Mijn nichtje van 2 had pas ook in ons bad gepoept (per ongeluk een mini drolletje) had mijn slimme man hem opgezogen met de stofzuiger ipv van hem eruit te scheppen met een schepnet en de stofzuiger weg gezet. Gelukkig vertelde zoon hoe hij de drop verwijderd had want ik was douchen toen het allemaal gebeurde. Heb hem mooi zelf de stofzuiger filter laten schoonmaken. Had er niet aan moeten denken dat ik een dag later dat had gedaan zonder te weten wat erin zat Ik heb nu al dagen geen noppenfolie op het bad liggen en het valt me op hoe snel het water zonder verdampt. Een deel water eruit zal door spetteren en spelen komen maar er is elke dag wel een cm of 10 water uit het bad weg. Dus elke dag gaat er nu wat vers water bij.
Dat hebben wij ook gedaan omdat er nergens meer voor een schappelijke prijs een zwembad schepnet met echt fijne maas te kopen was.
Wel mooi gecentreerd in het midden. En er zelf in gaan staan en met een grote emmer het eruit proberen te scheppen? Zodat je de wolk in 1x te pakken hebt?
Ja dat zijn algen. Had ik vorige week 1 dag. Ik heb alles schoongemaakt met een doek, daarna het bad gestofzuigd, en een chloorshock, dosis voor zeer vervuild water, toegevoegd ondanks dat het chloor en ph wel goed op pijl waren. Ik vermoed dat het bij ons door de warmte kwam (3 dagen lang noppenzeil erop gehad en de warmte pomp aan) want de pomp staat hier 24/7 aan dus door stilstaand water kon het hier niet komen. Heb sindsdien de warmtepomp uitgezet en het zeil eraf gelaten en het was na 1 dag al weer in orde. Geen gladde wanden en bodem meer.
Ik zie op de site van interline op hun ph plus doseerschema echt als kleinste 6x3 staan. Maar misschien kijk ik verkeerd? Ik heb ook een 3x 2 bad dus zou voor ons ook handig zijn.
Oh geen pomp oid. Met deze warmte moet je stilstaand water echt elke dag verversen. Bacteriën groeien dan zo gigantisch snel.
Bij die doseerschema's van interline staat achter de maten ook de inhoud van die baden. Dus misschien 1 zoeken die in meervoud van jouw bad is. 8m3 of 12m3 of 40m3 zoiets zeg maar. Mijn bad stond er ook niet bij maar het is zo simpel om te rekenen. Als je uit gaat van die 80 gram per 10 m3 voor 0,1 omhoog / of bij min naar beneden. Dan is het dus 8 gram voor 1 m3 en die vermenigvuldig je met de inhoud van je bad.
Nee zo klein staat inderdaad niet bij de doseerschema's van de ph granulaat van interline. Wel kleine ronde baden met een inhoud van 4,5m3 op zich kun je die wel aanhouden. Die halve m3 inhoud maakt niet heel veel verschil met doseren. Maar omrekenen is exacter.
Ieuwwww hahaha even het filter omkeren met de handen hihihihi Nou wat gaat het hard hè met het water? Hier ook flink gezakt Ik vul niet meer bij .. De komende dagen gaat het veel regenen(nog niets gehad hier in drenthe) Bad zit dan zo weer vol
Even een vraag, want lees verschillende dingen. Kun je nu wel of geen vlokmiddel gebruiken bij een cartridge filterpomp? Zo nee, hoe krijg ik het water dan weer helder? Het is niet melkachtig, maar er zit een beetje een waas door het water. De PH en chloor zijn goed.
Een filterpomp ( glasvezel in ons geval) filtert toch ook urine?? Mijn buurmeisje heeft er een half uurtje ingezeten met een zwemluier aan. En nu is mn man boos, want volgens hem wordt urine niet gefilterd. Iemand die weet hoe dit zit??
Het filter (of in jouw geval glasvezel) zal inderdaad geen vloeistof filteren, maar volgens mij dood het chloor wel de urine bacterieen. En daarnaast denk ik dat een peuter plasje een druppel op een gloeiende plaat is in zoveel kuub water.
Dat ga ik ook proberen. Het enige wat ik nog kon krijgen was een (strand)schepnetje , maar de vliegjes gaan er zelfs doorheen. Die is toch meer bedoeld om krabben te vangen denk ik haha.
Dit kan je het best wegzuigen met de waterslang methode, dus waterslang in het water, helemaal vullen en dan beide uiteinde dichthouden en dan een kant over het zwembad gooien, dan zuigt hij vanzelf water uit het zwembad en kan je de algenwolk zo opzuigen en laten verdwijnen, je kan ook met je mond aanzuigen maar dan heb ik meestal vanalles in mijn mond bleeeeh
Onze is precies 4.5m3 (3x2x0.75) dus dan die maar aanhouden. En "zo klein" dat valt nou ook wel weer mee
Ja sorry voor mij is die klein maar dat is hij natuurlijk niet. Je gebruikt ook interline producten toch? Dan zit Je voor 0.1 ph omhoog of omlaag op 36 gram. Je mag maximaal 135 gram per keer gebruik en daarmee gaat je ph 0.4 omhoog of naar beneden.
Ja maar onze waardes zijn al heel lang uitstekend. Heb maar 1 keer ph plus erbij hoeven doen in 3 maanden.