40 cm x 8 = 320 cm Dus 8 x 8 tegels = 64 tegels Dan heb je een vierkant. Bij een rond bad kunnen er nog wel aardig wat tegels minder
Thanx! In een pak zitten 6 tegels. En het is een rond bad. Hoeveel pakken zou ik dan het beste kunnen kopen? 10?
Ik had je net ook gequote samen met Felice, maar er ging iets mis. Dus nog maar een keer hetzelfde antwoord: Thanx! In een pak zitten 6 tegels. En het is een rond bad. Hoeveel pakken zou ik dan het beste kunnen kopen? 10?
@Syane Als je de tegels in een vierkant wilt leggen, dan heb je er dus 64 nodig. Bij een rond bad kun je waarschijnlijk 1 tegel weglaten in de hoeken van het vierkant, dus dan heb je er 60 nodig. Zelf zou ik voor 11 pakken gaan als de prijs niet te hoog is.
Ik zal eens kijken of ik zoveel pakken kan scoren Thanx. En ik voel me nu toch een beetje dom dat ik dat zelf niet kon uitrekenen maar ik ben weer goed in andere dingen zal ik dan maar zeggen
7x0,40 = 2,80 mtr dus daar red je het niet mee. Je moet dus een vierkant maken van 8 tegels breed en 8 tegels lang. Dan krijg je een oppervlakte van 3,2x3,2 mtr. 8x8 = 64 tegels. Vaak zitten er 6 in een pak, dus dan heb je 11 pakken nodig.
Wij hebben een ovaal bad en op de hoeken daarvan vallen er al 3 af (we hebben de dunne dus die waaiden ook gewoon weg ) dus ik denk dat je bij een rond bad zeker 3 per hoek weg kunt laten. Maar haal zelf ook liever te veel dan te weinig Je kunt niet aangebroken pakken natuurlijk altijd weer terugbrengen naar de winkel.
Ships, hier toch al wat groenig water. Ze hebben woensdag voor het laatst gezwommen, toen was het nog perfect. De afgelopen dagen de pomp een paar uur per dag aan gehad, maar blijkbaar toch nog niet goed zo. Hoopte het af te kunnen met 2x per week testen als er niet gezwommen wordt, maar dat is nu dus nog geen succes.
Dat groene kan goed komen door de regen/onweer . Als het goed is moet het met een chloorshock weer beter gaan. Als je filters hebt dan zorgen dat je veel verschoont tijdens het filteren.
Ik heb er inderdaad gelijk chloorshock ingegooid. Nu zo'n 2 uur later ziet het er alweer wat beter uit. Komt wel weer goed dus.
Wanneer vervangen jullie eigenlijk het filter? Het filter zit vanaf ongeveer 20 mei in. Twee keer per dag gaat de pomp een uur aan. Ik heb zojuist voor de eerste keer het filter uit gehaald en vond 'm eigenlijk niet erg vies. Ik heb 'm onder de kraan uitgespoeld en teruggeplaatst. Maar hoe 'vies' moet het filter eigenlijk zijn als je 'm moet vervangen?
wij vervangen hem als hij echt vies is. Week of 3 denk ik. Hier staat de pomp wel minimaal 4 uur per dag aan. 2 keer een uur vind ik wel weinig eigenlijk.
Officieel moet hij om de 2 weken vervangen worden. op sommige site's staat 3 of 4 weken maar dan moet je hem wel wekelijks schoonspoelen. het gaat er niet zo zeer om hoe vies het filter eruit ziet, het gaat erom wat het water doet. dat filter moet de miniscule vuildeeltjes uit het water vissen en hou meer verstopt het filter zit, hoe minder hij die deeltjes eruit haalt. op een gegeven moment zitten die velletjes papier gewoon vol/verstopt. vaak kan je het ook aan de uitstroom van het water merken. hier kwam het water er steeds minder krachtiger uit. teken dat de boel verstopt zit/het niet goed meer werkt. en dit type filter 1-2 uur filter per dag aan zetten is veel te weinig. dit soort filters moet een aantal uren per dag aan staan. sowieso voor het water, dat moet meerdere uren per dag in beweging blijven.
Hier staat de pomp overdag aan en s nachts uit. Filter spoel ik zeker vaker dan 1x per week uit, is ook wel nodig. Hebben er een afdekzeil op, maar nog wel redelijk veel prut van bomen wat er door de kleine gaatjes in komt.
Hier weer een vraag voor de zwembad onderhoud pro's. Sinds dinsdag is er niet meer in ons zwembad gezwommen. Ik heb woensdag weer chloortabletten in de dispenser gedaan want die waren op. Toch nog elke dag even het water getest (just in case). PH blijft perfect. Chloor lijkt iets op te lopen? Is het dan verstandig 1 tabletje minder te gebruiken? De waarde is nog ok maar wel aan de bovengrens en heb liever hem wat laag dan hoog als de kinderen straks weer kunnen en mogen zwemmen. Ik heb dagelijks de pomp aan van +/- 10 tot 16.00 uur.
Hoeveel chloor tabletten doe je in de dispenser? Hier vaak maar 2 per keer.. voor het laatst woensdag gedaan en nu vandaag het water weer ff gecontroleerd en 2 chloor tabletten erbij. Zou dan indd eentje minder erin doen.
Hier precies hetzelfde. Ondanks de gevallen regen is de pH-waarde perfect gebleven, maar chloor is gestegen. Terwijl er al weken in de drijver dezelfde chloortabletten zitten (steeds vervangen uiteraard). Chloor reageert toch niet op regen, dat doet (eventueel) pH? Ons zwembadje is klein (Intex Easyset 183 rond). Volgens de tabel (https://www.heuts.nl/advies/zwembad/zwembadpomp/hoe-lang-moet-pomp-zwembad-draaien) zou 1 uur per dag draaien afdoende moeten zijn, maar ik doe het voor de zekerheid 2x1 uur. We hebben een 2.3/2271 pomp.
Ik heb er drie van 20 gram in zitten. Als deze opgelost zijn dan doe ik er wel 1 minder in en kijk wat dat doet. Zoals het er nu naar uit ziet is het de komende week zeker geen zwemweer dus voor de waterkwaliteit kan wat chloor te veel denk ik geen kwaad.
Ik denk juist dat je met de regenval beter iets teveel chloor in het water kan hebben. Zometeen als het warmer wordt en dus weer zwemweer, verdwijnt de chloor weer sneller door de warmte, dus wat er dan iets teveel in zit, is zo weg en weer op normaal niveau