Hier is het water lekkere temperatuur, geen idee hoeveel, geen temp meter maar voelt goed. Ook nog steeds kraak en kraakhelder. Wordt elke dag in gezwommen. Waardes zijn perfect! Wat een verschil zo'n zandfilterpomp! Kost wat maar is het geld echt waard!
Dit hebben wij vorig jaar ook een keer gehad. Er lag superfijn wit spul op de bodem. Bij ons kwam dit omdat mijn man er (te veel) vlokkenmiddel in had gedaan en dit was het resultaat. Heb uren staan stofzuigen om het weg te krijgen. Zorg dat je stofzuigt met een heel fijn netje zodat het spul er niet gewoon doorheen kan gaan.
Pomp uitzetten, dop eraf halen en pomp op backwash zetten. 2-3 minuten je genoeg. Pomp uitzetten en op rinse. Zetten. Hij gaat dan het zand weer terug op z'n plek letten. 30 seconden is genoeg.
Hier nog kraakhelder water. Gisteren heerlijk gezwommen. 28 graden . Tegen alle adviseren is klein filterpomp. Geen warmte pomp etc. Elke woensdag en zaterdag stofzuigen ( ook als we niet gebruiken) elke avond testen met digitale meter . Pomp draaide 24/7. Behalve tijdens zwemmen. Savonds zeil erover en overdag eraf behalve net slecht weer. Dan standaard afgedekt Chloortabletten altijd en z'n 1x per 2 weken ongeveer flinke chloorshock. Vooral als er weer slecht weer op komst is of niveau niet stijgen ( tabletten houden alleen op peil). Bad staat sinds half mei . Gisteren weer heerlijk genoten.
Ik heb nog even gezocht, maar zou het dit niet zijn? https://www.intratuin.nl/bestway-flowclear-zwembad-chloordispencer.html
Wij hebben ook een gewone intex pomp, maar hij bevalt beter dan ik had verwacht (door de berichten hier). Ik was eigenlijk van plan om in het najaar een zandfilterpomp te kopen, maar vraag me af of het echt nodig is.
Inmiddels terug van vakantie, maar de laatste shock voordat we gingen heeft niet geholpen helaas. Pomp heeft 24/7 gelopen maar water was nog steeds groen. Meteen nog eens een shock gedaan en daarna wat anti-alg. Nu is het groene weg; maar het water is nog steeds niet helder. Op de foto is links zoals het was qua groen, rechts zoals het nu is. Ben de hele dag zo’n beetje aan het stofzuigen, lijkt net alsof er allemaal zand in zit, maar dat kan eigenlijk niet. Of dat nu de dode algen zijn? (Lees nl dat die grijs worden) De filter (Cartridge) al een paar keer uitgespoeld vandaag, en pomp draait dus non stop. Het is jammer dat we dus gewoon zo’n cartridge filters hebben dus vlokmiddel gaat niet. Mijn man is in staat alles leeg te halen en opnieuw te vullen, maar goed, dan ben je ook weer 2 dagen bezig en heb je koud water. Zelf ben ik zo eigenwijs dat ik denk van; het echte groene is er uit, dan moet t toch wel goed te krijgen zijn? Heb net uit wanhoop een stuk hogere dosis chloorshock erin gedaan. Iemand anders nog een idee?
Nee, dan werkt de chloor ook gewoon. Hopelijk heeft iemand een tip voor je, ik zou hem nl ook leeg laten en opnieuw vullen. Denk dat het minder werk is en minder kost dan al die reinigingsmiddelen .
Hmm toch heeft t weer wat gedaan, het water begint toch weer stuk beter er uit te zien. Heb nu de pomp maar even uitgezet, en dan vanmiddag even goed stofzuigen en kijken wat het doet.
Vanavond krijgen wij een zwembad. Nu gaan wij dat vullen met kraanwater waar een waterontharder tussen zit. Iemand enig idee/ervaring hoe wij dit water moeten/kunnen behandelen zodat we een juiste balans hebben van ph en chloor?
Wij starten altijd meteen met chloorshock. Dan zit je meteen op juiste niveau chloor ( je mag daarna 12 uur niet zwemmen maar wij houden 24 uur aan). Ook meteen chloortabletten in de drijver. Deze houdt het op pijl. pH moet goed zijn uit de kraan . Dit moet je af en toe ff testen zodra hij staat. 2x per week is voldoende
Ook met water waar een waterontharder tussen zit? Ik begreep namelijk dat de kalk in het water, de ph op peil houdt. Maar ik kom er niet helemaal uit wat ik daar dan mee moet doen