bruiloft: wat te doen met de kinderen savonds?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door kleinmonster, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    wij trouwen volgend jaar onze kinderen zijn dan 3 jaar en 11 maanden. we hebben overdag ceremonie, receptie, eten met dag gasten en vanaf 20.00 ongeveer feest.

wat deden jullie met de kinderen? omdat ik thuis zit zijn de enige oppassen de opa's en oma's en mn beste vriendin die getuigen is.
    Wij kennen de eigenaren van de locatie en zij wonen er boven dus wil kijken of de kinderen daar kunnen slapen tot 1 van de opa's en oma's naar huis gaan maar vraag me af hoe hebben jullie dit opgelost?

2. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Mijn zoon was twee toen wij gingen trouwen. Hij is er gewoon de hele dag/avond bij geweest heeft overdag liggen dutten in de buggy en viel tijdens het feest om half 12 uiteindelijk in slaap op de stoelen.

Volgende bruiloft hebben wij (als alles goed mag gaan) een baby van net een maand oud. Dat wordt iets lastiger allemaal.

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Geen eigen ervaring, maar in mijn bruiloftgooglewoede destijds wel wat opties die ik heb onthouden:

- betaalde nanny overdag met activiteiten op locatie, 's avonds thuis.
    - nu investeren in een goede band met een oppas die op jullie trouwdag de kids wil ophalen.
    - op laten blijven.

Wij hadden zelf een locatie met appartement voor onze huwelijksnacht. Hier hadden eventueel kinderen kunnen slapen 's avonds.

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij brachten om 16 uur mijn zoon naar zijn gastouder, hij was toen 10 maanden. Daar heeft hij gegeten en geslapen, en werd de volgende dag door mijn ouders opgehaald.

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    toen wij gingen trouwen was de jongste anderhalf jaar en zij is overal gewoon bij geweest, ook bij het feest dat tot 12 uur snachts duurde, we hadden wel een buggy mee (die in ligstand kon) en mijn nichtje heeft zich over haar ontfermt :D overigens vond ze het veel te interessant op het feest dus geslapen heeft ze niet.

6. MirjamRamon

MirjamRamon Actief lid

5 jul 2013
    168
    0
    0
    sam en levi
    Zwijndrecht
    Mijn kinderen waren 15 maanden en 2 en half en wij hebben ze de hele dag en avond er bij gehouden toen ze moe werden hebben we ze in de buggy gelegd

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Onze dochter is voor de receptie opgehaald door mijn nicht die ze goed kent. Zij heeft haar thuis nog een boterham gegeven en op bed gedaan. Toen zij sliep kwam vriendin van mijn zusje oppassen en is mijn nicht terug gegaan naar ons feest voor de feestavond. Wij sliepen in een hotel en mijn zusje is naar ons huis gegaan en heeft de vriendin afgelost en is dus bij mijn we dochter blijven slapen.
    We wilde ze savobds niet bij het feest omdat we dat niets vonden voor kleine kinderen en ze was al heel de dag erbij en bovendien helemaal k.o.

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Onze dochter was 7 maand toen wij gingen trouwen. Ze is er de hele dag bij geweest. 's Avonds heeft ze bij de feestlocatie geslapen, ze hadden daar een aparte kamer met 2 baby bedjes. Toen wij naar huis gingen hebben we haar eruit gehaald en meegenomen. Thuis sliep ze meteen weer door.

9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Dit vind ik een mooie oplossing of een oppasmeisje zoeken (nu al), zodat ze tegen die tijd helemaal vetrouwd zijn met de oppas.

Ik zou zelf m'n kinderen niet op het feest willen hebben. Dan wil ik feesten met familie, vriendem, collega's. Daarna lekker samen de huwelijksnacht doorbrengen zonder kinderen.
    Veel plezier alvast!

10. Juul2012

Juul2012 Actief lid

30 jan 2012
    200
    0
    16
    Account Manager
    Den Bosch
    Onze dame was bijna 2, toen wij gingen trouwen. Ze s er tot en met het eten bij geweest. Tijdens het eten is ons buurmeisje/buurvrouw naar de locatie gekomen en heeft meegegeten. Na het eten heeft ze de kleine mee naar huis genomen. Opa en oma sliepen in ons huis en zijn op tijd naar huis gegaan om oppas af te lossen (wij hadden ook echt wel stevige muziek op het feest, dus ook niet verwacht dat opa en oma het laat zouden maken) wij hebben heerlijk in een hotel overnacht en de volgende ochtend hebben we in de stad geluncht.

Was een fijne oplossing!
    Investeer nu al in een oppas voor die dag! Daar ga je veel profijt van hebben!

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kan je niet nu al opzoek gaan naar een betrouwbare oppas?

Laatst een bruiloft waarbij er de gehele dag een oppas mee was. Zij zorgde voor de 2 kindjes en ging even na het diner met de kindjes naar huis en bleef daar slapen.

12. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik zou een oppas inhuren die je van tevoren een paar keer laat 'oefenen'. Ook fijn als je een keer oppas nodig hebt en grootouders/vrienden niet kunnen :)

13. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Vrienden van ons die trouwden toen hun kleintje bijna een jaar oud was. Ze hebben iemand gezocht die het niet erg vond om niet bij het feest te zijn en die zich de hele dag over hun kindje wilde ontfermen.

Mocht je niet vrienden of familie willen vragen zou ik dus idd investeren in een oppas en ze nu al laten beginnen met kennismaken. Daarnaast zou ik de oppas dan ook de hele dag erbij laten zijn om zich over de kinderen de ontfermen en niet alleen voor het overnachten ivm het feest. Op die manier hebben jullie wel je kinderen erbij en ook je handen vrij voor alle dingen die gedaan moeten worden. Inclusief tijdens de ceremonie(de vriendin van die vrienden is ook even naar buiten gelopen met hun kindje tijdens de ceremonie toen hun kindje onrustig werd zodat de ceremonie niet verstoord werd).

14. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Sowieso een oppas zodat je in de avond van je feest kan genieten! Kinderen hebben daar A niets te zoeken en B vervelen ze zich stierlijk.. ;) Hier ook avond oppas gedaan voor de kinderen van toen 6 en 7. Ze mochten tot half 9 op het feest zijn, daarna op laten halen door de oppas.

Overdag twee familieleden aangewezen die zich met de kinderen bezig zouden houden, de 1 met kind 1 en de ander met kind 2. Hadden 2e uiteraard van tevoren netjes aan ze gevraagd. Dit werkte super! De kinderen waren er gewoon de hele dag bij en toch hadden wij onze handen er niet vol aan waardoor we rustig konden genieten :) want vergeet niet, het is JULLIE bruiloft. Geen kinderfeestje ;) ze herinneren zich er later toch niets meer van en jullie wel..

Heel veel plezier!

15. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Mijn ouders hebben mij ook wel eens laten slapen op een feestlocatie (was een hotel of zo). En dat ging prima.

Maar een oppas die de kinderen thuis in bed legt is ook een goed idee. Dan kunnen jullie relaxed verder feesten.

16. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier waren de kids 13 maanden , net 3 jaar ,4 jaar en 8 jaar..
    Hier zijn ze de hele dag en feest gewoon bij ons gebleven en dat ging super .. Ceremonie receptie eten en feest .. Behoorlijke lange dag .. Maar kreeg daarna veel complimenten dat mijn 4 kinderen gewoon zo lief waren.. Trouwens er waren veeeeeeel kleine en grotere kinderen op het feest en de grote namen de kleintjes op sleeptouw .. Dan kwamen ze binnen en gingen de kinders heerlijk dansen of ze gingen naar het speelpleintje wat er ook was .. Ik heb werkelijk mijn kinderen amper gezien .. En op de dag van vandaag praten ze er nog over en vragen wanneer we weer gaan trouwen :$ maar ook de oudere kindjes hoor .. Rond 21:00 uur viel mijn 3 jarige in slaap en is niet meer wakker geworden .. Rond 22:00 uur viel mijn 13 maanden ventje in slaap in zijn kinderwagen en is ook niet meer wakker geworden.. Mijn 4 jarige en 8 jarige zijn wakker gebleven en hebben zich super vermaakt .. Ook andere kinderen ... Ik wilde geen kinderloos feest hebben en tussen door heb ik nog heerlijk met mijn kindjes gedanst .. En mijn 13 maanden oude zoontje ging behoorlijk uit zijn dak 😂 Ik heb er nog prachtige filmpjes van ☺️

17. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Zelf niet getrouwd, maar hadden laatste een bruiloft. Beide kinderen waren mee ( 3 jr en 2,5mnd). Ik had voor beide kinderen gehoorbeschermers gekocht. Oudste viel om half 10 in slaap en jongste zat bij mij of mijn nichtje in de draagdoek dus die sliep de hele dag.

18. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Wij zijn afgelopen juli getrouwd, jongste was bijna 1 en de oudste bijna 4. Ze zijn er beiden de hele dag bij geweest en na de openingsdans hebben ze op de locatie geslapen, daar stonden campingbedje en stretcher. Aan het einde van het feest heeft mijn moeder ze meegenomen naar ons huis en daar met de kindjes geslapen

Deel Deze Pagina