kattendilemma

Discussie in 'De lounge' gestart door matje, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matje

matje Niet meer actief

ik hou zelf helemaal niet van katten, dat kan he.
    ik ben een hondenmens.. maar goed ieder zijn ding.
    nu heeft de buurvrouw 2 katten, geen probleem.
    maar ze heeft een vriend, daar wil ze mee gaan samenwonen, maar dat gaat voorlopig nog niet gebeuren

wel is ze heel veel weg.
    vaak een dikke week of langer.
    nu hou ik dus niet van katten, maar vind wel, dat als je ze hebt, je er ook voor moet zorgen
    ik hoor elke avond die beestjes miauwen... aandacht, honger ik weet het niet
    heb wel eens op het punt gestaan de dierenbescherming te bellen
    want wie laat nu zo lang een beestje alleen...
    ik weet die niemand anders een sleutel van haar huis heeft.
    maar goed ik werk ook dus heb er niet constant zicht op, misschien komt ze wel thuis als ik er niet ben.

maar dit valt wel op en ik vind het erg zielig voor die diertjes,
    wat zouden jullie doen?
    of heeft iemand tips voor mij?

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik zou het zelf aan haar vragen of iemand de diertjes verzorgd als ze zolang weg is

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien de buurvrouw een keer aanspreken op een vriendelijke manier? Dat je de katten zo vaak hoort mauwen oid?

Als ze idd steeds een week echt weg is, vind ik het ook wel zielig. Katten zijn toch wel gezelschapsdieren die ook aandacht nodig hebben naast eten en drinken.

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ah wat zielig!
    Idd vragen of er iemand voor ze zorgt als ze weg is, want dit is wel heel erg sneu

Als wij een hele dag weg zijn (ik werk normaal parttime), vragen we de buren of die ff de honden willen uitlaten en de katten willen eten geven, desnoods met mooi weer naar buiten laten
    En dat gebeurt andersom ook!

En als het niet zo is dat iemand voor ze zorgt, zou ik gewoon heel hard de dierenbescherming bellen of tegen haar zeggen dat je gaat bellen, misschien dat ze dan wel het een en ander gaat regelen als ze weg is!
    Want die beestjes moeten toch wel een normaal en gezellig leventje hebben, zonder te moeten miauwen voor aandacht of eten

5. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    idd haar erop aanspreken, nette manier zeggen dat je de katten vaak hoort miauwen..etc.

je kan altijd naar aanleiding van haar reactie de dierenbescherming bellen, alleen dreigen ermee wil ook nog wel eens helpen.;)

6. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Inderdaad wel zielig voor de poezebeesten. Gelukkig zijn ze in ieder geval saampjes, dat scheelt al een beetje.
    Wat anderen ook al zeiden, ik zou eens een gesprekje aangaan met de buurvrouw over het miauwen en dat je je zorgen maakt. Denk wel dat het belangrijk is om niet te beschuldigend over te komen, want dan kan zo'n gesprekje verkeerd vallen. Gewoon even aankijken hoe dat gaat en hoe ze erop reageert.

Wat betreft voer, misschien heeft ze wel een voeder-automaat oid, omdat ze vaak van huis is, dus niet te snel conclusies wat dat betreft trekken

Misschien een rare vraag, maar wat voor soort miauwen doen ze? Mijn kat miauwt namelijk elke avond en nacht, zelfs als ik thuis ben. Dat komt omdat de arme schat helaas een beetje dement aan het worden is. Aan het soort miauwen kan je dat meestal wel horen.

Veel succes, ik hoop dat er een oplossing komt, want voor jou moet het ook wel naar zijn om steeds naar dat gemiauw te moeten luisteren.

Deel Deze Pagina