Intex zwembad

Discussion in 'De lounge' started by Me26, May 6, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,929
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Okay ...

De "opzuigslang" van je (zand)filterpomp sluit je vanaf het zwembad aan op je filterpomp.
    De slang die daarna het gefilterd water terug laat stromen vanaf je filterpomp in het zwembad sluit je aan op de warmte pomp.
    Die warmtepomp heeft nog een 2e uitlaatstuk en daar doe je de slang op die je verbind met het zwembad (verwarmd en schoon water het zwembad in).

GossipGirlxoxo likes this.
  2. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Ik heb het al eerder genoemd in het topic, gewoon van die wasbare filter bolletjes kopen en die vervang je voor je filter. Als ze vies zijn dan doe je er nieuwe in, de andere was je op 30 graden en komen er kraak helder weer uit, zonder wasmiddel.
    Ik doe er al jaren mee. Heb een grote doos helft nog nooit gebruikt.

Roodborstj and Jaimio like this.
  3. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

Nov 5, 2015
    1,659
    823
    113
    Female
    Ik gebruik ze nu ook en ik vind ze ideaal! Ze filteren ook veel beter dan de papieren filter. Ik stopte ze ook onder in de stofzuiger toen het water wat groenig was geworden en zo zuig ik de neergedaalde algen ook echt op in plaats van ze door het water te verspreiden.

GossipGirlxoxo and siriel like this.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,828
    18,549
    113
    Female
    Zelfde constructie als de solar mat maar dan de warmtepomp?

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Die komt na je filter. Dus je hebt filter, de slang die normaal van je filter naar de uitgang van je bad zou gaan gaat nu de wartepomp in, en vanaf de warmte pomp gaat er nu een slang naar de uitgang van je zwembad. Het water word dan aangezogen door de filter, het schone gefilterde water blaast de warmtepomp in en die blaast dan verwarmd water je bad in.

6. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Ze zijn idd ideaal. Sowieso omdat je ze gewoon blijft gebruiken en ze zo weer schoonwast. Die filters gooi je steeds weer weg. Ze filteren het water echt supergoed schoon!
    Slim om ze in de stofzuiger te gebruiken! Die hebben wij niet, op de één of andere manier houden wij het zwembad heel schoon met alleen een netje:p

7. GossipGirlxoxo

Ja eigenlijk wel. Een soort electrische solarmat :roflmao:

Spectre likes this.
  8. GossipGirlxoxo

Ik heb filterwatten voor een aquarium filter in mijn stofzuiger gedaan. Die zuigt nu ook heel fijn vuil goed op. Dat ging eerst weer door het netje van pantymateriaal weer heen terug het zwembad in.

Jaimio likes this.
  9. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Bedoel je dit:
    https://www.zwembaden-twente.nl/filterbal-aqualoon-type-a.html

10. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    sillies likes this.
  11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,929
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Yup

12. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,812
    2,501
    113
    Female
    Inmiddels staat het zwembad ong 2 mnd en de laatste mnd amper ingezwommen, helaas is onze vakantie voorbij en nu nog 3 weken thuis (althans de kinderen). Bij buienradar ziet het er niet uit alsof het nog heet gaat worden. Pas bij 25+ wordt het lekker om erin te gaan en dan zitten ze er misschien 30 min in, dan is het te koud.
    Ik baal er zo van, dat ik hem het liefste opruim..
    Komende 2 weken wordt het ong 21-22 gr, dus geen superwarmte helaas...
    Herkenbaar?

13. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,828
    18,549
    113
    Female
    Hahah ja, ik vind het zonde al die moeite voor niks. Maar goed, we zijn gewoon super verwend afgelopen 2 jaar met de zomers, is natuurlijk uitzonderlijk voor Nederland en wat we nu hebben is wel een typische Hollandse zomer.
    Ook de reden dat ik nooit van me leven in Nederland zal gaan kamperen. :oops: in Italië ook zeker wel regen gehad, maar dan was het een flinke bui of 2 en dan klaarde het weer op en kon je weer lekker zwemmen.
    Hier is gelijk zo grijs de hele dag lang.

Ik laat het zwembad nog ff staan. 24 augustus gaan wij met vakantie een afhankelijk van het weer, ruimen we hem daarvoor of erna op. (Zijn een midweekje weg)

Zara75 and GossipGirlxoxo like this.
  14. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,784
    18,940
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik laat hem gewoon staan. Hij staat me niet in de weg. Zeker nu niet... we zitten toch binnen. :rolleyes: Als het wel weer lekker wordt, baal je als hij weg is.
    En volgens mij moet je hem ook droog opruimen, toch? Hoe laat je hem nu drogen?

15. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,812
    2,501
    113
    Female
    Hij is 3x2x66 dus hij is ook niet 123 leeg. En we hebben een afdak waar hij onder kan drogen.
    Hij staat idd ook niet in de weg hoor maar lekker weer.... ik betwijfel het.

Ik blijf nooit meer een vakantie thuis, echt vreselijk!

Zara75 and GossipGirlxoxo like this.
  16. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Nee heb een Intaxbad, 3 bij 2. Met zo'n frame. Past goed!

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,929
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Goed om te weten ;)

18. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Wij zijn gewend om in de zee te zwemmen en vinden het zwembadwater dus niet snel te koud.

Wel zonde dat ze niet zwemmen als het water niet warm is, dan zou ik toch een warmtepomp aanschaffen.

19. GossipGirlxoxo

Ik had ook al meerdere ronde exit tenten op intex en bestway baden gezien. En die exit tenten zijn voordeliger dan de sunny tenten.

20. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female

Hoe heb jij die watten in je filter pomp zitten dan?

Share This Page