Welke keukenmachine?

Discussie in 'De lounge' gestart door rijo, 13 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.150
    1.943
    113
    Ik wil graag een keukenmachine aanschaffen (oa. brooddeeg maken, noten hakken/fijnmalen, eiwitten/slagroom opkloppen), maar echt, ik zie door de bomen de keukenmachines niet meer... Wat is een goede keukenmachine, voor max 80-100 euro?
     
  2. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Ik denk dat je voor dat geld geen goede machine gaat vinden.
    De machines die goed brooddeeg kunnen kneden zijn veelal de duurdere machines met goed vermogen. De goedkope kunnen meestal
    maar deeg voor 1 klein brood aan en als je vaak deeg kneed zullen ze snel doorbranden.
    Ook hebben machines vaak enkel een klop/ mengstand en voor hakken en malen zul je of aparte hulpstukken moeten hebben dan wel een andere machine.
     
    rijo vindt dit leuk.
  3. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.150
    1.943
    113
    Bedankt voor de info! Welke zou je aanraden, als je geen budget zou hebben?
     
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.042
    113
    Adje vindt dit leuk.
  5. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Zonder budget. Hmmm kenwood cooking chef denk ik.

    Helaas had ik wel een budget... En ik ben een broodbakker en veel minder een patissier.
    Ben daarom voor de Kenwood Chef Elite gegaan.

    Deze maakt een heel mooi deeg, voor meerdere broden tegelijk. Is een krachtige machine.
    En moet zeggen dat als ik hem wel gebruik voor slagroom of bijvoorbeeld meringue dat de machine dit ook perfect weet te draaien.
     
    rijo vindt dit leuk.
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.489
    24.365
    113
    Haha ik had expres nog niet gereageerd :p:roflmao:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.489
    24.365
    113
    #7 Adje, 13 sep 2020
    Laatst bewerkt: 13 sep 2020
    Met budget: geen idee
    Zonder budget: kenwood cooking chef

    Edit: met een beperkter budget zou ik voor een Bosch gaan. Dat zijn ook aardige machines met een goede prijs kwaliteit verhouding
     
    rijo vindt dit leuk.
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Alleen met een bosch ga je die 100 euro ook al niet redden.

    als je echt een goede wil zou ik dus wat sparen. Als je een keer een investering doet kan je daar echt tientallen jaren mee vooruit!
     
  9. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Adje vindt dit leuk.
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.489
    24.365
    113
    #10 Adje, 13 sep 2020
    Laatst bewerkt: 13 sep 2020
    Dat is ook wel zo. Hoewel je wel ook een echt goedkope Bosch hebt, maar ik zou ook hiervan de wat duurdere aanraden vooral als je deeg wil maken. Maar het was ook meer omdat de Kenwood cooking chef wel echt heel erg duur is.

    @rijo er zijn ook nog goedkopere Kenwoods (ik geloof al vanaf €300), maar dan heb je geloof ik alleen de basis (mengkom met deeghaak en kloppers) en moet je vaak bepaalde accessoires er nog bij kopen bv om die noten te malen e.d.). Ik zou ook wel adviseren om je budget te verhogen en eventueel wat langer te sparen, zodat je meteen een goede machine hebt.

    Ik ben ooit begonnen met een hele goedkope bosch, en die was vooral leuk voor slagroom en eiwit kloppen. Was verder geen miskoop ofzo, was een prima ding voor wat ik er toen mee deed. Maar toen ik er echt meer mee wilde doen was ik heel blij met mijn Kenwood en inmiddels heb ik over de jaren heen bijna alle accessoires er bij gekocht bv ook voor pasta (alleen nog geen slowjuicer maar die staat op mijn wensenlijstje, en geen graanmolen (en die hoef ik ook niet :roflmao:)).
    Hij staat hier dagelijks aan en ik heb hem denk ik nu zo’n 7 jaar. Als hij kapot gaat komt er ook zeker weer een nieuwe (moet ook wel, anders heb ik ook niks meer aan dat kapitaal aan accessoires :oops::roflmao:).
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    En is tweedehands een optie?
     
  12. Chrystal86

    Chrystal86 Bekend lid

    13 mei 2020
    617
    672
    93
    Vrouw
    Ik heb een klarstein Bella Rossa 2g is een redelijk eenvoudige maar krachtige machine van rond de €100,- je kan er alleen geen noten mee hakken, ik meng er weleens brooddeeg mee maar meestal kneed ik dat met de hand maak meestal maar kleine porties van 500 of 600 gram bloem en dan om de dag dus dan gaat met de hand ook makkelijk. Dus weet niet hoe hij het doet als je dagelijks brooddeeg doet kneden
    Heb er zelf wel een extra glazen kom bij want dat vond ik net wat handiger.

    Ze hebben ook andere varianten met meer mogelijkheden zoals vlees molen, blender en pasta onderdelen.

    Ik had ook niet z'n groot budget en bij klarstein verkopen ze veel onderdelen zoals dus extra kommen en de klopper en deeghaken ook los wat ik wel een fijn idee vond aangezien ik graag een extra kom wou en dat bij de echte budget machines vaak niet kan.
     
  13. Louloute

    Louloute Niet meer actief

  14. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.163
    590
    113
    Wat een leuk topic! Ik heb mijn zinnen al heel lang op een KitchenAid gezet (omdat ik die mooi vind), maar ik vind ze zo duur.
     
  15. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier een Kitchenaid fan. Knetterduur, maar zó fijn! Net als de machine van Adje kun je hier diverse hulpstukken los bij kopen. Ik kreeg er een ijsmaker bij en moet zeggen dat zelfs dat erg goed bevallen is. Ik zou ook zeggen spaar nog even door voor een betere. Het is het zo waard en het gaat jaren mee.
     

Deel Deze Pagina