Intex zwembad

Discussie in 'De lounge' gestart door Me26, 6 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Thanx!

Helaas te klein voor ons bad :( heb al even gekeken naar grotere, maar helaas.

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#1102 GossipGirlxoxo, 20 jun 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2020
    Oh sorry onduidelijk van mij, ik meet om die reden diep ( +/- 20 cm vanaf de bodem) we hebben een loodje aan de thermometer hangen en een koort met drijver (soort vislijn met lood en dobber idee) omdat ik de echte temperatuur van het grootste deel van het bad wil weten en niet de temperatuur van het oppervlakte boven ;)

3. GossipGirlxoxo

Mijn ervaring van vorige week en vandaag is dat het met mijn zwarte zeil erop echt langzamer gaat dan zonder het zwarte zeil. Man dacht net als jou dus we hebben het getest. Nu is dat natuurlijk niet heel accuraat want niet elke dag is het even warm met evenveel zon uren maar we merken echt duidelijk het verschil.

Edit. Lees nu dat je geen bubbelfolie mat hebt, dan denk ik dat het met zeil sneller gaat dan zonder. Of juist niet omdat de zon niet op het water zelf komt... haha lastig. Ik vind de noppenfolie de moeite waard. Het isoleert ook waardoor het water minder warmte verliest in de avond en nacht. Voorbeeld vorige week zaterdag avond was mijn bad 36 graden zondag ochtend vroeg (zonder de warmte pomp aan te hebben gehad) nog 34 graden. Maar 2 graden verloren en volgens de experts hier verlies je meer warmte zonder die mat in een nacht.

En die tip van dat folie vind ik ook een goede voor volgend jaar. Wij hebben nu piepschuim 3 cm dit maar dat moet ik na de zomer weg gooien zo een mat gaat een stuk langer mee.

4. GossipGirlxoxo

Meerdere naast/over elkaar leggen. Voor die prijs de moeite waard.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Noppenfolie hoor kleiner te zijn dan het bad zelf omdat water moet "ademen" ;).
    Daarom zit er in een afdekzeil ook gaatjes :)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Dankje voor de moeite! Ik ga ze eens even bekijken! Het lijkt mij toch wel de moeite waard

7. GossipGirlxoxo

Ja dat snap ik maar de speling moet ook niet te groot worden langs de randen?
    En als je een noppenfolie van 200x300 besteld voor een zwembad van 200x300 dan krijg je er 1 die 5cm korter is in de lengte en breedte waardoor je rondom 2,5 cm opening houd. Ik. weet niet wat het effect is als die speling bijv. 25 cm word met een kleinere maar folie.
    Ik heb een noppenfolie van 366 gekocht staat ook op de verpakking maar na meten is hij echt maar 360.

8. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    Mijn noppenfolie (van Intex) sluit precies aan maar heeft gaatjes net als het zwarte zeil. Mijn vorige bad was een easy set up en daar was hij iets te groot voor maar dat was niet erg in het gebruik.

Mijn zeil is dus al een paar jaar oud en ik zag dat er een aantal luchtkamers gevuld zijn geraakt met groen water :confused:

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Klopt idd, niet te groot ;).
    Daarom kan je beter een te grote kopen en op maat knippen, dan een te kleine die te weinig wateroppervlakte bedekt ;)

10. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Wat een belachelijke verschillen! Daar wachten we wel mee tot in de winter om aan te schaffen :roflmao:

11. GossipGirlxoxo

Is dat met het nieuwe zeil niet meer zo, die is kleiner zonder gaatjes.

12. GossipGirlxoxo

Een easy up set is dat niet met zo een opblaasrand? Sloot die niet strak aan omdat dat bad van boven smaller is dan de omtrek van onder onder, die rand gaat altijd naar binnen staan namelijk. Verklaart alleen die gaatjes nog niet.

Jaimio vindt dit leuk.
  13. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee. Hij is 3 jaar oud denk ik.

14. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    Ja klopt, de easy set up is een stuk kleiner aan de oppervlakte terwijl de grondoppervlak het hetzelfde is. Maar bij de easy set up was het zeil te groot en nu bij het framebad sluit hij precies aan. (Ik heb 305 rond)

15. GossipGirlxoxo

Dan denk ik dat dat nu veranderd is dan en het aan de "leeftijd" van je zeil ligt. Die van mij is van vorig jaar en kleiner dan de maat en zonder gaatjes. Denk dat dat wat jij hebt met gaatjes en goed aansluitend wel veel fijner is qua vuil wat dan minder snel in het bad komt. Hier schuift hij een beetje op het water waardoor er soms een wat bredere rand onbedekt is en daar komen dan wel blaadjes door het water in.

16. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    Ja dat zal wel wat schelen. Al komt er nu sowieso veel rotzooi in mijn bad, zelf al gooi ik allebei de zeilen er overheen. Mijn bad staat onder een krentenboom waar de duiven nu de besjes van aan het eten zijn. Als het dan gaat regenen weet de rotzooi alsnog het bad in te komen.

Maar moraal van het verhaal was dus dat ik denk dat een iets te groot zeil wel werkt. Als je het ergens dubbel klapt zodat er een randje open water is (doe ik als ik allebei de zeilen er op leg) of anders zelf een paar gaatjes er in maken.

17. GossipGirlxoxo

Slim! Goede tips!!

Jaimio vindt dit leuk.
  18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bij die van mij stond op de verpakking dat hij ook dezelfde maat als m'n bad had maar hij was ook kleiner.
    Als je hem nog kleiner zou nemen dan komt er natuurlijk meer vuil in en door de ruimte zal er meer warmte ontsnappen.

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik heb er de laatste weken helemaal geen zeil op liggen en het water is gewoon 26 graden momenteel.

Overigens hebben wij ook zo'n noppenzeil bij ons zwembad in het buitenland en daar zitten geen gaatjes in en sluit hij perfect af op de randen. Ik heb ook nog nooit last gehad van een chloordamp? Maar dat kan ook komen doordat ik dat ding vanaf de zijkant moet oprollen met zo'n handelssysteem. Geen idee hoe dat heet, net als bij je tuinslang draaien aan een kleine hendel en dan rolt dat zeil vanzelf op.

20. GossipGirlxoxo

Bedoel je zo een systeem? Of heb je in het buitenland ook een zwembad boven de grond?
    Bekijk bijlage 654690

Deel Deze Pagina