Is toch geen bemoeien Jorietje, jij vond dat de discussie te ver ging en wilde liever het topic gesloten hebben. Dat was gewoon jouw mening en dat mag je ook uiten, net als dat wij ook onze mening uiten. En Caithlin, idd komen we er heus wel weer uit. Ik wil net als ieder ander mn mening kunnen uiten, en probeer daar geen mensen mee te kwetsen. Ik vind het dan ook vervelend dat Fatna zich aangevallen voelde wat dus niet mn bedoeling was. Helaas is het soms erg moeilijk om via een forum uit te leggen wat je bedoelt en kan het anders begrepen worden.
mijn mannetje vertelde een verhaal dat hij het had geschoren en vervolgens de hele dag zat te scratschen. haha. dus dat wil hij nooit meer. maar laatst was hij een half uur bezig geweest, komt ie helemaal blij naar me toe zegt ie kijk eens. dus ik kijken, zie geen verschil en hij zegt " zie je het niet" dus ik vraag heel voorzichtig wat hij heeft gedaan. : verteld ie heel trots dat hij met de schaar aan de gang is geweest, hij had het korter gemaakt, en zelfs aan de bovenkant geschoren een beetje. Toen ik beter keek zag ik het wel. Maar ik moest ook wel lachen. dat doet ie dus nooit meer heb ik zelf verpest
Ik help dat van mij ook meestal ff bij, en soms op verzoek kaal. Maar als je het een beetje netjes bij wilt houden blijf je aan de gang. Ik scheer meestal. Heb ook wel eens geharst maar dan blijft er meestal nog wel wat staan, met als gevolg dat ik er weer met het mes achteraan moest.
Interessant onderwerp dit En inderdaad zoveel mensen, zoveel smaken. Ik ben helemaal kaal omdat ik dat prettig vind en ben niet zo goed in figuurtjes Alles maar laten groeien is niets voor mij. Ik ga ook de deur niet uit zonder make-up, geef bakken geld uit aan de kapper en doe wel meer dingen tegen de natuur in. Met deze optelsom voel ik me t meest mezelf en daar gaat t toch om! Toen ik mn spiraaltje eruit liet halen (door huisarts en arts in opleiding) vroeg ik me wel even af met wat voor 'oog' ze ernaar keken. Ik hoopte toen maar dat zij niet net als mn hubbie er naar keken. Die wordt er namelijk nogal opgewonden van. Ik blijf t maar maf vinden om arts zo'n intiem deel te laten zien hoor en wil op zo'n moment niets in verband brengen met aantrekkelijk vinden etc.
Ladies! Zeer vermakelijke discussie is dit! Ik heb het grootste respect voor jullie allemaal als ik zie hoe jullie met meningsverschillen omgaan. Petje af, als dit in het dagelijkse leven nou ook zo gebeurde, was de wereld een stukje mooier. Maar nou heb ik toch wel weer een vraagje.. Ik haal ook altijd zelf de boel weg. Soms streepje, soms figuurtje of helemaal niets...Toen ik het in het begin deed, vond ik het wel raar staan want ik vond het eigenlijk ook op kinder vagina lijken. Maar toen ik eenmaal gewend was, wilde ik niets anders meer. Maar goed, mijn haar in het algemeen groeit zeer snel en af en toe word ik echt tureluurs van het scheren, epileren, harsen, plukken en weet ik wat ik allemaal nog meer met mijn haar gedaan heb.. In de discussie zag ik een receptje voorbij komen... water , suiker en citroensap.... interessant! wil ik ook graag proberen.. hoe gaat dat in zijn werk? Ik wil namelijk graag ECHT haarloos voor de gyn verschijnen als de tijd rijp is. Aoife
Nou nou, wat een schaamhaarverhalen ineens. Grappig om te lezen! Ik ben onlangs 2 keer geopereerd aan een cyste (op de locatie van de hechting na mijn bevalling ). Na die tweede keer zei ik sarcastisch tegen mijn man: als ik nou nog 1 keer terug moet scheer ik een pijltje dan weten ze waar ze moeten zijn ! Helaas moest ik onlangs terug, maar nu voor een miskraam, dus ik vond het wat ongepast!! Verder zal het me werkelijk niet boeien hoe mijn schaamhaar is. Ik scheer regelmatig een lijntje en knip het bij, omdat ik het anders in de weg vind zitten, maar verder vind ik het niet boeiend. Misschien omdat ik mezelf daar beneden toch al niet meer zo charming vind sinds de geboorte van mijn dochter. Des te leuker te zien dat het al zoveel reacties oproept op deze site
Hahahaa ik heb echt hardop zitten lachen bij het lezen van dit topic! Hier laat ik de natuurlijk niet zomaar zijn gang gaan, dat doe ik in mijn tuin ook niet. Een beetje onkruid wieden vind ik verzorgder staan. Soms kaal, soms een streepje, maar niet een jungle. Ik vraag me trouwens wel af hoe ik de boel bij ga werken mocht ik zo'n dikke buik hebben dat ik mijn graspol niet meer kan zien
@Floor: Dat wordt idd moeilijk als je zo tegen het einde loopt, groot risico om jezelf flink te snijden (wijst naar zichzelf), mijn partner heeft me toen 'bijgehouden', zodat ik toch mooi glad kon bevallen
Nou dat was een leuk kwartiertje, had hier helemaal nog niets van gelezen.... hahahaha. Maar wat ik even tegen alle vrouwen wil zeggen is dat de gyn echt niet naar jou schaamhaar kijkt. Die man/vrouw ziet wel 10 tot 20 dozen per dag. Tijdens zijn koffie pauze zegt hij heus niet tegen zijn collega "ik heb nu weer een leuk modelletje gezien!"........... Ik ben zelf pleeg en heb al heel wat geslachtsdelen moeten aanschouwen en weet er geen één meer bij een gezicht hoor! Gr Droom
Fijn even te horen... Zelf voel ik me altijd wel een beetje bekeken, maar ben er na al die artsen wel wat meer aan gewend. Wat betreft scheren met een dikke buik, dit deed ik gewoon een beetje op de tast. Ja, als ik me vanaf dat ik een dikke buik kreeg door manlief had moeten laten scheren tot de bevalling (2 dagen na de datum), dan had daar wel erg veel tijd in gaan zitten. Zo belangrijk vond ik schaamhaar niet. Toen de weeen kwamen ben ik wel nog even snel onder de douche geschoten met een scheermes (alsof de VK daarop let...)
Van te voren heb ik mijn hubbie maar wat laten bijscheren voordat alles helemaal uit model ging Ik had een spoed keizersnede dus er werd voor mij ff het scheermesje er doorheen gehaald....had helemaal geen tijd om daar over na te denken... was wel ff toen ik weer naar beneden kon kijken, raar modelletje, leek op een verfkwastje wat over was volgens hubs, hebben er wel om moeten lachen groetjes
Scheren werkt echt niet bij mij! Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, allerlei middeltjes, scherpe scheermesjes, ontharingscreme, zelfs epileren en zodra ik klaar ben begint de ellende al! Jeuk, irritatie, het gevoel dat ik aan mijn onderbroek blijf "haken" zodra het weer wat gaat groeien, rode bulten door de ingeroeide haren (en toch elke dag gescrubt)... het is echt om gek van te worden! Laten groeien vind ik ook niet mooi, die vergelijking met een verfkwastje komt bij mij nog het meest in de richting.... Dus nu zet ik de tondeuse erop, standje één, dus heel kort en nergens last van. Zo vind ik het er toch ook verzorgt uitzien! Voor mijn oksels en benen werkt het scheermesje onder de douche wel heel goed! XXAnna