Dat is perfect. En test je met strips of tabletten? Hier ging het ook heel lang goed, maar na de regenbuien van een week of 2 a 3 geleden moest het ph toch worden aangepast. Ik denk trouwens dat ik jou met iemand anders door de war haalde. Want neem aan dat als je water goed is je helemaal niet om advies hebt gevraagd.
Hier last van zwevend vuil / dode algen op de bodem die we er met geen mogelijkheid uit kregen. Met de stofzuiger pakt hij het niet, schepnet werkt ook niet. En nu dus de stofzuiger (we hebben er één op de pomp) aangezet en de slang losgehaald, dus in plaats van dat het water na het filter het bad ingepompt wordt, pompt hij het zo naast het bad er uit, er kwam me toch een groen water uit zijn nog niet alles kwijt, maar dit hadden we eerder moeten weten
Vorig jaar had ik nog geen noppenfolie en zijn we 5 dagen weg geweest. Met de hitte. Ik vond het eng om de pomp aan te laten dus die had ik helemaal uit gezet. Gelukkig... We kwamen terug en het halve bad was leeg tot onder de inloop van de pomp. om het bad was geen druppel water te bekennen. Geen lek, niks.... Het zou dan de poort in lopen naar een put die het niet goed doet dus dat zou blank komen te staan of het zou naar de buren lopen. Niemand heeft wat gezien. Echt bizar
Dat is zeker bizar! Was die vakantie net in die periode dat het in Nederland tegen de 40 graden liep? Maar dan nog is het bizar dat zoveel kuub water gewoon verdwijnt / verdampt. Ik vermoed dat zwemmen hier de komende dagen over is aangezien we nog geen sunny tent hebben. Echt jammer want de temperaturen zijn goed alleen word er elke dag wel regen voorspelt. Het onweert hier al de hele dag ook al. Heb net liggend op de bank in de tuin zoon instructies gegeven het zwembad klaar te maken voor een weekje niet zwemmen. PH was op orde, chloor was echt minimaal. Dus nieuwe tabletten in de dispenser, een chloorchock voor het onweer wat eventueel chloor gaat onttrekken en omdat het chloor al zo laag was en een scheutje anti alg erin. En het noppenfolie toch maar weer erover heen voor de ergste regenval. De warmte pomp wel uitgezet omdat ik niet verwacht nog te zwemmen aankomende week. Tot wanneer laten jullie het bad meestal staan? Moet wel worden opgeruimd met mooi weer natuurlijk omdat alles goed schoon en droog terug de doos in moet.
Eureka! Ik had ze n.a.v. dit topic ook gekocht, maar er kwam alleen nog maar zo'n pisstraaltje doorheen. Ik had ze dus eigenlijk al opgegeven. Ik ga meteen een oud filter slopen. Haal jij die blauwe schijven boven en onder er ook af?
Ja die schijven er ook af, gewoon het idee van een wc rol. In het midden plaatsen dat buisje dus leeg laten, en bollen er omheen proppen. Werkt perfect. Ons bad is altijd kraak helder
Bedankt voor de reactie! Ik heb het inmiddels in praktijk gebracht en hij draait veel beter dan voorheen, dus perfecte tip! Om een of andere vage reden is het dit jaar ineens echt erwtensoep in het zwembad dus we gaan het zien. Ben benieuwd.
Ik ben alles behalve expert maar zou denken van niet. Denk dat die bollen toch meer weerstand bieden dan een cardridge en als de pomp al niet super krachtig is vermoed ik dat het water er dan niet meer voldoende word uitgepompt. Je zou het kunnen testen met een zakje aquariumfilter watten. Zo een zakje kost €2,95 als het dan niet werkt was de investering niet zo hoog. Denk dat een cardridge hetzelfde kost? Komt het water er nog wel krachtig genoeg doorheen kun je altijd nog die wat duurdere zwembad wattenbollen aanschaffen.
Ik heb het buisje inmiddels ingekort. Vind ik nog beter werken. Ik duw een paar ballen om dat roostertje om het op zijn plek te houden en dan gaat de hele pomp vol met de filterballen. Ik denk dat het in een kleinere pomp ook kan hoor. Volgens mij geven ze niet meer weerstand dan een cardridge filter.
Water was ineens helemaal groen geworden. Vandaag hebben we hem opgeruimd. Heerlijk die ruimte in mijn tuin.
Hier water nog prima in orde. Twijfel ook om hem op te ruimen. Het weerbericht voorspelt niet veel goeds meer. En mis ook wel een beetje de ruimte in de tuin.
Hij staat hier nog, eind van de week nog lekker weer zo het nu lijkt, dus we wachten nog even. Niet te lang wachten natuurlijk wil het ding wel droog de doos in hebben!
Hier is het zwembad klaar om schoongemaakt en opgeruimd te worden heerlijk de ruimte weer terug in de tuin straks.