Waar kun je dat bestellen dan? Ik zie op meerdere plekken blauw, maar zou graag zwart hebben, lijkt me qua opwarmen meer doen. Hebben nu overigens een afdekzeil erover.
Filterzand of filterglas. Ik heb filterglas, dat gaat nog langer mee dan filterzand, namelijk ca 10 jaar
de blauwe werkt prima En voor de koude nachten heb ik daar nog het donkerblauwe volledihe afdekzeil overheen. Zonder afdekzeil,maar met solarzeil was het water vanmorgen 24cgraden (gisterenavond 27 graden) en begin vd middag was het 26 graden door de zon (die zich af en toe laat zien).
Die solarmat werkt goed! Was het water eerst 21 graden, met de mat en de zon erop is de temperatuur gestegen naar 31 (!) graden! Edit: ben nog even wezen controleren voor de zekerheid. Blijkt dat alleen het bovenste deel van het water zo warm blijkt te zijn Maar daaronder is het 26 graden, ook best lekker zou ik zeggen.
Wow! Dat werkt goed! Ons bad is nu 22 graden, en dat is t hoogst wat ik gezien heb. 2x3 en zonder warmte pop ed
Wauw! Mijn vader zei; je kan ook een zwarte klikozak openknippen en die erop leggen. hahaha eerste maar eens opzetten pa!
Open geknipte vuilniszak blijft niet liggen. Zakt (gedeeltelijk) naar beneden, gaat dubbel zitten enz. Ik heb wel een keer gelezen dat ze vuilniszakken op een hoepel spannen en die dan oo het water leggen.
Ik heb hier zon solar mat besteld 366 doorsnee voor €8,24 en een extra afdekzeilvoor in de kleur groen maar dat boeit mij niet €6,17 Nu wachten tot deze binnenkomt (volgende week pas) Ben benieuwd of het echt gaat helpen qua warm maken& houden water
Dat klinkt goed! Ga vandaag eens op zoek hiernaar. Met alleen een afdekzeil koelt het helaas te hard af.
Ik las in een eerder bericht dat je het zwembad elke dag bijvult. Is dit echt nodig voor je water kwaliteit? of 1x per week ook voldoende?
Ik moet hem bijvullen omdat m'n kinderen zo wild zijn dat een groot deel van het water de tuin in gelopen is Water komt dan halverwege of onder de uitloop van het filter te zitten. Als ik dan het filter aan zet dan spuit het water halverwege of boven het wateroppervlak eruit en dat maakt een hoop kabaal. Vinden m'n buren niet zo leuk.. daarom vul ik hem bij totdat waterniveau boven de uitlaat staat. Maakt minder herrie
Oh zo! Haha ik "schrok" al dacht nog een extra handeling zo gaat dat grote bad me volgend jaar nooit lukken
Een enkele keer is het beter om een deel van het water te vervangen of het bad leeg te laten lopen. Maar dat is echt het uiterste geval wanneer het ook met alle waterbehandelingsmiddeltjes niet lukt om de boel stabiel te krijgen. Heb ik 1x gehad. Ik weet niet meer wat er precies was maar er waren iig veel onweers en regenbuien en dat heeft ook nog wel eens effect op het water. En daarbij een bagger filter. Ik kreeg het water niet meer stabiel. Groen, hij is een keer troebel geweest, wit, pH te hoog, daarna pH te laag,.chloor laag , chloor toegevoegd en toen pH weer knudde. Echt om gek van te worden Dus bad leeg laten lopen.