed nieuws! Ik ga het straks eens bekijken, en eventueel de pomp vanavond aankoppelen zodat we morgen door de dag kunnen proberen de temperatuur wat aangenamer te krijgen. De dochters zijn sportzwemmers en verlangen dus geen heel hoge temperatuur, maar de huidige 16 graden (net gecheckt op 70cm diepte, bovenlaag net onder de noppen is wel beduidend warmer) is wel heel koud
    Heel benieuwd...
     
  12. sammy26

    sammy26 Actief lid

    14 sep 2011
    100
    24
    18
    Ik heb een rond Intex zwembad gekocht van 3 meter diameter. Ik ben alleen met mijn kinderen en dus geen handige man in huis kunnen jullie mij vertellen wat ik echt moet hebben om dit bad de hele zomer fris te houden en waar ik deze spullen kan kopen. Er zit een filter bij. Mag ook in een Pb als dat prettiger is. Ik heb er echt nul verstand van helaas en word op internet ook niet veel wijzer
     
  13. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Hier ook zo, ik heb dat bad van de lidl gekocht met pomp en dan zie ik het wel
     
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn handige man bemoeit zich ook niet met het zwembad hoor ;)

    ZOrg er in ieder geval voor dat je ook een afdekzeil hebt!

    Naast het filter heb je nodig:
    - chloordrijver
    - chloortabletten
    - strips om water te testen (in ieder geval chloor en PH)
    - PH+ en PH- tabletten (eigenlij weet je steeds pas na het testen of je die nodig hebt en welke. Maar ik heb ze liever in huis dan dat ik ze moet gaan kopen op het moment dat ik ze nodig heb.)
    - extra filters voor in je pomp

    Ik heb nog maar net een zwembad en heb hier tot nu toe genoeg aan. Uiteindelijk heb je misschien ook wel een zwembadstofzuiger nodig. Schepnet gebruik nu gewoon nog één van de kinderen. En ik heb al wel wat sponsjes klaar liggen, maar nog niet gebruikt.

    Verder leek een skimmer me handig. Maar tot nu toe heb ik niet het idee dat die veel extra vuil oppikt.
     
  15. JUVE

    JUVE Actief lid

    12 mrt 2019
    439
    231
    43
    Vrouw
    Werkt zo'n Solar mat een beetje goed?
     
  16. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Denk dat zo'n mat alleen handig is bij wat frissere dagen of op een schaduw plek. Mijn zwembad is met zo warm als bij degene die zo'n mat hebben maar ik zet hem dan in de zon. Heb ook geen keus eigenlijk.
     
    JUVE vindt dit leuk.
  17. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Wij hebben inmiddels alles in huis behalve nog een onderzeil of tegels (en welke dikte). Wat adviseren jullie? Wij hebben een rond zwembad diameter 366.
     
  18. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Gewoon van die dunne (2cm) isolatie platen, dat piepschuim, kost weinig en werkt prima.
     
  19. sammy26

    sammy26 Actief lid

    14 sep 2011
    100
    24
    18
    Zou je ook zonder verwarming kunnen of is het dan echt te koud voor kinderen?
     
  20. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vond het ook erg ingewikkeld, dus toen op naar de intratuin. Daar zakte mijn moed mij helemaal in de schoenen want er kon geen hulp van een medewerker van af. Ik was in staat het bad weer af te breken (want die hadden we al opgezet :|). Toen naar de Praxis gegaan en daar heeft een medewerker mij alles uitgelegd en ben ik - vol vertrouwen over mijn bad - met de benodigde spullen te winkel uit gelopen.

    Ik heb gekocht:

    - chloordrijver
    - chloortabletten Long (die doen er super lang over om op te lossen waardoor je amper werk aan je bad hebt, doe ongeveer vier weken met 1 tablet)
    - een pot ‘shock’ (kun je gebruiken als je bad 1 grote ellende is, dus een soort back up plan)
    - teststripjes. Nu 1 keer getest, bad staat vier weken.

    verder hebben we er een pomp bij (staat 24/7 aan) en een schepnet en een afdekzeil. Bad staat op tegels, op dik zeil.
     

Deel Deze Pagina