Intex zwembad

Discussie in 'De lounge' gestart door Me26, 6 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    Ik zou de drijver er maar even uit halen dan ;) Hoe hoog is de chloorwaarde?

LVtje vindt dit leuk.
  2. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een warmtepomp. Die van RoGiJuLi heeft een mooi prijsje maar is niet op voorraad.

Iemand anders die ook een warmtepomp heeft? En welk merk/type?

3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik heb die van RoGiJuLi en ben er zo blij mee.

Feestmuts vindt dit leuk.
  4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Even de drijver eruit en wachten tot het vanzelf lager wordt. Eventueel zeil eraf dan gaat het sneller.
    Ik had afgelopen week ook opeens chloor van 4, drijver er 3 dagen uitgehad en toen was het weer 2

LVtje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

Zelf nog niet aan de orde gehad dat chloor te hoog was. Wel aan de hoge kant binnen de normen maar heb het liever aan de lage kant van oké voor de kinderoogjes. Hebben jullie het idee dat de drijver met meer of minder gaatjes open veel verschil maakt in de chloorafgifte in het water? Mijn idee is namelijk dat het geen verschil zal maken omdat dezelfde hoeveelheid chloor in de drijver zit ongeacht hoe open of dicht deze staat. Maar misschien zit ik ernaast en is er hier iemand met ervaring daarmee?

6. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Als alle gaatjes open staan is de doorstroming beter en geeft dus meer chloor af. Bij de gaatjes bijna dicht is dat dan natuurlijk het tegenovergestelde, weinig doorstroming van het water dus minder afgifte om je bad.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Dan zou ik daar ook nog mee kunnen spelen als het chloor weer aan de hogere kant is. Heb tot nu toe die dispencer op de meest open stand staan en afgelopen week heb ik niets aan het water moeten doen omdat alle waardes perfect zijn en blijven zonder toevoegingen (op chloortabletten in de dispenser na dan).

8. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Oké, bedankt voor je reactie :thumup: Hopelijk dat deze weer op voorraad komt...

9. GossipGirlxoxo

Hoop het ook voor je. Die van mij kwam uit België. Was voor zover ik gezocht heb ook de enige in die prijsklasse.

10. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Er zit gewoon 15cm extra water in mijn zwembad :eek:

GossipGirlxoxo en Butchke vinden dit leuk.
  11. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier ook ineens tot de rand gevuld:D

12. GossipGirlxoxo

Voor iedereen die afdekt met alleen het solar zeil? Stofzuig je dan tussen door als er een paar dagen niet word gezwommen ook regelmatig het zwembad voor blaadjes die op de bodem komen enzo? Of doe je dat pas op het moment dat ze weer willen gaan zwemmen? Ik heb tot nu toe telkens als er een paar dagen niet word gezwommen het zwarte zeil er over heen gedaan. Maar vanaf morgen zijn de weersvoorspellingen zonnig hier (en voorlopig geen regen) dus voor de warmte lijkt het me beter het zwarte zeil vanaf morgen weg te laten. Voor het vuil is dat alleen wat minder handig.

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik stofzuig alleen op de dag dat er gezwommen wordt.
    Maar ik heb een oplaadbare stofzuiger, dus als ze plots willen zwemmen is met 10 min het bad gezogen :)

14. GossipGirlxoxo

Ik heb ook zo een oplaadbare van intex die hier vaak genoemd is. Super fijn ding vind ik het en het bad is ook met een kwartiertje schoon inderdaad. Ik vroeg het me vooral af of te veel blaadjes en ander bodemvuil geen slechte invloed zal hebben op je waterkwaliteit en de ph/chloor waarde?

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Hier al dik een week niet gezwommen.
    Dus het solarzeil ligt er sindsdien op en dus ook niet schoongemaakt etc..
    Meerdere dagen regen gehad en natuurlijk onweer.
    Enkel long tabletten erin gehad en dagelijks de zandfilterpomp 2-3 uur aan (zonder verwarming).

Het water is hier kraakhelder en ph en chloor zijn prima :).
    En zonet gekeken, maar toch mooi 26 graden.

16. GossipGirlxoxo

Hier is het water een stuk kouder. Tenminste dat vermoed ik heb niet op de thermometer gekeken. Warmte pomp vanaf zondag ochtend niet meer aan gehad en zondag middag het zwarte zeil erop gedaan . Dus stap 1 word hier zwarte zeil naar de schuur verbannen en er alleen op doen als echt een week of langer slecht weer voorspelt word.

17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    De buren naast mijn buren hebben die k*t pomp dag en nacht aan. Is dat nou echt nodig? Ik word knettergek van dat geluid ‘s nachts. o_O

18. GossipGirlxoxo

Ligt aan de grote van het bad en van de pomp. Als ze nou een heel groot bad hebben en hele kleine pomp dan zal die best lang aan moeten. Maar denk dat 24/7 nergens echt nodig is.

Ysabella vindt dit leuk.
  19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dat lijkt me idd niet nodig.
    Ik zou zeker ff bij ze aankloppen hiervoor.

Ysabella vindt dit leuk.
  20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ze heeft een heel groot rond bad. Haar tuin is op dit moment een half zwembad.
    We wonen hier aan het water, niemand hier in de straat heeft een zwembad nodig.:roflmao:
    Dat durf ik dus niet zo goed het is namelijk een schreeuwlelijk. :oops:

Deel Deze Pagina