Ja dat heb ik ook. Om de ph te meten gebruik ik tabletjes. Die strips vind ik echt onbetrouwbaar om de ph te meten.
Js echt die panty doen. Kans dat je meerdere keren moet doen, maar het werkt hier goed tegen die vervuiling
Heb met een panty geprobeerd, maar werkt niet We gaan het nog proberen met de wet van communicerende vaten en wat water verversen... In ieder geval weer een leer moment. Volgend jaar komt er een zandfilter pomp. Dan klopt het toch dat je met een cartridge filter geen vlokmiddel moet gebruiken haha staat er zo leuk dat je na een nacht laten bezinken het met de stofzuiger kunt wegzuigen, maar niet dus. Filter loopt ook nog eens snel vol.. Of gewoon nooit geen vlokmiddel meer gebruiken
Heb je een oplaadbare stofzuiger? Ik gooi watten in het netje van de stofzuiger (goed vol doen) Hier is de bodem dan schoon
Ik zou dat opzuigen met filterballen in de stofzuiger. Of anders filterwatten. En als dat niet zou werken de dompelpomp er middenin zetten en even aanzetten.
Ik heb geen 87 pagina’s gelezen dus misschien is deze vraag al eens voorbij gekomen. Sorry dan. Ik heb er ook echt geen verstand van. Ons badje (geen intex met alle benodigdheden) is opeens erg glad. De bodem, de randen en de speeldingen die erin zitten. Is dit foute boel? Algen? Verder is het water erg schoon.
Nee Ik ben echt een leek. We hebben een simpel badje die nooit langer dan twee dagen in de tuin gestaan heeft. Tot deze hittegolf 5 dagen denk ik? 1x het water ververst tussendoor. Maar dat is dus te weinig heb ik door Ik denk dat het badje morgen sowieso weg gaat maar was benieuwd wat het nou was en of het dus erg was...
Ik heb een bad van 2x3 meter, een van de kleinste dus en zelf die staat erbij. En anders een bad zoeken dat eens zo groot is en de helft rekenen.
Ik ben er gister in geweest en toen was het niet glad. Dat was dag 2 na het verversen dus. Vandaag dus wel. Omdat het water verder niet vies was, niet zichtbaar vies dus , zocht ik er ook niet wat achter. Maar ik zag dit topic en dacht toch even vragen. Oeps haha. Morgen ruim ik hem op. En deze loedermoeder pakt het volgend jaar beter aan. Bedankt dames!
Gewoon op de site van poolpower gegevens invullen en dan rekent die calculator uit hoeveel inhoud het bad heeft. En als je spul van poolpower gebruikt dan geeft hij ook nog eens aan de hand van je gemeten pH en chloor aan wat en hoeveel je in het water moet gooien.
Eigenlijk heb je iets te veel PH+ gedaan. De maximale dosis die jij met je bad van 4m3 mag gebruiken is 120 gram. Qua dosering geeft interline aan 80 gram per 10m3 voor een steiging van 0.1. Met een max. van 300 gram. (Dat is 3,75 x de dosis dus net geen 0.4 omhoog). Dat is dus 8 gram per m3 en voor jouw bad geld dan 32 gram om je bad 0.1 omhoog te krijgen met een max van 120 gram. Maar gelukkig is je water nu in orde!