Intex zwembad

Discussie in 'De lounge' gestart door Me26, 6 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Nou, vanmorgen in spanning het doek opgetild :roflmao: er lag weer genoeg smurrie op de bodem, maar ... het water is weer mooi helder :thumup:

Dus om half 8 stond ik het bad al te stofzuigen :D

2. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Chloor is toch chloor?

Die stripjes van mij meten alleen chloor en ph

3. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.659
    823
    113
    Vrouw
    Nee het totaal chloor is het vrij chloor + het gebonden chloor. Gebonden chloor is chloor wat z’n werking gedaan heeft en achter blijft. Het gaat de werking van het vrije chloor tegen. Daarom moet je een chloorshock doen als het gebonden chloor te hoog wordt. Het verbrand dan.

4. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Dus ik moet er opnieuw chloorshock in gooien?

5. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Sinds de warme temperaturen van paar weken geleden is er hier niet meer gezwommen..(te koud)
    Ik heb tot aan nu 1x de stofzuiger er door gehaald 1x chloorshock gedaan en de tabletten aangevuld.
    Pomp elke dag aan
    Verder niet naar bad omgekeken maar water ziet er nog goed uit!

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier net gegluurd en het water is gelukkig weer kraakhelder! Straks nog 1x stofzuigen en dan is het zwembad geopend voor vandaag. Gisteren avond de warmtepomp nog aangezet en het water is nu al 31 graden, dus met het zonnetje erbij verwacht ik straks een temperatuur waar ik ook in durf te springen.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.776
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Is 31 graden nog niet warm genoeg :roflmao:

Heerlijk hoe dat bij iedereen anders is. Graad of 28 is voor mij ideaal. Boven de 30 vind ik het al zo'n vies pieslauw bad waar je niet echt in opfrist.

Jo79 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland

Hoe reinig jij de pomp? Wij hebben ook filterglas en zag in onze kleine waterbakje wat aan de zijkant zit ook al groen aan t uitslaan was

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Nee je hebt verbruikt chloor (dat ruikt sterk naar chloor en werkt niet meer) en vrij chloor (chloor wat nog werkt).
    Samen is dat totaal chloor.

Je vrije chloor moet tussen 2-3 mg/l zijn.
    Dmv een chloorshock kan je het verbruikte chloor laten oplossen.

Dus stel dat je totaal chloor 5 mg/l is, kan het zijn dat je vrije chloor maar 1 is en je verbruikte chloor 4.
    Dan is dus je chloorwaarde te laag ;).

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Eerst een backwash doen voor 3-4 min en daarna 3-4 min spoelstand tot het water wat eruit komt helder is. Dan is je glas gereinigd :)

11. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Hier gisteren na 1 dag al troebel water! Gisteren chloorshock gedaan en vanmorgen was het water helder. Zoontje springt er net in en meteen weer troebel! Snap er niks van! Wat moet ik doen? Kids zitten er nu wel in, kan dat kwaad?

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.826
    18.545
    113
    Vrouw
    Hier iedere keer vieze bodem, stofzuiger erdoor helpt wel wat, maar omdat het vuil dan door het water gaat en niet op de bodem blijft liggen, ligt het de volgende dag er weer.... iemand tips?
    Gistermiddag tot s avonds laat de pomp aangehad en dat helpt wel wat, maar vuil blijft terugkomen.

13. GossipGirlxoxo

Ik hou niet van opfrissen haha ik heb het altijd al snel koud. De temperatuur buiten is voor mij ook ideaal nu. In de schaduw heb ik het alweer fris terwijl mijn man zich kapot zweet in de zon.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.776
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In de schaduw in de hangmat is het prima. Met een glas koud water binnen handbereik. Wij hebben een andere thermostaat, blijkbaar ;)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

Dat heb ik ook hier helpt het om voor en na het zwemmen te zuigen. Het is nu na 3x stofzuigen al heel veel schoner dan gisteren begin van de dag. Denk kwestie van consequent blijven zuigen.

Spectre vindt dit leuk.
  16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bedoel je simply genius? Is een buisje die je tussen filter en bad zet en die zou dit dan allemaal moeten regelen.
    Starterset kost 29 euro en je moet er dan wekelijks een nieuwe cartridge in doen. Kosten per 4 zo'n 19-25 euro. Ze beweren dat je niks meer toe hoeft te voegen en niks meer hoeft te testen. Klopt niet. Het is eigenlijk niets meer dan een chloordispender. Je moet wel degelijk regelmatig het water testen want dat ding doet dat niet voor je. hij zorgt er alleen voor dat er chloor in het water komt. Afhankelijk van de hoeveelheid niet je je pomp meer of minder uren laten draaien.
    Dat ding is geschikt voor max 10000 liter water. Je kan niks instellen en hij meet ook niks. Hoe kan dat ding er dan voor zorgen dat het juiste hoeveelheid chloor in het water komt?
    Ph zit er niet eens in.
    Heb ook al gelezen dat ding vooral is voor baden die amper gebruikt worden en dat je gewoon nog moet testen en bij moet stellen.
    Gewoon dus een dure vervanger voor een chloordispender/drijver in het bad. 5 euro per week en daarnaast nog moeten testen en bij moeten stellen ...

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Welke waren dat? Ik had ook teststrips waarbij het gokken was op welke kleur hij het meest leek . De kleur van m'n strip stond er iig zelden op. Het was eerst al een gok of de kleur op strip bijv groen of geel was en daarna, welke geel of groen:confused:
    En dan vergeleek ik de waarde met die van de tabletten test en dat was dan compleet tegenovergestelde van wat de strips lieten zien. Ene liet zien dat chloor veel te laag was en de tabletten dat het veel te hoog was.

En nu test ik nog zelden en voeg ook weinig aan het water toe. En weet je? Water is kraakhelder en heeft er nog nooit zo goed uitgezien. Lijkt wel dat hoe meer ik ga testen en toe ga voegen, hoe meer het water uit balans lijkt te raken. Ik laat het nu dus lekker zo. Dan is ph en chloor maar niet volgens het boekje. Water ziet helder en kinderen hebben nergens last van dus zal wel goed zijn.
    Had ik vroeger ook met een aquarium. Planten en vissen deden het uitstekend maar volgens de testen was het water uit balans en niet goed. Nou, hoe meer ik daarmee bezig was, ph+ of - erbij, nitriet, nitraat enz hoe slechter het ging. Algen, dode planten, troebel water enz.
    Ermee gestopt en het ging weer super

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.776
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb nu strips van BSI die vijf dingen meten. Totaal chloor zou gewoon roze moeten zijn, maar het is een soort zalmroze, gewoon anders dan op de vergelijking. Ik kijk nu vooral naar vrij chloor. Hiervoor had ik van interline met 2 meetdingetjes. Die vond ik duidelijker. Maar die zijn steeds uitverkocht.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Nou... Hadden wij "weer"..

Kom donderdag thuis, kids hadden gezwommen. Kijk ik naar het water: groen.
    Echt groen, niet een beetje troebel.
    Dinsdag was het nog mooi helder. Wat het geweest is?? Geen idee.
    Niemand ziek geworden gelukkig.
    Savonds chloorshock(flink) en de pomp uuuuuren laten draaien. Filter was enorm smerig. Vanochtend gemeten: chloor goed, ph te laag(is altijd, ook na ph +) maar water weer gewone kleur.

Vandaag heeeerlijk gezwommen gelukkih

20. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Help! Mijn water is helder maar er ligt wit op de bodem geen vlokken maar lijkt wel kalk. Op het moment dat er iemand gaat zwemmen komt het wit omhoog en is het water meteen troebel. Wat kan dat zijn?

Deel Deze Pagina