Intex zwembad

Discussie in 'De lounge' gestart door Me26, 6 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    In de zon is verwarming niet nodig vind ik. Ik hang er wel een thermometer in en mijn bad was vorig jaar met warme dagen 30+ graden. Op mindere dagen zo rond de 26 graden.
     
  2. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Ik heb even gekeken en ze zijn in ieder geval een stuk goedkoper dan van die zwembadtegels. Plak je die dan met tape aan elkaar? En als ze nat worden gaat het dan niet schimmelen? Het is niet erg om ze daarna weg te gooien maar het is wel fijn als je de hele zomer het zwembad er op kunt laten staan. Wij gaan het zwembad overigens op gras zetten. Weet niet of dat nog iets uit maakt.
     
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hier wel. Ondanks dat het bad merendeel van de dag in de zon staat was het water vaak nog erg fris. Vooral S'ochtends of op dagen zoals vandaag. Die mat haalt een hoop kou van het water af.
     
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Nadeel van die isolatie platen is piepschuim. Hier ook een keer gebruikt maar als er 1 breekt dan ligt je tuin onder die zooi. Je moet er met piepschuim sowieso voor zorgen dat het dus niet onder je bad uitsteekt want als je op de uitstekende randen. Gaat staan dan breekt het af en kan je gaan ruimen.

    Die zwembadtegels kosten ongeveer 15 euro voor 9 stuks van 50x50 cm.
    Ik heb ze ook goedkoper gezien. Dacht bij de Praxis maar dat weet ik niet zeker.
    Die tegels kun je makkelijk in elkaar klikken en gaan een paar jaar mee. Dus dan vallen de kosten wel mee. Vind ik persoonlijk dan...
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  5. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hier wel solarmat erin. Ondanks dat hij in de zon staat. Kinderen gingen er zonder mat wel in maar kwamen er blauw verkleurd weer uit.
    Die mat haalt de kou eraf. In de zomer werd het water aardig goed door de zon opgewarmd maar met die mat nog net even iets meer. Met mat kwam hij op 27-30 graden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Voor de mensen met solarmat hebben jullie die goedkope zwarte mat of zo’n bol? Wij hier die mat nooit zonder gehad dus kan niet vergelijken maar jullie hebben het idee dat het dus wel wat doet? Want het is namelijk gewoon zwart plastic natuurlijk en that’s it waar het water doorheen loopt.
     
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb hem nog nooit gebruikt zit nog in de verpakking. Volgens mij kan ik me herinneren dat het een soort van noppenfolie is. Of bedoel je die mat die je op de pomp aansluit die in de zon moet liggen?
     
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Die mat die tussen de pomp moet idd. Ja ik heb nu ook dat noppenfolie aangeschaft. Want ons afdekzeil is kapot. We hebben een zwembad van 260 bij 160 en daar hebben ze geen passende voor. Dus ga het proberen met alleen noppenfolie ben benieuwd.
     
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Die mat waar je het over hebt, die zwarte, was bij mijn zus meer van rubber (beetje fietsbanden materiaal). Mijn zus had er 1 op een zwembad van 550 x 275 x 130 en daar deed het niets bij.
     
  10. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Ja klopt die heb ik idd met ons kleine badje. Maar altijd erbij gehad dus vraag me af of het echt werkt want ik kan dus totaal niet vergelijken! Heb nooit zonder gehad.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    1 mat op zo'n groot bad werkt inderdaad natuurlijk niet... hier een bad van 2x3 meter en daar raden ze 1 tot (dacht) 3 matten aan. afhankelijk van hoe warm je het wil hebben. Hier is 1 mat genoeg.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Het was wel een lange mat bij haar (schat wel 6 meter, kunnen die dingen geschakeld worden?
     
  13. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Voor ons bad waren alle standaard noppenfolie en afdekzeilen uitverkocht. gewone noppenfolie, die je gebruikt voor inpakken van kwetsbare dingen, werkte hier niet. het was ook nog eens doorzichtig en werkte icm de zon als een soort vergrootglas. ik heb nog nooit zo'n grote algenexplosie gehad.....

    ik heb toen een speciale intex mat voor een groter rond bad gekocht en hieruit de maat van ons bad geknipt. de onderkant is van bubbelplastic. grote bubbels. niet van die kleintjes zoals verpakkingsmateriaal. de bovenkant is van blauw plastic. het houdt de warmte binnen, en door het plastic wordt verdampen van het water door de zon voor 95% voorkomen.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  14. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    je hebt verschillende soorten. ik heb van de week inderdaad een hele lange op internet gezien. lang en smal. ik heb zelf een vierkante van ?? dacht een meter bij een meter. die kan je schakelen. maar ja, neemt dan wel veel ruimte in. hier gelukkig aan 1 mat genoeg.
    en het is bij die matten wel belangrijk dat het filter stroomt op de warmste momenten van de dag!
    dat is iets wat veel mensen verkeerd doen. die laten het filter dan bijvoorbeeld snachts draaien. tja, dan werkt het niet. je moet het filter echt op op warmste momenten van de dag aanzetten, dus wanneer de zon een paar uur op die mat schijnt. dan loopt het water erdoor en wordt het door die mat verwarmd. en dan na het zwemmen solar noppenfolie mat op het bad leggen zodat snachts de warmte erin blijft en het water niet verdampt.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    dan kan je het deze zomer toch een paar dagen zonder proberen? paar dagen mat eraf en dan temperatuur meten en daarna tijdje de mat erop. wel een aantal dagen want het heeft tijd nodig om op te kunnen warmen. hier werkt het wel goed.
     
    Siepie85 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Heeft hier iemand toevallig ervaringen met een zwembad van cranenbroek? Ze hebben nu een hele mooie aanbieding op hun zwembad en we zijn nu heel erg aan t twijfelen. We hebben eigenlijk een maand geleden een nieuw intex zwembad van 3x2 gekocht en een nieuwe pomp, maar nu zie ik die aanbieding voorbij komen een dat zwembad is net ietsje groter. Heb alleen dus geen idee of die zwembaden net zo goed zijn als de intex baden.
     
  17. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben zo’n solarbol. Mat is minder prijzig, maar daar hebben we de ruimte niet voor nu er een bad in de tuin staan ;) Het is geen wondermiddel, een elektrische warmtepomp zal vast effectiever zijn. Maar ik vind dit wat vriendelijker voor het milieu en m’n portemonnee. (We hebben wel zonnepanelen. Maar als je dan ineens veel meer elektriciteit gaat verbruiken, schiet het nog niet echt op.)
    Met zo’n solarmat of solarbol moet je inderdaad de pomp juist op het warmst van de dag laten draaien. Ik voel dat het water dat dan uitstroomt net iets warmer is dan het water in het bad. Het doet dus wel iets.
    En het zeil dat over het zwembad zit (donkerblauw) helpt natuurlijk ook om het water te verwarmen. Als de pomp het uurtje ervoor uit heeft gestaan, voel ik echt duidelijk dat de bovenste laag water een stuk warmer is dan de laag daaronder. En dan heb ik gewoon een normaal afdekzeil, geen solarmat ofzo.
     
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb weleens gelezen dat je de pomp pas aan moet zetten als er niet gezwommen word. Houden jullie je hieraan met die solar bol , en mensen met de solar matten?
    Ik heb een warmtepomp besteld gisteren avond. Ben benieuwd of ik dit jaar dan ook in het zwembad lig want ben echt een koukleum.
     
  19. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Ja wij hebben er 64 nodig dus in totaal tikt het best aan maar goed we hebben inmiddels al zoveel geld uitgegeven dat dit er nog wel bij kan ;).
     
  20. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Bij Praxis zou je zo'n 80 euro kwijt zijn.
    Maar je zou ook een stuk oude vloerbedekking kunnen gebruiken. Dat doen m'n ouders altijd.
     

Deel Deze Pagina