Ik heb ook shock, zal wel een drijver en kleine tabletten halen volgende week Voor nu zit het erin en meet ik regelmatig. Laat het er geen uren inzitten We gaan het wel zien hahaha Kan het wel kapot en dan in een grote drijver?
Ja in stukken breken zodat je ongeveer 20 gram heb en dat in de drijver doen. Niet helemaal tot poeder slaan en dan in de drijver want dat drijft eruit en komt in het water of op de bodem te liggen. Kan de liner van het bad niet zo goed tegen... Hier werken die langzame tabletten in de drijver voor geen meter. Na 3 weken was hij nog niet opgelost. En dat terwijl de drijver helemaal open staat. Ik gebruik nu alleen nog chloorshock als onderhoud. Kan je er ook dagelijks ingooien of 1-2x per week als onderhoud.
Intex maar die is niet in Nederland verkrijgbaar . Mag volgens veiligheidsrichtlijnen niet in Nederland verkocht/gebruikt worden. Even op Belgische of Duitse webshops kijken. Soms zie je nog wel te koop. Maar opletten, sommige vragen de hoofdprijs. Hij is normaal rond de 100 euro. En navragen of ze hem naar Nederland versturen. Ik zag hem bij de Belgische toychamp te koop staan maar ze gaven aan deze niet naar Nederland te mogen verzenden vanwege de regels. En hij verbruikt erg veel stroom. Dacht iets van 3kwh per uur. Reden dat ik hem toch maar niet gekocht heb.
Maakt dat ding dan zoveel lawaai? En hoeveel uur per dag/op welke tijdstippen heb je hem dan aanstaan? Ik kan het op zich wel begrijpen. Hier staat zandfilter een paar uur per dag aan. Brommend/zoemend geluid. Niet eens erg hard maar Ik zou er zelf ook niet uren in willen zitten. Zandfilter staat bij de schutting van de buren . Ze zitten op 2 meter afstand. Buren horen het wel maar vinden het voor een paar uur (2-3) per dag niet storend. Ik let er wel op wanneer ik hem aan zet. Ik probeer s ochtends vroeg en snachts sowieso te voorkomen. Slapen met de ramen open en ik zou ook niet amused zijn om dat geluid urenlang te moeten horen. Hoe heb je de pomp staan? Op de stenen of op iets anders? Hier staat het zandfilter op 2 rubber tegels. Dat dempt al iets. Ik heb hem rondom ingebouwd met rubber tegels. Dus als een kubus. Past hier niet helemaal, het sluit niet op elkaar aan maar dempt wel iets. Ik wilde nog een soort bekisting maken maar dat ding moet ik in de winter ook ergens kwijt.. + Moet rekening houden met alle slangen die eruit lopen, temperatuur mag niet teveel oplopen enz. Geen zin in. Kan je niet langere slangen kopen en pompen verder van het bad af zetten? Andere hoek van de tuin? In de schuur? Met de buren tijden afspreken wanneer hij aan mag? Ik vind dat geluiden erbij horen dus zet hem regelmatig een uurtje aan als ze buiten zitten. Zit tenslotte ook naar hun, geboer, gekakel en geblaf te luisteren.
Nu staat de warmtepomp ook niet meer aan hoor, maar het bad staat hier nu bijna 6 weken en toen was het water onder de 20 (zon warmde nog niet genoeg op) dus toen deed ik hem om het water op ca 23-24 te krijgen voordat ze erin gingen
Snap ik! Wij hebben hem ook al een tijd staan (eind maart?) En toen was het inderdaad erg koud. Kinderen gingen er toen wel in, maar kwamen er met blauwe lippen uit. We hebben toen ook wel gekeken naar een warmtepomp, maar gezien de grootte van ons zwembad zou dat veel te duur worden, tenminste dat vond ik haha. Gelukkig warmt het water nu wel op.
Jasses, heb ik weer ... Allemaal wormpjes in het water Snelle Google check leert dat het muggenlarven zijn Bah bah bah! Er stond regenwater op de afdekhoes wat is opgewarmd, ideale muggen kraamkamer natuurlijk door de gaten in het zeil is het in het zwemwater terecht gekomen.
Glasparels en een zandfilterpomp besteld. Als het goed is komt de pomp dinsdag al binnen! Op donderdag pas de glasparels. Maar dan kan ie vol aan want die gewone filter vind ik het toch eigenlijk net niet.. en ik wilde al een tijd zo'n pomp en af en toe moet je het gewoon doen.
Ooh jakkie ... Een vd redenen waarom ik het regenwater vd hoes afschep zodra het weer het toelaat Hoe is je chloor niveau?? Zorg dat die goed is en ff pomp continue laten draaien.
Ja echt goor Het was hier inderdaad even te lang blijven staan, vorige keren heb ik het er ook zo snel mogelijk af geschept / in laten lopen (Bestway afdekzeil heeft te veel gaatjes om het er af te scheppen) Maar sta er wel van te kijken dat dat zo snel gaat! Hebben chloor weer aangevuld en extra sneltabletten er bij gedaan. Hele bad verder schoon gemaakt, morgenochtend maar weer testen. Chloor zijn we misschien iets te terughoudend in geweest in.v.m. eczeem van één van de kids. Pomp draait trouwens elke dag van 's ochtends tot 's avonds.
Ja, de pomp maakt wel vrij veel lawaai. Bromt, en de trillingen zijn ook irritant. Hij staat momenteel op een funderingetje van zand en stoeptegels. Maar we gaan dat veranderen naar rubbertegels zoals de zandfilterpomp. Ze moeten iets hoger staan zodat de slangen over een soort bruggetje voldoende hoog over het gras kunnen lopen, want de maairobot moet er onderdoor kunnen Er staat nu verder geen buffer of kast rond, enkel de haag tussen onze tuin en die van de buren. Dus ietsje isoleren gaan we wel proberen maar met recuperatie materiaal wat we hebben liggen. Zolang het water geen 25 graden is, staat de warmtepomp in principe aan van pakweg 10u tot 19u. Op die tijd kan hij dan een 4 tal graden winnen (waarvan we vaak ‘s nachts weer 2 graden verliezen). De 25 graden is de ideale temperatuur voor het sportzwemmen. I know, het zijn luxepaarden hier Verder van het bad af, gaat de andere buren hinderen, levert niet op. Plus verlies aan kracht. Met buurman gepraat en de pomp mag wel sowieso aan op dagen dat ze niet in hun tuin zitten (koud of regenweer), en tot de middag ongeveer omdat ze dan vaak buiten eten. Dat is al iets natuurlijk. En ja, ook zij maken soms lawaai, bij maaien of snoeien, en hun hondje blaft... maar ik heb wel begrip voor zijn probleem en wil tegemoetkomen. Ik zit ook graag rustig in mijn tuin. Vandaag heeft de pomp maar een half uurtje gedraaid en verder heeft de zon haar werk gedaan. Rond 16u kon onze oudste haar training afwerken bij 25 graden zwemwater. De kleintjes hebben daarna nog een uurtje gezwommen en gespeeld. De Intex verwarming verbruikt 3 tot 4 keer meer voor een zelfde warmte opbrengst, dus is voor ons geen optie.
Ok bad staat met drijver met chloortablet. We hebben geen shock tablet? Is dit perse nodig? Chloorpeil nu te laag.. geduld hebben en morgen dagje niet zwemmen? Is het erg als chloor te weinig is? Waar nog meer opletten? Pomp zetten we 4 uur per dag aan... verder?
Vandaag is er in ons bad niet gezwommen en lag de hele dag het solar zeil erop. En de warmte pomp heeft van 11.00 tot 14.00 uur aan gestaan. Toen we tegen 20.00 uur thuis kwamen was het bad 38 graden. Echt zo super lekker. Dit moet bijna door het zeil komen want de pomp Gaat maar tot 35 graden dacht ik gelezen te hebben. Man en zoon liggen er nu samen in te spelen en dobberen en als ik geen hechtingen had was ik er ook in gesprongen.
Hoe doe je dat? Hoeveel m3 water is jouw bad? En hoe diep? Hier dik 11m3 en zo’n 90cm diep. We kregen het nog nooit boven de 26 graden, en er ligt hier ook solar zeil op wanneer er niet gezwommen wordt.
Ons bad is wel kleiner. 8,7 m3 (366 bij 84 cm). Staat wel op een plek in de tuin waar vanaf de eerste zonnestralen in de ochtend tot ongeveer 19.00 uur vol de zon erop staat.
wat bedoel je met het laatste? dat de pomp die je hebt geen intex is? ZO ja, die intex kan dan wel meer stroom verbruiken maar die doet er volgens mij niet zo lang over om 4 graden te verwarmen. dus dan zou hij minder lang aan hoeven en zou je waarschijnlijk niet zoveel verschil in verbruik zien. van 10 uur tot 1900 uur een warmtepomp aan voor 4 graden warmer water vind ik persoonlijk erg lang. maar lees dat het 11m3 is... warmtepomp wel sterk genoeg?
Klopt, het is geen Intex. Dat is eigenlijk ook geen warmtepomp maar een gewone elektrische verwarming. De Intex verbruikt 3kW en geeft ook 3kW aan warmte af aan het water. Wij hebben een Hot Splash van 3,5kW (= de warmte opbrengst bij 25 graden buitentemperatuur, daalt wel naar 2,7kW bij 15 graden) maar die verbruikt slechts 0,56kW. Scheelt toch, zeker omdat wij (nog) geen zonnepanelen hebben. De Intex heeft dus een vergelijkbare warmte opbrengst maar verbruikt dik 5 keer meer. Sneller opwarmen zou het dus niet doen, maar allicht wel stiller Maar je hebt wel gelijk dat deze warmtepomp wat nipt is. Is bedoeld voor baden tot 12m3. Alleen begon het allemaal wat prijzig te worden vonden wij. Eens je naar de grotere warmtepompen gaat, spreek je al snel over 1000-1500 eur en meer.